Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2023, που δημοσιοποίησαν οι ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, αναμένεται αύξηση στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής κατά 8%, με τον τζίρο να ξεπερνά τα 970 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σε απόλυτους αριθμούς, οι online B2C πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν πέρσι αυξημένες περίπου στα €900 δισ. από €849 δισ. έναν χρόνο νωρίτερα (αύξηση 6%). Ωστόσο, οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
“Καθ' όλη τη διάρκεια του 2022, η Ευρώπη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον αντίκτυπο του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από τους υψηλούς ρυθμούς πληθωρισμού, που ασκούσαν πτωτική πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών”, επισημαίνει η ετήσια Έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2023, που δημοσιοποίησαν χθες οι ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce.
Η σταδιακή εκτόνωση του πληθωρισμού οδηγεί το τρέχον έτος την αγορά σε θετικό έδαφος, σε αντίθεση με το 2022, όταν το πληθωριστικό σοκ έφερε, για πρώτη φορά, στην αγορά αρνητικό πρόσημο 2%. Το μέλλον, πάντως, προδιαγράφεται θετικό, με την πορεία της αγοράς e-commerce να παραμένει θετική και τα επόμενα χρόνια και τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου πανευρωπαϊκά το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη με +5% και η Νότια Ευρώπη με +13%. Στο μεταξύ, η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%.
Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (€291 δισ.), η Γαλλία (€146 δισ.), η Γερμανία (€102 δισ.) και η Ισπανία (€72 δισ.).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας και τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C συνεχίζουν να αυξάνονται διαρκώς από τα €7,5 δισ. το 2019 κατά 8-10% ετησίως, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών €17,33 δισ. το 2023. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ για το E-GDP, ακολουθεί με ποσοστό συμμετοχής 7,9% την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα.
Αντίστοιχα, οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται από το 51% το 2019, στο 70% το 2022 και στο 75% το 2023.
“Τόσο το 2022 όσο και 2023, χαρακτηρίζονται από ένα επίμονο υψηλό πληθωρισμό, με αποτέλεσμα οι ευρωπαίοι και οι εγχώριοι καταναλωτές να είναι πολύ πιο ευάλωτοι στις τιμές βασικών αγαθών”, σχολίασε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και μέλος της EuroCommerce, Bασίλης Κορκίδης, και πρόσθεσε: “οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν γρήγορα και η ελληνική επιχειρηματικότητα φαίνεται να προσαρμόζεται”.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης