Η eCommerce & Digital Marketing Expo (ECDM Expo) είναι -χωρίς αμφιβολία- το σημαντικότερο event της χρονιάς για το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ. Και αυτό το λένε τα ίδια τα στελέχη της αγοράς. Όπως, επίσης, ειδική αναφορά γίνεται και για τις συνεδριακές εκδηλώσεις της, στις οποίες συμμετέχουν κορυφαίοι ομιλητές και ομιλήτριες.
Ο υπογράφων είχε αναλάβει να συντονίζει τις συνεδριακές εκδηλώσεις για το digital marketing και -όπως αναμενόταν- οι αναφορές στην τεχνητή νοημοσύνη -ή ΑΙ αν προτιμάτε- ήταν ουκ ολίγες. Και θα αναφερθούμε σε αυτές σε επόμενα σημειώματα της στήλης.
Όμως, ήταν κάτι άλλο που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση: ότι άκουσα από τουλάχιστον δύο ομιλητές από πολύ μεγάλους «παίκτες» της digital αγοράς, να αναφέρονται στα… Χριστούγεννα. Για την ακρίβεια, αυτό που υποστήριξαν είναι ότι η προετοιμασία για την περίοδο των Χριστούγεννων, οπότε κορυφώνεται η καταναλωτική ζήτηση, θα πρέπει να ξεκινά από το καλοκαίρι!
Η πρώτη σκέψη είναι ότι από το καλοκαίρι, ή για την ακρίβεια από το τέλος του καλοκαιριού θα πρέπει να προετοιμάζεται ένα e-shop όσον αφορά τα προϊόντα που θα πρέπει να έχει στις αποθήκες του για να εξυπηρετήσει τη ζήτηση. Όμως, αυτό που εννοούσαν οι συγκεκριμένοι ομιλητές είναι ότι από πολύ νωρίς θα πρέπει να ξεκινήσει η προετοιμασία σε επίπεδο μάρκετινγκ!
Ουσιαστικά, αυτό που πρότειναν οι συγκεκριμένοι ομιλητές είναι πως θα πρέπει τα e-shops να αρχίζουν από νωρίς να προετοιμάζουν τις προσφορές, τις καμπάνιες τους, ακόμη και τα newsletters που θα στείλουν. Και όχι μόνο για τα Χριστούγεννα, αλλά και για την περίοδο της Black Friday που προηγείται.
Θα πρέπει να προετοιμαστούν οι λίστες των πελατών και να υπάρξει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσωποποίηση, ώστε από νωρίς να αρχίσουν να ενημερώνουν τους πελάτες τους για τις προσφορές και τα προϊόντα που θέλουν να προωθήσουν. Η σωστή προετοιμασία είναι το κλειδί -σύμφωνα με όσα ανέφεραν- για μία επιτυχημένη καμπάνια που θα συνδυαστεί με καλές πωλήσεις, που είναι και το ζητούμενο.
Η προετοιμασία είναι απαραίτητη σε πολλαπλά επίπεδα. Δεν φτάνει μόνο να έχεις τα προϊόντα στις σωστές ποσότητες και να έχεις δημιουργήσει και τις κατάλληλες καμπάνιες, προσφορές και newsletter. Θα πρέπει να έχεις στήσει και τις υπόλοιπες υποδομές σου με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορείς να εξυπηρετήσεις με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο τους πελάτες σου. Όπως επίσης, θα πρέπει να προετοιμαστείς και για οποιοδήποτε εμπόδιο, δυσκολία ή αναποδιά θα προκύψει, ώστε να την αντιμετωπίσεις έγκαιρα και γρήγορα και να περιορίσεις ή να εξαλείψεις τις όποιες αρνητικές επιπτώσεις.
Γενικότερα, το νόημα είναι απλό: μην περιμένετε να φθάσει ο Νοέμβριος για να ξεκινήσετε τις ετοιμασίες! Ξεκινήστε από τις αρχές Σεπτεμβρίου προκειμένου να προλάβετε να είστε έτοιμοι, προκειμένου να μη βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.