Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη ανήλθε στα 143 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019 και το 59% αυτού τού τζίρου, δηλαδή τα 84 δισεκατομμύρια ευρώ, προήλθε από marketplaces, με το Amazon να αντιπροσωπεύει το 22% της αγοράς.
Είναι χαρακτηριστική η κυριαρχία της Amazon στην Ευρώπη, με το μερίδιο αγοράς της να αυξάνει 18,5% σε σύγκριση με το 2018, ενώ οι αμιγώς ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως οι Farfetch και Zalando αντιπροσωπεύουν το 11% του τζίρου, σημειώνοντας αύξηση 17%.
Το Cross-Border Commerce Europe που έκανε τη σχετική μελέτη κατέταξε τα marketplaces στην Ευρώπη με βάση τις διασυνοριακές διαδικτυακές πωλήσεις τους, τους δείκτες SEO για τη διασυνοριακή απόδοση, τον αριθμό κάλυψης χωρών και τον αριθμό και το ποσοστό των διασυνοριακών επισκέψεων.
Η πρόβλεψη του Cross-Border Commerce Europe είναι πως τα marketplaces θα αντιπροσωπεύουν το 65% των διασυνοριακών online πωλήσεων στην Ευρώπη έως το 2025.
Το TOP 10 των marketplaces με βάση τον τζίρο τους στην Ευρώπη.
Πηγή: Cross-Border Commerce Europe
Όσον αφορά στο είδος των marketplaces, 56 από τις 100 διαδικτυακές πλατφόρμες πωλούν σε καταναλωτές (B2C), ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς έχουν το δικό τους απόθεμα προϊόντων. Δύο στις τρεις επιχειρήσεις είναι ένα "καθαρά" marketplaces που δεν πωλούν δικά τους προϊόντα, αλλά μόνο τρίτων, όπως τα Wish, Aliexpress, Farfetch και Bandcamp.
Τα consumer-to-consumer marketplaces (όπως τα Depop, Mobile.de, Rebelle, Delcampe, Vestiaire Collective και Marktplaats) αποτελούν το 36% του ΤΟΡ 100, ενώ το 10% επικεντρώνεται σε δημοπρασίες, όπως το The Salesroom. Τέλος, το 41% των marketplaces πωλούν μόνο ή και μεταχειρισμένα αγαθά, με το Vinted να είναι ο ηγέτης.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]