Επωνύμως…

Η φετινή Black Friday είναι… διαφορετική

Η φετινή Black Friday είναι… διαφορετική

Από τότε που η Black Friday έγινε θεσμός στην Ελλάδα, ο Νοέμβριος είναι ένας εντελώς διαφορετικός μήνας για όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιανεμπορίου. Αν και η φετινή Black Friday είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν.

Καταρχάς, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η ελληνική εκδοχή τής Black Friday είναι αρκετά διαφορετική από την original αμερικανική. Και αυτό γιατί μπλέκει τα φυσικά και τα online κανάλια πωλήσεων. Στις ΗΠΑ, η Black Friday «γιορτάζεται» την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών (Thanksgiving) και αφορά κατά κύριο λόγο τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων. Για τα ηλεκτρονικά, υπάρχει η Cyber Monday που «γιορτάζεται» την πρώτη Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Συν το ότι στις ΗΠΑ το διάστημα των εκπτώσεων είναι συνήθως μία ημέρα και όχι αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, όπου οι προσφορές ξεκινούσαν μέχρι και πέρυσι από τις αρχές Νοεμβρίου.

Φέτος, βέβαια, το χρονικό διάστημα περιορίστηκε, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι οι προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν την περασμένη Κυριακή, δηλαδή λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την Black Friday που φέτος είναι η 25η Νοεμβρίου. Επίσης, φέτος, καταργήθηκαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, πολύ απλά γιατί δεν είχαν κανένα νόημα. Και ένα τρίτο στοιχείο διαφοροποίησης, είναι ότι φέτος έχουμε Μουντιάλ τον Νοέμβριο. Οπότε, για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών όλα έπεσαν μαζί.

Όμως, η πραγματική διαφοροποίηση έγκειται στις ίδιες τις προσφορές. Η Black Friday (θεωρητικά) είναι η μέρα που τα εμπορικά καταστήματα «σκοτώνουν» τις τιμές σε προϊόντα, τα οποία τους έχουν μείνει σε στοκ στις αποθήκες τους. Είναι ένας καλός τρόπος για να δημιουργήσει μία επιχείρηση χώρο στις αποθήκες της προκειμένου να τις γεμίσει με καινούρια προϊόντα, ενόψει της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Μία περίοδο που είναι η καλύτερη από όλες, όσον αφορά στις πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων.

Φέτος, όμως, τί προσφορές μπορούν να κάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις; Αυτό είναι ένα βασικό ερώτημα, δεδομένου ότι σε πολλές περιπτώσεις τους προηγούμενους μήνες είχαν σημαντικές απώλειες λόγω της μειωμένης κατανάλωσης, ελέω των πληθωριστικών πιέσεων. Επίσης, τί θα κάνουν με κατηγορίες προϊόντων όπου τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχουν προκαλέσει μεγάλες ελλείψεις;

Γενικότερα, η φετινή εξίσωση της Black Friday έχει πολλές περισσότερες παραμέτρους σε σχέση με το παρελθόν. Προφανώς, οι επιχειρήσεις λιανικής θέλουν να τονώσουν τις πωλήσεις τους, αλλά πόσο χαμηλά μπορούν να ρίξουν τις τιμές τους προκειμένου να καταφέρουν να προσελκύσουν καταναλωτές; Και επίσης, πόσα χρήματα είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν οι καταναλωτές που έχουν άλλες ανάγκες να καλύψουν. Καλή η τηλεόραση των 65 ιντσών με κορυφαία εικόνα, η τιμή της οποίας πέφτει στα 500 ευρώ από 1.500 ευρώ, αλλά πόσοι έχουν αυτά τα χρήματα να διαθέσουν; Και μήπως η 50άρα που αγόρασαν στο προηγούμενο Μουντιάλ είναι αρκετά καλή για να δουν τους αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου;

Όλα αυτά είναι ερωτήματα που έχουν, τόσο οι καταναλωτές, όσο και οι επιχειρήσεις. Και αυτά είναι που κάνουν τη φετινή Black Friday αρκετά διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Και τι προσφορές θα δούμε τελικά.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search