Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε διευκρινήσεις από την AliExpress, θυγατρική της Alibaba, σχετικά με το τι κάνει η πλατφόρμα για την καταπολέμηση του εμπορίου παράνομων προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των πλαστών φαρμάκων.
Η πλατφόρμα της Alibaba πρέπει να δώσει απαντήσεις σχετικά με τα μέτρα που έχει λάβει για τη συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις που σχετίζονται με τις εκτιμήσεις κινδύνου και τα μέτρα που έχει λάβει για την καταπολέμηση των παράνομων προϊόντων.
Αυτά τα μέτρα θα πρέπει να προστατεύουν τους καταναλωτές, «ιδιαίτερα όσον αφορά στην online διάθεση παράνομων προϊόντων, όπως τα πλαστά φάρμακα».
Ο πρόσφατα εγκριθείς Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) απαιτεί από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας να αναλάβουν περισσότερη δράση κατά του παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου στις πλατφόρμες τους. Πρόσφατα, οι X (πρώην Twitter), Meta και TikTok έλαβαν σχετικές επιστολές από τις Βρυξέλλες για να γνωστοποιήσουν τα μέτρα που λαμβάνουν σχετικά με την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
«Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες δεν αφορά μόνο τη ρητορική μίσους, την παραπληροφόρηση και τον διαδικτυακό εκφοβισμό», λέει ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς της ΕΕ, Thierry Breton, στη δήλωσή του για την υπόθεση της AliExpress. «Είναι επίσης εκεί για να διασφαλίσει την αφαίρεση παράνομων ή μη ασφαλών προϊόντων που πωλούνται στην ΕΕ μέσω πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένου του αυξανόμενου αριθμού πλαστών και δυνητικά απειλητικών για τη ζωή, φαρμάκων και φαρμακευτικών προϊόντων που πωλούνται διαδικτυακά».
Η AliExpress έχει προθεσμία έως τις 27 Νοεμβρίου για να παράσχει τις ζητούμενες πληροφορίες, διαφορετικά μπορεί να ακολουθήσει έρευνα, η οποία πιθανώς θα οδηγήσει σε πρόστιμα.
Ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, μέσω του AliExpress marketplace στοχεύει τους ευρωπαίους καταναλωτές εδώ και χρόνια, προσελκύοντάς τους με προϊόντα σε ελκυστικές τιμές από κινεζικά εργοστάσια. Τα τελευταία χρόνια, η δημοτικότητα του AliExpress έχει μειωθεί στην Ευρώπη, εν μέρει λόγω των μεγάλων χρόνων αποστολής, αλλά και των ευρωπαϊκών κανονισμών και φόρων που επιβλήθηκαν. Τον περασμένο Ιούνιο, η Alibaba εγκαινίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών Tmall στην Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ισπανία.
Πηγή: ecommercenews