eCommerce

Να σβήσω τα out of life προϊόντα από το eshop μου;

Να σβήσω τα out of life προϊόντα από το eshop μου;

Μέσα από μια πολύχρονη τριβή με καθε λογής ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά και με άπειρες συζητήσεις με τους ιδιοκτήτες τους, που περνάνε κάθε μέρα με προβλήματα που πρέπει να επιλύσουν, συγκέντρωσα μερικά πρακτικά θέματα, που κάθε ιδιοκτήτης eshop πρέπει να γνωρίζει πως θα αντιμετωπίσει. 

Μέσα από τις ατελείωτες δοκιμές και τα αποτελέσματα που προέκυπταν από αυτές, σχηματίστηκε αυτή η σειρά των πρακτικών συμβουλών που θα ήθελα πολύ να μοιραστώ με καθε ιδιοκτήτη eshop, νέο ή παλιό, ο οποίος είτε γνωρίζει αυτά τα θέματα και ίσως θέλει μια "υπενθύμιση", ή δεν τα έχει ξανακούσει και θα προσθέσουν ένα κομμάτι γνώσης στη διαχείριση του eshop του. 

Ας ξεκινήσουμε με ένα από τα πιο καυτά θέματα, που αφορούν στα προϊόντα που δεν είναι πλέον διαθέσιμα σε ένα eshop.

Να αφαιρέσω τα out of life προϊόντα από το eshop μου, ή όχι; 

Για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, μικρό ή μεγάλο, με λίγες εκατοντάδες, ή πολλές χιλιάδες προϊόντα, φτάνει η ώρα που κάποιο προϊόν πλέον δεν είναι διαθέσιμο, ή πρέπει να αφαιρεθεί από τον κατάλογο. Αυτό, μπορεί να συμβεί είτε γιατί το προϊόν ήταν εποχιακό και πλέον τελείωσε η σεζόν και δεν πωλείται, είτε γιατί το προϊόν δεν υπάρχει πλέον σε παραγωγή και έχει τελειώσει. 

Ας πιάσουμε, όμως, το θέμα απο την αρχή. Κάθε προϊόν το οποίο ανοίγουμε στο κατάστημά μας είναι μία οντότητα, είναι ένα ζωντανό αντικείμενο, το οποίο η Google διαβάζει και εμφάνιζει στις αναζητήσεις. 

Επιπλέον, μπορεί να έχει "πάνω του" διαφήμιση, αλλά και εξωτερικά link σε διάφορα αλλά site, τα οποία μπορεί να μη θυμόμαστε καν ότι υπάρχουν. Επίσης, μπορεί να είναι ένα παλιό προϊόν, με μεγάλη αξία πάνω του για τις μηχανές αναζήτησης. Όλα αυτά δίνουν ένα συγκεκριμένο βάρος στο κάθε προϊόν...

Τί συμβαίνει όταν αποφασίζουμε να "σβήσουμε" ένα προϊόν; 

Εάν απλώς αφαιρέσουμε ένα προϊόν, όλα όσα αναφέραμε πιο πάνω αναιρούνται και επιπλέον, δημιουργούμε μία πολύ κακή εμπειρία για τον επισκέπτη που ονομάζεται "404 σελίδα". Αυτό, φυσικά, η Google το λαμβάνει υπόψη στην ταξινόμηση του καταστήματός μας στην αναζήτηση και μας ταξινομεί ανάλογα - προς τα κάτω φυσικά. 

Αλλά πέρα από την Google, αυτό ίσως αποτελεί και το χειρότερο το οποίο μπορούμε να κάνουμε στο κατάστημά μας, δηλαδή, να διώχνουμε τους επισκέπτες / υποψήφιους πελάτες μας.

Αυτό που θέλουμε να κάνουμε, είναι ό,τι ακριβώς θα κάναμε σε ένα φυσικό κατάστημα. Να πληροφορήσουμε τον υποψήφιο πελάτη ότι το προϊόν αυτό πλέον δεν υπάρχει, να του προτείνουμε μία άλλη επιλογή που να ταιριάζει στην απαίτησή του και να προσπαθήσουμε να κλείσουμε μία πώληση.

