Το TikTok συνεχίζει τις προσπάθειές του να αναπτύξει το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω ζωντανών ροών στην πλατφόρμα του, παρά τις έρευνες που διεξάγονται για το απόρρητο των χρηστών στις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Το TikTok Shop δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες και influencers να συνδέουν προϊόντα σε βίντεο ή ζωντανές μεταδόσεις, για αγορά εντός της εφαρμογής.
Οι αγορές σε ζωντανές ροές είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στην Κίνα, αλλά (μέχρι στιγμής) όχι στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Το TikTok έχει σταματήσει το λανσάρισμα του Shop στις ΗΠΑ και οι έμποροι δεν μπορούν να εγγραφούν αυτόματα, χωρίς τη βοήθεια κάποιου εκπροσώπου.
Οι αναλυτές εικάζουν ότι οι αμερικανικές επιχειρήσεις δεν έχουν δείξει αρκετό ενδιαφέρον και το TikTok έχει περιορίσει την έκδοση του Shop στις ΗΠΑ μόνο σε κατοίκους και εταιρείες εντός της χώρας, αποκλείοντας εμπόρους από το εξωτερικό.
Η πρώτη αγορά εκτός Ασίας για το TikTok Shop ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου και ξεκίνησε το 2021. Εκεί, τα περισσότερα έσοδα προέρχονται από μεταφορτωμένα βίντεο που συνδέονται με προϊόντα και όχι από πωλήσεις σε βίντεο ζωντανής ροής.
Αλλά το Shop είναι επιτυχημένο στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου ξεκίνησε το 2022, εξυπηρετώντας τη Σιγκαπούρη, τη Μαλαισία, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη. Από τον Μάιο του 2023, η Ινδονησία έχει 113 εκατομμύρια χρήστες TikTok, τη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα μετά τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Statista.
Πηγή: practicalecommerce