Επωνύμως…

O μετασχηματισμός θέλει αλλαγή νοοτροπίας

O μετασχηματισμός θέλει αλλαγή νοοτροπίας

Για όποιον παρακολούθησε την περασμένη εβδομάδα το Delphi Economic Forum, το οποίο, για να είμαστε και ειλικρινείς, ήταν τόσο ευρύ που ήταν εύκολο να χάσεις λίγο τη… μπάλα, θα άκουγε πολλές φορές τη φράση «ψηφιακός μετασχηματισμός». Ούτως ή άλλως, τους τελευταίους μήνες έχει γίνει κατανοητό ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κάτι απαραίτητο.

Όμως, δεν είναι λίγες οι φορές που αισθάνομαι ότι πολύς κόσμος δεν έχει καταλάβει τι εστί ψηφιακός μετασχηματισμός. Στο Delphi άκουγα, για παράδειγμα, τα παράπονα εκπροσώπων των μικρομεσαίων περί έλλειψης δράσεων από το κράτος για να αποκτήσουν ψηφιακό εξοπλισμό. Όπως και δημοσιογράφους να γκρινιάζουν ότι είναι χαμηλές οι ταχύτητες σύνδεσης του Internet και γι’ αυτό οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν μπορούν να κάνουν το επόμενο βήμα. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι. Εάν αποκτήσεις υπολογιστή και ένα e-shop δε σημαίνει ότι η επιχείρησή σου έχει κάνει ψηφιακό μετασχηματισμό...

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απλά… μετασχηματισμός. Για την ακρίβεια, είναι η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας μίας επιχείρησης, είτε ατομικής, είτε πολύ μικρής, είτε μεσαίας, είτε μεγάλης. Ονομάζεται ψηφιακός γιατί χρησιμοποιείς ψηφιακά εργαλεία και λύσεις, αλλά στην πραγματικότητα η βασική αλλαγή είναι στον τομέα της νοοτροπίας. Και αυτό δεν αλλάζει απλά με το εάν σε επιδοτήσει το κράτος για να πάρεις καινούριο υπολογιστή. Θα πρέπει να μάθεις και να τον χρησιμοποιείς. Και υπάρχουν επιδοτούμενα σεμινάρια και δωρεάν μαθήματα ακόμη, αλλά θα πρέπει ο επιχειρηματίας αλλά και οι εργαζόμενοι να καθίσουν να μάθουν νέες δεξιότητες προκειμένου να γίνουν πιο παραγωγικοί και ανταγωνιστικοί, αλλά και να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.

Επειδή στην Ελλάδα πολλές φορές τα ρίχνουμε στο κράτος, θα πρέπει επιτέλους να κάνουμε και την αυτοκριτική μας. Έχω ακούσει πολλές ιστορίες για ξενοδοχεία που προτίμησαν να επενδύσουν σε υφάσματα και πολυθρόνες για το lounge τους, παρά για να βελτιώσουν το WiFi στα δωμάτιά τους - αν και γνώριζαν ότι αυτό αποτελεί βασική απαίτηση από τους πελάτες τους. Αλλά αντί να επενδύσουν σε μία καλύτερη σύνδεση, προτίμησαν να βάλουν μία οικιακή γραμμή και να περιμένουν να δουλεύει άψογα.

Έχω δει μεσαίες επιχειρήσεις με αποθήκες, οι οποίες δεν έχουν καν barcode scanners και κάνουν απογραφή χειρόγραφα. Και εάν τους πεις για warehouse management σε κοιτάνε και περίεργα. Όπως και εταιρείες λιανικού εμπορίου, που δεν είχαν ποτέ κάτσει να οργανώσουν τα δεδομένα που είχαν για τους πελάτες τους και να κάνουν καλύτερες προβλέψεις.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και οι έρευνες δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι πίσω. Όμως, οι ελληνικές επιχειρήσεις θα πρέπει να καταλάβουν ότι το θέμα δεν είναι να περιμένουν από το κράτος να τους επιδοτήσει, ή απλά να αποκτήσουν νέο εξοπλισμό ή να φτιάξουν ένα e-shop. Θα πρέπει να αλλάξουν τη νοοτροπία τους, θα πρέπει να καθίσουν και να μάθουν. Αυτό είναι πλέον το όνομα του παιχνιδιού. Και αυτός είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search