Η ΕΕ θέλει περισσότερη διαφάνεια στις τιμές διασυνοριακών παραδόσεων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να δημιουργήσει έναν ιστότοπο για την προβολή των τιμών διασυνοριακών παραδόσεων που προσφέρουν οι εταιρείες logistics.
Με τη νέα αυτή πρωτοβουλία, η ΕΕ θέλει να καταστήσει τις υπηρεσίες διασυνοριακής παράδοσης δεμάτων πιο διαφανείς και να παρακολουθούνται καλύτερα.
Το Συμβούλιο της Ευρώπης ανακοίνωσε την πρόθεση του για την δημιουργία ενός προσχέδιου ευρωπαϊκής οδηγίας , η οποία αποτελεί μέρος των σχεδίων της Ευρώπης για την τόνωση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο πλαίσιο της ψηφιακής ενιαίας αγοράς.
Εάν το προσχέδιο εγκριθεί τόσο από το Συμβούλιο όσο και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα ξεκινήσει μια νέα ιστοσελίδα για να διευκολύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να συγκρίνουν τις τιμές διασυνοριακών παράδοσεων και να επιλέξουν τις καλύτερες.
Η ΕΕ πιστεύει ότι εάν υπάρξει περισσότερη διαφάνεια των τιμών και αν οι επιχειρήσεις παράδοσης θα παρακολουθούνται καλύτερα, η αγορά θα γίνει πιο αποδοτική και τα τιμολόγια θα μειωθούν.
Επί του παρόντος, το Συμβούλιο ισχυρίζεται ότι τα τιμολόγια συχνά δεν δικαιολογούνται πλήρως από αντικειμενικούς παράγοντες όπως οι μισθοί ή η γεωγραφική απόσταση.
Οι μικρές εταιρείες παράδοσης εξαιρούνται από την υποχρέωση ενημέρωσης
"Ελπίζουμε ότι αυτοί οι νέοι κανόνες θα μειώσουν τις τιμές παράδοσης για τους πολίτες, ιδιαίτερα εκείνους που ζουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, αλλά και για τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν περιορισμένη διαπραγματευτική δύναμη για να επιτύχουν καλές συμφωνίες παράδοσης", εξήγησε η μαλτέζικη προεδρία.
Οι μικρές εταιρείες παράδοσης δεν θα είναι υποχρεωμένες να ανακοινώνουν τις τιμές τους, διότι αυτό θα δημιουργούσε "υπερβολικό διοικητικό φόρτο" τόσο για τις εταιρείες όσο και για τις εθνικές διοικήσεις που θα συλλέγουν τις πληροφορίες.
Το 15% των καταναλωτών προμηθεύεται ηλεκτρονικά από ξένα καταστήματα
Με πιο διαφανή και φθηνότερη τιμολόγηση, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Επί του παρόντος, το 44% των καταναλωτών αγοράζουν ηλεκτρονικά στη χώρα τους, ενώ μόνο 15% παραγγέλλουν online από άλλα κράτη μέλη. Οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι δεν κάνουν online αγορές σε ξένα καταστήματα είναι λόγω των υψηλών χρεώσεων αποστολής.
Πηγή: Εcommerce news