Επωνύμως…

Το κατά ξηρά, θάλασσα και… αέρα, 5G

Το κατά ξηρά, θάλασσα και… αέρα, 5G

Οι ειδήμονες το γνωρίζουν και -σε κάθε ευκαιρία- το αναφέρουν: κάθε γενιά κινητής τηλεφωνίας έχει ένα κύκλο ζωής που διαρκεί περίπου μια δεκαετία, άντε λίγο πριν (για την προετοιμασία) και λίγο μετά (για την «απόσυρση», στο σύνολο των καταναλωτών). Το 4G, για παράδειγμα, «έζησε» καλά και όπως του έπρεπε την προηγούμενη δεκαετία, όμως εκμέτρησε τον βίο του και χάνει συνεχώς έδαφος – περάσαμε πλέον στην εποχή του 5G.

Φουντώνει ολοένα περισσότερο η ζήτηση για τα νέα μοντέλα από τους χρήστες, με δέλεαρ τις υψηλές ταχύτητες και τις καινοτόμες υπηρεσίες κι εφαρμογές που κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους. Στην αγορά, οι τιμές των 5G συσκευών κινούνται ήδη σε λογικά και προσιτά στο ευρύ κοινό επίπεδα για τα μικρομεσαία μοντέλα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και πανάκριβες συσκευές, των 1000+ €, που βέβαια προσφέρουν το κάτι παραπάνω από δυνατότητες…

Από το ένα σκέλος, λοιπόν, είμαστε καλυμμένοι – από το άλλο, των δικτύων, είμαστε; Γιατί, καλό είναι να έχεις μια καινούρια και σύγχρονη συσκευή, όμως, ακόμα καλύτερο να μπορείς να αξιοποιήσεις όλες της τις δυνατότητες. Μ’ άλλα λόγια, υπάρχει η αναγκαία κάλυψη από πλευράς δικτύων 5G; Τα δυο πρώτα χρόνια της δεκαετίας τα φάγαμε, μπαίνουμε πιά στο τρίτο… Υπάρχει, μας λένε οι γραφές – ως το τέλος του χρόνου θα καλύπτεται από τουλάχιστον από ένα δίκτυο κινητής το 80% της χώρας, με μόνη εξαίρεση κάποιες αγροτικές ή αραιοκατοικημένες περιοχές. Κατά ξηράν, λοιπόν, είμαστε καλυμμένοι. Κατά θάλασσα, αυτό επίσης ισχύει, αναλόγως του πού βρίσκεσαι – κοντά σε ακτές με κάλυψη, τα πράγματα είναι καλύτερα, μεσοπέλαγα δυσκολότερα έως καθόλου. Κατά αέρα, όμως;

Εκεί τα πράγματα, όπως είχαν ως σήμερα, ήταν σκούρα – όλοι γνωρίζουμε τις (αμφισβητούμενες, από πολλούς) απαγορεύσεις για χρήση κινητών στην καμπίνα εν ώρα πτήσης, με την επίκληση λόγων ασφαλείας. Όμως, από την άλλη, αρκετές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια να προσφέρουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες με την αξιοποίηση δορυφορικών εφαρμογών και «αλμυρό», είναι αλήθεια, τιμολόγιο.

Εδώ, λοιπόν, έχουμε τις τελευταίες ημέρες μια σημαντική εξέλιξη που μάλλον θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού: μόλις πριν από λίγες ημέρες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αναθεωρήσει την εκτελεστική απόφασή της σχετικά με τη διάθεση φάσματος, «ελευθερώνοντας» για λογαριασμό των αεροπορικών εταιριών κάποιες συχνότητες τις οποίες μπορούν πλέον να αξιοποιήσουν για τη διάθεση 5G εν πτήσει και μάλιστα σε πλήρη κλίμακα: τηλεφωνικές κλήσεις, μηνύματα και δεδομένα.

Επιχειρηματολογώντας υπέρ αυτής της σημαντικής ανατροπής, που συνδυάστηκε με τη γενικότερη επέκταση του Wi-Fi στα επίγεια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο Επίτροπος αρμόδιος για την Εσωτερική Αγορά, Τιερί Μπρετόν, τόνισε πως «το 5G θα επιτρέψει την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών και θα προσφέρει νέες ευκαιρίες στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Δεν υπάρχει πλέον περιορισμός στις δυνατότητες τις οποίες προσφέρουν οι ταχύτατες και υψηλής χωρητικότητας συνδέσεις». Η απόφαση της Επιτροπής ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για την σύνδεση καμπίνας και επιβατών -πάντα μέσω δορυφόρων καναλιών, τουλάχιστον στην αρχή- και μετά την εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού (pico-cells) στα αεροσκάφη, στα επίγεια δίκτυα 5G.

Πότε θα γίνει αυτό; σχετικά γρήγορα – οι συγκεκριμένες συχνότητες θα πρέπει να έχουν αποδοθεί στις αεροπορικές εταιρίες ως τις 30 Ιουνίου του 2023, ώστε να προχωρήσουν στην εγκατάσταση του σχετικού εξοπλισμού και τις αναγκαίες δοκιμές, πριν προσφερθεί αυτή η υπηρεσία στο κοινό, στις εντός Ευρώπης πτήσεις. Μια στιγμή, όμως… εκτός Ευρώπης, τι θα ισχύει; Πόσο δεσμεύει η απόφαση της Επιτροπής τις αεροπορικές εταιρίες εκτός της ηπείρου μας;

Θεωρητικά, δεν τις δεσμεύει – μάλιστα, ειδικά στις ΗΠΑ,  η αρμόδια Ομοσπονδιακή Υπηρεσία (η συνήθως «σκληρή» Federal Communications Commission), εμφανίζεται μάλλον απρόθυμη να επιτρέψει τις τηλεπικοινωνίες εν πτήσει, καθώς αντιμετωπίζει αντίδραση των αεροπορικών, που επικαλούνται -σωστά το μαντέψατε!- λόγους ασφαλείας και παρεμβολών μεταξύ 5G και καναλιών επικοινωνίας με τους πύργους ελέγχου…

Κρύο ή ζέστη, λοιπόν; Μάλλον κάτι ενδιάμεσο: όσα «ξένα» αεροσκάφη «πιάνουν» Ευρώπη θα εφοδιαστούν αργά ή γρήγορα με τον απαραίτητο εξοπλισμό και θα παρέχουν, επίσης, τις νέες, καινοτομικές υπηρεσίες, καθώς «είναι πολλά τα λεφτά, Άρη», για να θυμηθούμε την κλασική κινηματογραφική ατάκα, μέχρις ότου καταλήξουν σε κάποια συμφωνία το FCC και οι εταιρίες που αντιδρούν. Sky is the limit, είπατε; Not anymore!

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search