Επωνύμως…

Φοβούνται οι πλατφόρμες το... θεριό

Φοβούνται οι πλατφόρμες το... θεριό

Τελείωσαν τα ψέματα, λοιπόν! Ο χρόνος μετράει πλέον αντίστροφα για τις πολύ μεγάλες (και κάμποσες μικρότερες) τεχνολογικές εταιρίες και ειδικότερα τις πλατφόρμες που παρέχουν Digital Services στην παγκόσμια κοινότητα των χρηστών.

Από την Παρασκευή, 25 Αυγούστου, που ξεκίνησε επισήμως η ισχύς της Digital Services Act και ως τις 17 Φεβρουαρίου 2024, πρέπει να «συμμορφωθούν προς τα υποδείξεις» αυτής της σημαντικής νομοθετικής Πράξης, όσον αφορά στις σχέσεις με τους πελάτες τους.

Θεωρητικά, η υποχρέωση συμμόρφωσης ισχύει εντός των ευρωπαϊκών συνόρων, αλλά στην πράξη θα επεκταθεί απανταχού της Γης, ως νέο παγκόσμιο σημείο αναφοράς, καθώς (όπως έχουμε ξαναγράψει σε άλλες ευκαιρίες, με πρώτη την υποχρέωση εφαρμογής του GDPR), οι εταιρίες είναι αδύνατο να τηρούν «δύο μέτρα και δυο σταθμά» στη συμπεριφορά και τη λειτουργία τους, ανάλογα με τη χώρα του κάθε χρήστη.

Τι προβλέπει η DSA; Το έχουμε ξαναγράψει, αλλά δεν βλάπτει να θυμίσουμε ότι στόχοι της (που περιγράφονται σε συνολικά 92 άρθρα) είναι η διαφάνεια και εποπτεία του περιεχομένου, η εκτίμηση / διαχείριση κινδύνου, η απαγόρευση της διαφήμισης σε ανηλίκους και η προστασία των ευαίσθητων δεδομένων τους, ο έλεγχος των αλγορίθμων των πλατφορμών, η αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου και της παραπληροφόρησης, καθώς και η αυτοαξιολόγηση των επιδόσεών τους από τις ίδιες τις εταιρίες, υπό την υψηλή εποπτεία της Επιτροπής.

Όσο για το ποιους αφορούν αυτά τα μέτρα, η Πράξη καλύπτει κάθε πλατφόρμα που εξυπηρετεί αθροιστικά πάνω από 45 εκατ. χρήστες στις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνολικά 19 επιχειρηματικές οντότητες, με αυξητικές τάσεις. Πώς ανταποκρίθηκαν ως τώρα; Άλλες έσπευσαν να συμμορφωθούν προθύμως, άλλες συμβιβάζονται έστω και απρόθυμα κι άλλες καθυστερούν, αντιδρώντας αρνητικά.

Από τους πρώτους (στις 28 Αυγούστου) που εξέδωσαν θετική σχετική ανακοίνωση, ήταν το -έτσι κι αλλιώς «ευαίσθητο», λόγω των κινεζικών καταβολών της ιδιοκτησίας του- TikTok. Η δημοφιλής πλατφόρμα επισημαίνει στην ανακοίνωσή της πως έχει ήδη υιοθετήσει πολιτικές, οι οποίες ενισχύουν τη διαφάνεια στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.

«Προκειμένου να ανταποκριθεί στη μεγάλη ευθύνη που προκύπτει από τα 134 εκατ. μηνιαίους χρήστες του στην Ευρώπη, το TikTok δημιούργησε ομάδα 1000 ειδικών από πολλές διαφορετικές ομάδες και εγκαινιάζει νέο Ευρωπαϊκό Κόμβο Διαδικτυακής Ασφάλειας σε 23 γλώσσες, που θα χρησιμεύει ως one-stop-shop για την κοινότητα των χρηστών, σχετικά με τη συμμόρφωση στο DSA και την εμπειρία τους στην πλατφόρμα. Μερικές από τις αλλαγές έχουν να κάνουν με την αναφορά παράνομου περιεχομένου, τις βιβλιοθήκες εμπορικού περιεχομένου, τις ετικέτες εμπορικού περιεχομένου και τον περιορισμό των διαφημίσεων για χρήστες κάτω των 18 ετών», τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Άλλους τόσους ειδικούς προσέλαβε το Meta (βλέπε Facebook, Instagram, αλλά και WhatsApp), που δεσμεύθηκε να παραπέμψει και να αρχειοθετήσει όλες τις διαφημίσεις που απευθύνονται σε χρήστες στην ΕΕ και να αποκαλύψει τις παραμέτρους που χρησιμοποιεί γι’ αυτή τη στοχοποίηση. Η Google, επίσης, υποσχέθηκε να παράσχει περισσότερες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο οι υπηρεσίες της ελέγχουν το περιεχόμενο των αναρτήσεων, επιτρέποντας την πρόσβαση των ερευνητών σε περισσότερα δεδομένα. Από την άλλη, οι «εκπρόσωποι» του ηλεκτρονικού εμπορίου Amazon και Zalando, προσέφυγαν στην ευρωπαϊκή δικαιοσύνη, εκτιμώντας πως δεν πληρούν τα κριτήρια για να περιληφθούν στον πίνακα των ελεγχόμενων…

Πέρα από τις όποιες δικαστικές εκκρεμότητες, η συμμόρφωση όλων θεωρείται βέβαιη – οι πλατφόρμες έχουν κάθε λόγο να φοβούνται το «θεριό» (την ΕΕ, δηλαδή) καθώς τα πρόστιμα και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται στους παραβάτες, είναι εξοντωτικά, φτάνοντας ως και το 6% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους.

Ακόμα και το συνήθως «κακό παιδί» της αγοράς, ο αλλοπρόσαλλος ως προς τη συμπεριφορά και τις αποφάσεις του, ιδιοκτήτης του Χ, πρώην Twiiter, Έλον Μασκ, ανακοίνωσε ότι η εταιρία του «εργάζεται σκληρά», προκειμένου να εφαρμόσει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για θέματα Εσωτερικής Αγοράς, Τιερί Μπρετόν, έχει προειδοποιήσει ειδικά τον Μασκ, ότι η «διαγωγή» της εταιρίας του θα ελέγχεται συνεχώς. Η Επιτροπή έχει ήδη διαθέσει περισσότερα από 100 στελέχη της για την εποπτεία της συμμόρφωσης με την DSA…

Οι επόμενοι μήνες προβλέπονται τουλάχιστον «τρικυμιώδεις»…

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search