Νέοι κανόνες τέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την προστασία των καταναλωτών, όσον αφορά στις online αγορές τους, όπως ανακοινώθηκε εχθές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλεί τα κράτη-μέλη να υιοθετήσουν άμεσα και πλήρως τις νέες οδηγίες, χωρίς καμμία χρονοτριβή.
Πρόκειται για την πρωτοβουλία "New Deal for Consumers" (Νέα Συμφωνία για Καταναλωτές) το πλαίσιο της οποίας ξεκίνησε να υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Απρίλιο του 2018. Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, περισσότερη σαφήνεια στα online marketplaces (αν οι αγορές γίνονται από εταιρείες ή ιδιώτες), ίδια δικαιώματα και για τις δωρεάν ψηφιακές υπηρεσίες π.χ. social media (σαν να πρόκειται για αγορά), διαφάνεια για τα reviews (για να μπει τέλος στα ψεύτικα σχόλια) και την προσωποποιημένη τιμολογιακή πολιτική, καθώς και απαγόρευση μεταπώλησης εισιτηρίων εκδηλώσεων, τα οποία αγοράστηκαν μαζικά μέσω bots.
Ο Didier Reynders, Επίτροπος Δικαιοσύνης, σημείωσε πως οι "online πωλητές" θα πρέπει να συμμορρφωθούν απολύτως με τις νέες οδηγίες, ενώ η συστηματική παραβίασή τους θα επιφέρει σε όσους παρανομούν πρόστιμα τουλάχιστον 4% του ετήσιου τζίρου. Σχετικά με το ύψος της ποινής, σχολίασε πως είναι "επαρκώς αποτρεπτική και αποτελεσματική" για να μην εξαπατούνται οι Ευρωπαίοι καταναλωτές από ανέντιμους εμπόρους - αλλά και γενικότερα, όσους προσφέρουν online υπηρεσίες, ακόμα και δωρεάν.
Δείτε (στα αγγλικά) τους βασικούς τομείς στους οποίους επεμβαίνουν οι νέες οδηγίες, εδώ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]