eCommerce

Παραπλανητικές πρακτικές ακολουθεί το 40% των e-shop στην Ευρώπη

Παραπλανητικές πρακτικές ακολουθεί το 40% των e-shop στην Ευρώπη

Πρακτικές παραπλάνησης του καταναλωτή εφαρμόζουν σχεδόν 4 στα 10 e-shop στην Ευρώπη, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα, που διηνήργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Από τον έλεγχο που πραγματοποίησε η Κομισιόν, προκύπτει ότι σχεδόν το 40% των ιστοτόπων διαδικτυακών αγορών βασίζεται σε πρακτικές χειραγώγησης για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, ή για την παραπλάνησή τους.

Ο έλεγχος της Επιτροπής συμπεριέλαβε 399 διαδικτυακά καταστήματα εμπόρων λιανικής πώλησης, πολλών και διαφορετικών ειδών προϊόντων, από κλωστοϋφαντουργικά έως ηλεκτρονικά. Επικεντρώθηκε δε σε τρεις συγκεκριμένους τύπους πρακτικών χειραγώγησης, οι οποίες πολλές φορές ωθούν τους καταναλωτές να κάνουν αντίθετες προς το συμφέρον τους επιλογές, τα λεγόμενα “παραπλανητικά μοτίβα”.



Μεταξύ αυτών είναι: τα ψεύτικα χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης, διαδικτυακές διεπαφές, που έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να οδηγούν τους καταναλωτές σε αγορές, συνδρομές ή άλλες επιλογές και αθέατες πληροφορίες.



Από την έρευνα προέκυψε ότι 148 ιστότοποι περιείχαν τουλάχιστον ένα από τα τρία αυτά παραπλανητικά μοτίβα. Πιο αναλυτικά, 42 ιστότοποι χρησιμοποιούσαν ψεύτικα χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης με προθεσμίες για την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων. Επιπλέον, 54 e-shops κατεύθυναν τους καταναλωτές προς συγκεκριμένες επιλογές - από συνδρομές έως ακριβότερα προϊόντα ή επιλογές παράδοσης - είτε μέσω του αισθητικού σχεδιασμού του ιστοτόπου, είτε μέσω της επιλογής γλώσσας.

Στο μεταξύ, 70 ιστότοποι διαπιστώθηκε ότι έκρυβαν σημαντικές πληροφορίες, ή τις καθιστούσαν λιγότερο ορατές για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, πληροφορίες σχετικά με το κόστος παράδοσης, τη σύνθεση των προϊόντων ή τη διαθεσιμότητα φθηνότερης επιλογής.

Εξάλλου, 23 e-shops έκρυβαν πληροφορίες, με στόχο να χειραγωγήσουν τους καταναλωτές και να υπογράψουν συνδρομή.



Ο έλεγχος της Επιτροπής συμπεριέλαβε, επίσης, τις εφαρμογές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που υποβλήθηκαν σε έλεγχο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 27 από τις εφαρμογές χρησιμοποιούσαν τουλάχιστον μία από τις τρεις κατηγορίες παραπλανητικών μοτίβων.

 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

 

Εικόνα: JESHOOTS.COM, Unsplash
  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search