Πώς θα τα κάνουμε βέβαια όλα αυτά; Το πρώτο βήμα είναι να μηδενίσουμε την τιμή και το απόθεμα του είδους, ώστε να μην είναι διαθέσιμο για πώληση. Έτσι, ο επισκέπτης ερχόμενος από ένα άλλο link, θα δει ένα προϊόν το οποίο δεν είναι διαθέσιμο πλέον και όχι μια σελίδα "404". 

Αν θέλουμε να το πάμε ένα βήμα πιο πέρα, τότε θα πρέπει να έχουμε ένα σημείωμα στη θέση του κουμπιού αγοράς, το οποίο θα τον ενημερώνει για τη μη διαθεσιμότητα του προϊόντος, ή ακόμα καλύτερα, να βάλουμε ένα link για ένα παρόμοιο προϊόν, το οποίο θα θέλαμε να του προτείνουμε. 

Η ιδανική λύση

Φυσικά, το ιδανικότερο θα ήταν να σβήσουμε το προϊόν και να δημιουργήσουμε μία ανακατεύθυνση στο νέο που θα προτείνουμε, ώστε ο επισκέπτης να βρεθεί απευθείας εκεί. Αυτό βέβαια απαιτεί μία πιο προχωρημένη γνώση, καθώς θα πρέπει να "πειράξουμε" ένα αρχείο στη φιλοξενία του καταστήματος, το htaccess, στο οποίο μπορούμε να βάλουμε όλες τις ανακατεύθυνσεις για σβησμένα προϊόντα, σελίδες και κατηγορίες. 

Αν όμως δεν έχετε τη δυνατότητα και τις γνώσεις για κάτι τέτοιο, εσείς ή ο προγραμματιστής σας, ή απλά είναι πάρα πολύ δουλειά, εάν το eshop σας είναι σε Cs-Cart μπορείτε να κάνετε πολύ εύκολα την ανακατεύθυνση με το πρόσθετο Advanced product redirect: www.cscart.biz/advanced-product-redirect-cs-cart.html

Το συγκεκριμένο πρόσθετο σας επιτρέπει να σβήσετε ένα προϊόν, αλλά πριν το σβησετε οριστικά, θα σας καλέσει να απαντήσετε εάν θέλετε να κάνετε ανακατεύθυνση και μάλιστα σε τρία διαφορετικά επίπεδα, επιλέγοντας:

A. ένα άλλο, παρόμοιο προϊόν

Β. την κατηγορία του προϊόντος που σβήνετε, ώστε να διαλέξει μόνος του ο επισκέπτης κάποιο άλλο προϊόν και 

Γ. την κεντρική σελίδα του καταστήματος, εφόσον δεν υπάρχει κάτι ανάλογο στο κατάστημα. 

Επιπλέον, μπορείτε να επιλέξετε εάν θα ενημερωθεί ο επισκέπτης με μία διακριτική ετικέτα πριν ανοίξει η ανακατεύθυνση, ώστε να γνωρίζει ότι δεν θα δει το προϊόν που περίμενε. 

Με αυτό τον τρόπο, εύκολα γρήγορα και κυρίως σωστά, δημιουργείτε ανακατευθύνσεις που έχουν νόημα, σβήνετε προϊόντα τα οποία πλέον δεν χρειάζεται να διατηρείτε στη βάση του καταστήματός σας και αυξάνετε τις πιθανότητες να γίνει μια πώληση, αφού ο επισκέπτης δεν εγκαταλείπει το κατάστημά σας απαγοητευμένος. 

Επομένως, το να σβήσουμε ένα προϊόν δεν είναι απαραίτητα μία κακή ιδέα, αλλά σίγουρα θα πρέπει να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να παραμείνουμε φιλικοί προς τους επισκέπτες μας και κυρίως να έχουμε πωλήση και όχι εγκατάλειψη.

του Φ. Κουρμαδά, CEO CS-Cart Hellas

Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης

 
 

 

 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search