Ένα ρητό πολλών πετυχημένων στελεχών επιχειρήσεων είναι πως «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες». Πρακτικά, αυτό που υποστηρίζουν, είναι πως σε μία κρίση, μία επιχείρηση θα πρέπει να σκέφτεται πιο δημιουργικά, γιατί πάντα υπάρχουν ευκαιρίες, αρκεί να είσαι προετοιμασμένος και αποφασισμένος να κάνεις τις αλλαγές που απαιτούνται. Η λέξη «αλλαγές» είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε επιχειρήσεις που είδαν τις ευκαιρίες μέσα σε μία κρίση, αλλά δεν τόλμησαν τις αλλαγές εκείνες που θα τους επέτρεπαν να τις αδράξουν και να συνεχίσουν να αναπτύσσονται.
Η κρίση της πανδημίας COVID-19 είναι μία τέτοια περίπτωση. Προφανώς και είναι μία κρίση που προκαλεί οικονομική ύφεση σε πολλούς κλάδους, αλλά έχει και ευκαιρίες που κυρίως σχετίζονται με την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.
Για παράδειγμα, είναι πλέον προφανές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι απλά ένα συμπληρωματικό κανάλι πωλήσεων, αλλά ένα από τα πλέον βασικά. Οι καταναλωτές έδειξαν ότι ακόμη και όταν δεν υπήρχε το lockdown το προτίμησαν αρκετά, οπότε ακόμη και στην post-COVID-19 εποχή, οι online πωλήσεις είναι κάτι που θα δούμε να «παίζει» δυνατά. Ακόμη και το click away, ή πιο σωστά «παραλαβή από το κατάστημα» θα είναι μία μέθοδος αγοράς με αρκετή δημοτικότητα, ιδίως εάν οι εταιρείες ταχυμεταφορών δεν αλλάξουν τα μοντέλα τους και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις συνεχιστούν.
Οι πληρωμές με κάρτες, σταδιακά θα φθάσουν σε ένα σημείο που θα αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών, από τη στιγμή που οι καταναλωτές τις έχουν πλέον συνηθίσει και ενδεχομένως και να τις προτιμούν, καθώς δεν θα θέλουν να πηγαίνουν στο ΑΤΜ και να σηκώνουν χρήματα. Ούτε θέλει κανείς να κουβαλά μερικές εκατοντάδες ευρώ πάνω του. Αντίστοιχα και οι επιχειρήσεις βλέπουν ότι υπάρχουν οφέλη και τις προτιμούν.
Επιπλέον, πολλές επιχειρήσεις είδαν μέσα στην κρίση τη σημασία του CRM και των σχετικών εφαρμογών, πόσο μπορεί να βοηθήσει το digital marketing και τι σημαίνει αξιοποίηση των δεδομένων που έχουμε αποθηκεύσει.
Γενικώς, είναι μία κρίση που άλλαξε σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε το λιανεμπόριο. Και αλλάζει τόσο την καταναλωτική συμπεριφορά, όσο και τον τρόπο με τον οποίο πωλούν προϊόντα οι επιχειρήσεις. Και το 2021 θα είναι μία χρονιά κατά την οποία θα αλλάξουν πολύ περισσότερα πράγματα, όπως όλα δείχνουν.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]