Η Alibaba κάνει ένα σημαντικό βήμα στη διεθνή της παρουσία, αφού λανσάρει το Tmall στην Ευρώπη, ξεκινώντας από την Ισπανία. Τη σχετική ανακοίνωση έκανε ο Michael Evans, πρόεδρος της Alibaba, στο συνέδριο Viva Tech στο Παρίσι.
Το Tmall έχει αναπτυχθεί ως μια πλατφόρμα όπου διεθνή brands παρουσιάζονται σε μια μεγάλη κινεζική καταναλωτική βάση. Το 2017, το Tmall επεκτάθηκε στη Ρωσία και τώρα εστιάζει πιο δυτικά, στην Ευρώπη.
Ο Evans αποκάλυψε στο Παρίσι ότι το Tmall διεξάγει επί του παρόντος ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην Ισπανία, το οποίο "θα επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη". Σημείωσε, δε, ότι "θα εξυπηρετήσουμε τοπικά brands και ντόπιους καταναλωτές στην τοπική αγορά". Παραμένει ασαφές εάν θα υπάρξει συγχώνευση του Tmall με το AliExpress.
Η Ισπανία είναι επίσης πεδίο δοκιμών για τη Miravia, μια άλλη πλατφόρμα μέσω της οποίας η Alibaba σκοπεύει να κατακτήσει την Ευρώπη.
Σύμφωνα με το CNBC, η ανακοίνωση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική της Alibaba στο διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο ηγέτης της κινεζικής αγοράς επικεντρωνόταν στο παρελθόν στην πλατφόρμα AliExpress που έχει, για να στοχεύσει τους ευρωπαίους καταναλωτές, προσελκύοντάς τους με φθηνά προϊόντα από κινεζικά εργοστάσια. Οι χρόνοι αποστολής ήταν συχνά μεγάλοι, οι ευρωπαίοι φορείς εφάρμοσαν φορολογικά μέτρα, ενώ οι καταναλωτές αξιολογούσαν όλο και περισσότερο την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, τα έσοδα της Alibaba στην Ευρώπη μειώθηκαν.
Πριν από δύο μήνες, η Alibaba ανακοίνωσε σχέδια να χωρίσει τις δραστηριότητές της σε έξι μονάδες, με στόχο να δώσει σε κάθε μονάδα μεγαλύτερη αυτονομία και να υπάρχει δυνατότητα ταχύτερης λήψης αποφάσεων. Το Tmall υπάγεται στον Εμπορικό Όμιλο Taobao Tmall, ο οποίος εστιάζει τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Πηγή: ecommercenews