Επωνύμως…

Η πρόκληση και η… ανταπόκριση

Η πρόκληση και η… ανταπόκριση

Στην αρχή της «εποχής» της πανδημίας του κορωνοϊού είχα γράψει ένα σχόλιο που έκανε λόγο για την πρόκληση που έχουν μπροστά τους οι ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Και νομίζω ότι ήρθε η ώρα για να δούμε αν κατάφεραν να ανταποκριθούν στη συγκεκριμένη πρόκληση.

Καταρχάς, οι αρχικές εκτιμήσεις ορισμένων για «εκτόξευση» του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν δείχνουν να επιβεβαιώνονται. Ούτε, όμως, και ορισμένες άλλες εκτιμήσεις -μετά την πρώτη εβδομάδα λήψης των μέτρων- που έβλεπαν μείωση των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση τελικώς: αύξηση υπήρξε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό ήταν μάλλον λογικό από τη στιγμή που το online ήταν μονόδρομος ως κανάλι πωλήσεων, αλλά κυρίως ως κανάλι αγορών. Αλλά δεν ανέβηκαν όλες οι κατηγορίες.

Η λογική της καραντίνας επικράτησε και οι αγορές αφορούσαν προϊόντα που είναι χρήσιμα όταν μένεις για πολύ στο σπίτι. Έτσι, είδαμε τρελή αύξηση σε παζλ, επιτραπέζια παιχνίδια και βιβλία, στα όργανα γυμναστικής, αλλά και σε πράγματα που έχουν σχέση με το design του σπιτιού. Αύξηση είδαμε στις μικρές ηλεκτρικές συσκευές, λόγω του ότι πολλοί αφού έμειναν μέσα, είπαν να αρχίσουν να μαγειρεύουν. Επίσης, οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών αυξήθηκαν, αλλά όχι αυτές των smartphones. Όπως ακόμη «εκτοξεύθηκαν» οι πωλήσεις αναλωσίμων εκτυπωτών.

Γενικώς, έχουμε δει πολλά και διάφορα, ειδικά στα online σούπερ μάρκετ, τα οποία βρέθηκαν εντελώς απροετοίμαστα, με αποτέλεσμα μία παραγγελία να μπορεί να χρειάζεται και ένα μήνα για να έρθει στο σπίτι! Αν είναι έτσι, μάλλον θα προτιμήσεις να πας στο κατάστημα και να ταλαιπωρηθείς, παρά να χρειαστεί να περιμένεις στο σπίτι σου.

Η αίσθηση πάντως του ευρύ κοινού, είναι πως η ελληνική αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην πρόκληση που έβαλε η πανδημία και το #menoumespiti. Τα δημοσιεύματα μεγάλων εφημερίδων κάνουν λόγο για «βραχυκύκλωμα» του ηλεκτρονικού εμπορίου και αν δει κανείς τα πόσα παράπονα υπάρχουν στα social media, μάλλον θα καταλήξει στο ότι όντως υπάρχει πρόβλημα.

Υπάρχει, όμως, μία σημαντική λεπτομέρεια: η συντριπτική πλειοψηφία των παραπόνων αφορά τις παραδόσεις. Και αυτό δεν είναι ένα θέμα των e-shop, αλλά των εταιρειών ταχυμεταφορών. Αν και τα e-shop είναι αυτά που επιλέγουν τις εταιρείες ταχυμεταφορών με τις οποίες συνεργάζονται.

Άπαντες κατανοούν ότι ο φόρτος εργασίας για τις εταιρείες ταχυμεταφορών έχει αυξηθεί. Όμως, δεν είναι περισσότερο αυξημένος σε σχέση με την περίοδο της Black Friday, οπότε, επίσης, υπήρξαν πολλά ζητήματα και καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Ακόμη, πολλοί καταναλωτές δεν μπορούν να κατανοήσουν γιατί συνεχίζεται αυτή η ιστορία με τα… σημειώματα. Για όσους δεν τους έχει τύχει (σ.σ. μάλλον σπάνια περίπτωση), εκεί που περιμένεις μία παραγγελία, βρίσκεις ένα σημείωμα στην πόρτα ότι σου χτύπησαν από την εταιρεία ταχυμεταφορών, δε σε βρήκαν, οπότε πρέπει να πας από το σημείο παράδοσης. Φυσικά, δεν έχουν χτυπήσει, γιατί αν το είχαν κάνει θα το είχες ακούσει, αφού είσαι διαρκώς στο σπίτι! Αλλά με αυτό τον τρόπο, μειώνεται το κόστος λειτουργίας και είναι πιο εύκολο να προσφέρεις χαμηλότερες τιμές στους πελάτες σου, δηλαδή τα e-shop, στην περίπτωση μας.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα γκρίνιαξαν και είχαν απόλυτο δίκιο, για την αύξηση των χρεώσεων που υπήρξε από 1 Απριλίου από τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Και πολύ καλά έκαναν. Συν ότι αυτή η κίνηση επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την κακή εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για τις ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών. Ένα ακόμη σημείο που χρήζει προσοχής: η άσχημη εικόνα αφορά τις ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών, όχι τους διεθνείς «παίκτες».

Όμως, οι διεθνείς εταιρείες είναι πιο ακριβές και τα e-shop δεν τις προτιμούν, γιατί αυξάνεται το συνολικό κόστος όταν εμφανίζεται στο Skroutz, όπου η «μάχη» είναι στο πώς θα εμφανιστείς... 3 λεπτά (προσοχή: όχι 3 ευρώ, αλλά 3 λεπτά) πιο φθηνός από τον ανταγωνιστή σου. Φυσικά, φταίνε και οι Έλληνες καταναλωτές, που κοιτάνε μόνο την τιμή και όχι τη συνολική εμπειρία, αλλά όταν μετά αργήσει η παραγγελία γιατί έρχεται με έναν φθηνό και λιγότερο αξιόπιστο «ταχυμεταφορέα» αρχίζουν τα «καντήλια».

Αλλά φταίνε και τα e-shop που πρέπει να είναι λίγο πιο προσεκτικά στην επιλογή των συνεργατών τους. Και πρέπει να καταλάβουν ότι δε μετρά μόνο το κόστος, αλλά και η συνολική εμπειρία.

Πρακτικά, η κρίση που περνάμε ανέδειξε αρκετά ζητήματα στην αλυσίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Είναι μία περίοδος που θα βγάλει πολλά συμπεράσματα και θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να προσπαθήσουν να τα αξιοποιήσουν για να κάνουν βελτιώσεις. Γιατί αν δεν τις κάνουν, θα βρεθούν στο προσεχές μέλλον με πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα νομίζουν.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search