Το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών σηματοδοτεί στο δικό μου το μυαλό, τουλάχιστον, την έναρξη μίας νέας σεζόν. Για όσους έχουν παιδιά, ξεκινά με την έναρξη της σχολικής περιόδου αν και φέτος δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα είναι αυτή. Το back to school είναι από τις καλύτερες περιόδους για τα καταστήματα λιανικής αν και η φετινή χρονιά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ιδιαίτερη!
Ήταν πολύ ενδιαφέρον ότι πήγα απόγευμα σε υποκατάστημα μεγάλης αλυσίδας που πωλεί και σχολικά είδη και τελείωσα μέσα σε χρόνο – ρεκόρ. Οι πελάτες ήταν πολύ λιγότεροι από κάθε άλλη χρονιά και στο ταμείο δεν υπήρχε καμία απολύτως ουρά. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι φέτος πολλοί γονείς προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους online. Και αυτό αποτελεί ένα σαφές δείγμα μίας νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Είναι προφανές ότι το e-commerce "ήρθε για να μείνει" και στην Ελλάδα. Και καθώς φαίνεται ότι θα χρειαστούμε αρκετούς μήνες ακόμη προτού επιστρέψει η πλήρης κανονικότητα, αυτό σημαίνει ότι θα δούμε όλο και περισσότερο τους καταναλωτές να προτιμούν τις online αγορές. Το δοκίμασαν άλλωστε την περίοδο της καραντίνας και γενικότερα έμειναν ικανοποιημένοι με εξαίρεση, φυσικά, το κομμάτι της παράδοσης, το οποίο, πάντως, έχει βελτιωθεί σημαντικά το τελευταίο δίμηνο. Αν και αυτό ήταν λογικό, καθώς έπεσε ο αριθμός των παραγγελιών.
Όμως, η πραγματική πρόκληση είναι τώρα. Είναι οι επόμενοι μήνες που το e-commerce θα αρχίσει να ανεβαίνει και πλέον δε θα υπάρχει η δικαιολογία ότι δεν υπήρχε χρόνος για προετοιμασία. Οι καταναλωτές περιμένουν σημαντική βελτίωση στους χρόνους παράδοσης και στην εξυπηρέτησή τους από κάθε είδους ηλεκτρονικά καταστήματα. Οι "παίκτες" που θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες, αναμένεται να είναι και αυτοί που θα κερδίσουν μεσοπρόθεσμα.
Φυσικά, δεν είναι καθόλου εύκολο. Αλλά δεν γίνεται διαφορετικά. Οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι, καθώς τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας θα αρχίσουν να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Όμως, για όσους δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι και μία ευκαιρία προκειμένου να κάνουν το επόμενο βήμα και να εδραιωθούν στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει την αυξητική πορεία της.
Και το επόμενο μεγάλο στοίχημα θα είναι -χωρίς καμία αμφιβολία- η περίοδος του Black Friday. Όπου αναμένεται να γίνει κυριολεκτικά… χαμός.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]