Λίγο πριν την πιο αναμενόμενη αγοραστική εμπειρία της χρονιάς, τη φετινή Black Friday, το omnichannel οικοσύστημα του Public Group παρουσίασε ορισμένα ενδιαφέροντα insights, σχετικά με τις αγοραστικές προτιμήσεις του κοινού κατά την προηγούμενη Black Friday (25 Νοεμβρίου 2022).
Για δεύτερη χρονιά, η ομάδα του Public Group έτρεξε μια σύντομη έρευνα, τα αναλυτικά αποτελέσματα της οποίας μπορείτε να δείτε εδώ, με θέμα την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και τις κατηγορίες προϊόντων που… κυνήγησαν περισσότερο στην περσινή Black Friday.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, την περασμένη χρονιά οι πρωταγωνιστές της «Μαύρης Παρασκευής» ήταν τα είδη τεχνολογίας και οι οικιακές συσκευές.
Τα είδη τεχνολογίας αποτέλεσαν τον βασιλιά των αγορών, καθώς σχεδόν οι μισοί καταναλωτές που συμμετείχαν στο poll, το 43%, προμηθεύτηκαν προϊόντα από αυτή την κατηγορία. Ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%. Αυτό που προκαλεί όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.
Αγαπημένες κατηγορίες των καταναλωτών αναδείχθηκαν οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%). Ακολουθούν τα bluetooth, smartwatches και πολυμηχανήματα, tablets, τα PS5 και desktops.
Όσον αφορά στην πιο hot τριάδα στα smartphone brands, ήταν η Samsung, η Apple και η Xiaomi, ενώ στην κατηγορία των τηλεοράσεων ξεχώρισαν τα brands Arielli, United και F&U.
Στις οικιακές συσκευές, το 58% των καταναλωτών προμηθεύτηκε ηλεκτρική σκούπα, ενώ τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν επίσης την τιμητική τους.
Όσον αφορά στο διαθέσιμο budget, τα τρία τέταρτα των χρηστών δήλωσαν πως οι αγορές τους ξεπέρασαν τα 100€, ενώ μόλις το 27% απάντησε πως διέθεσε λιγότερα από 100€.
Αναλύοντας τα κριτήρια των αγοραστών την ημέρα της Black Friday, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) απάντησε πως χρειάζεται τις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ σημαντικά λιγότεροι χρήστες θα αγοράζουν λόγω των δωρεάν μεταφορικών, του εύχρηστου website και των smart υπηρεσιών.