Επωνύμως…

Εμπιστοσύνη: το κλειδί για την επιτυχία ενός eshop

Εμπιστοσύνη: το κλειδί για την επιτυχία ενός eshop

Σε πολλές περιπτώσεις, οι αξίες που διέπουν και κυριαρχούν στον φυσικό κόσμο είναι οι ίδιες που διέπουν και τον διαδικτυακό κόσμο.

Και ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα έχει να κάνει με το λιανικό εμπόριο. Βασικός παράγοντας της επιτυχίας ενός φυσικού καταστήματος δεν είναι οι χαμηλές τιμές όπως υποστηρίζουν πολλοί, αλλά η σχέση εμπιστοσύνης που δημιουργείται μεταξύ του καταστήματος και του καταναλωτή.

Ο τελευταίος αναζητεί μεν την καλύτερη δυνατή τιμή και όταν τη βρει θα αδράξει την ευκαιρία, αλλά αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να μην τον …κοροϊδέψει. Και δεν είναι λίγες οι φορές που ένας καταναλωτής θα μπει σε ένα κατάστημα και θα αγοράσει ένα προϊόν χωρίς να ψάξει περαιτέρω την αγορά, επειδή ο πωλητής και το κατάστημα του δημιούργησαν την αίσθηση ότι μπορεί να τους εμπιστευτεί.

Ή απλά είναι αυτό που λέμε καλός πελάτης. Δηλαδή, πηγαίνει αρκετά συχνά για τις αγορές του σε ένα κατάστημα. Και, φυσικά, δεν πηγαίνει μόνο και μόνο επειδή η πωλήτρια είναι ωραία. Πηγαίνει, επειδή εμπιστεύεται το συγκεκριμένο κατάστημα.

Στο Διαδίκτυο, τα καταστήματα δεν μπορούν να έχουν ωραίες πωλήτριες. Σαφώς, μπορούν και να έχουν ένα ωραίο και εύχρηστο περιβάλλον για να κάνει κάποιος τις αγορές του και εδώ το πιο σημαντικό στοιχείο είναι να μπορεί ο καταναλωτής να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που αναζητεί.

Βέβαια, αυτό που θα δελεάσει έναν καταναλωτή για να κάνει μία αγορά από ένα onlineκατάστημα είναι η τιμή που θα βρει το προϊόν που τον ενδιαφέρει.

Όμως, αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό προκειμένου ο καταναλωτής να επιστρέψει, το οποίο αποτελεί και το ζητούμενο για το onlineκατάστημα.

Να προσφέρεις την πιο χαμηλή τιμή είναι πολύ σημαντικό δέλεαρ, αλλά επιμένω ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Πρέπει να καταφέρεις τον καταναλωτή να σε εμπιστευτεί και να θεωρεί ότι το onlineκατάστημα σου είναι αξιόπιστο και το κυριότερο δεν έχει σκοπό να σε κοροϊδέψει.

Τι σημαίνει αυτό; Για παράδειγμα ότι πρέπει να δίνεις ιδιαίτερη προσοχή στους πρώτη φορά πελάτες σου. Είναι μεγάλο λάθος να καθυστερήσεις την παράδοση ενός προϊόντος. Αν είχες δηλώσει -πριν την αγορά- ότι το προϊόν θα παραδοθεί εντός 2 ημερών, θα πρέπει να παραδοθεί εντός 2 ημερών.

Αν δηλώνεις ότι ένα προϊόν είναι διαθέσιμο για παραγγελία, πρέπει να είναι διαθέσιμο για παραγγελία. Αν δεν είναι, μην λες ότι είναι μόνο και μόνο για να προσελκύσεις πελάτες.

Μεσοπρόθεσμα, αυτό θα αποδειχθεί μία κίνηση μπούμερανγκ. Οι φανατικοί gamers είναι διατεθειμένοι να δώσουν 800 και 900 ευρώ για μία καλή κάρτα γραφικών.

Θα βρουν από τα sites σύγκρισης τιμών ότι το κατάστημα σου την έχει σε πολύ χαμηλή τιμή. Αν, όμως, εσύ δεν την έχεις στην αποθήκη σου ή δεν μπορείς να την παραγγείλεις και να την πουλήσεις σε αυτή την τιμή, μην την «ανεβάζεις».

Γιατί ο gamer που θα έρθει σε εσένα και θα βάλει την παραγγελία για να γλιτώσει 200 ευρώ, θα απογοητευτεί πολύ όταν τον πάρεις και του πεις ότι δεν την έχεις.

Και θα εκνευριστεί ακόμη περισσότερο αν του αντιπροτείνεις κάποιο άλλο προϊόν. Σε περίπτωση δε που το κάνεις αυτό και δεύτερη φορά, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να σου ξαναέρθει.

Και στην εποχή των social mediaθα γράψει και τη σχετική αξιολόγηση στο Facebook ή στο Skroutz. Κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση.

Είναι κατανοητό ότι πολλά eshopsπροσπαθούν με διάφορα κόλπα να προσελκύσουν πελάτες. Όμως, το ζητούμενο δεν είναι να έχεις πελάτες μίας φοράς.

Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τον κάθε πελάτη σου ώστε όταν θέλει να κάνει κάποια αγορά να μην σκέφτεται κάποιο άλλο κατάστημα.

Σκεφτείτε το λίγο διαφορετικά: πόσο εύκολα αλλάζεις το κατάστημα από το οποίο παραγγέλνεις πίτσα τα τελευταία 5-6 χρόνια; Ακόμη και αν ξέρεις ότι κάποιο άλλο εστιατόριο με delivery έχει λίγο καλύτερες τιμές. Το σκέφτεσαι να αλλάξεις γιατί είναι η πίτσα που ξέρεις και το εστιατόριο που εμπιστεύεσαι.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search