
Έχεις ξοδέψει ώρες για να δημιουργήσεις την τέλεια διαφήμιση, με εντυπωσιακά creatives, sharp copies και σωστή στόχευση. Ωστόσο, αντί για conversions βλέπεις εξαιρετικά υψηλά CPMs, χαμηλό CTR και ένα budget το οποίο εξαφανίζεται γρήγορα.
Τα paid social ads δεν αποτυγχάνουν λόγω του αλγορίθμου. Αποτυγχάνουν λόγω σφαλμάτων που μπορούν εύκολα να διορθωθούν, όπως αδύναμα creatives, κακή στόχευση και δυσλειτουργικές landing pages.
Με το σημερινό attention span, διαφημίσεις που δεν κάνουν τον χρήστη να σταματήσει το scroll, δεν έχουν καμία τύχη! Τα καλά νέα, είναι, ότι αυτά τα προβλήματα έχουν γρήγορες λύσεις.
Δες πώς μπορείς να εντοπίσεις και λύσεις αυτά τα προβλήματα σε τρία βήματα, με στόχο τη βελτίωση των διαφημίσεών σου και φυσικά, την αύξηση των conversions.
1. Τα creatives δεν σταματούν το scrolling του χρήστη
Οι διαφημίσεις σου ανταγωνίζονται με άπειρους αντιπερισπασμούς: posts από φίλους, viral videos και σημαντικά ειδησεογραφικά νέα. Αν δεν τραβήξουν την προσοχή στα πρώτα δευτερόλεπτα, ο χρήστης απλά θα τις προσπεράσει. Έρευνες δείχνουν ότι ειδικά οι Gen Zers χάνουν την εστίαση στις διαφημίσεις σε μόλις 1,3 δευτερόλεπτα.
Πώς να εντοπίσεις και να λύσεις το πρόβλημα
- Native διαφημίσεις: Χρησιμοποίησε αυθεντικό περιεχόμενο που ταιριάζει με αυτό που αφορά και ασχολείται το κοινό σου. Πάρε το κινητό σου τηλέφωνο και βιντεοσκόπησε μια γρήγορη επίδειξη προϊόντος. Κάνε ένα live unboxing. Χρησιμοποίησε οργανικό περιεχόμενο από το feed του brand σου. Αυτού του είδους η αυθεντικότητα αποδίδει καλύτερα επειδή αποτελεί κάτι γνήσιο.
- Δημιούργησε scroll-stopping hooks: Το πρώτο σου frame πρέπει να είναι αφοπλιστικό. Ξεκίνα με το σημαντικότερο USP ή statement του προϊόντος/υπηρεσίας, το πιο εκπληκτικό στατιστικό ή το μεγαλύτερο pain point που λύνεις. Βάλε το key message στις τρεις πρώτες λέξεις του copy σου. Χρησιμοποίησε κίνηση στο πρώτο καρέ – ακόμη και ένα απλό ζουμ μπορεί να τραβήξει την προσοχή.
- Κάνε a/b testing και δοκίμασε διαφορετικές παραλλαγές: Δεν λειτουργεί η ίδια μορφή περιεχομένου για όλα τα είδη κοινού. Δημιούργησε διαφορετικά formats όπως carousel, video και static περιεχόμενο για να εντοπίσεις αυτό με την καλύτερη απήχηση. Επίσης, δοκίμασε διαφορετικές διαστάσεις. Ορισμένα placements έχουν καλύτερη απόδοση σε 1:1, άλλα σε 4:5 ή 9:16.
Pro tip: Άνοιξε την χειρότερη σε απόδοση διαφήμισή σου και παρακολούθησε τα πρώτα της δευτερόλεπτα. Εάν δεν σου τραβάει αμέσως την προσοχή, άλλαξε τα opening visuals, texts ή τα attention hooks.
2. Στοχεύεις το λάθος κοινό
Οι διαφημίσεις σου είναι live, αλλά τα αποτελέσματα δείχνουν να μην έχουν νόημα. Τα click-through rates είναι χαμηλά, το CPA υψηλό και τα conversions δεν πλησιάζουν καν τις προσδοκίες σου. Το κοινό που νόμιζες ότι θα κάνεις convert δείχνει να μην ανταποκρίνεται.
Το broad targeting απλά σπαταλά το budget σου, προβάλλοντας διαφημίσεις σε χρήστες που δεν ενδιαφέρονται, ενώ το hyper-niche targeting αγγίζει πολύ εύκολα τα όρια στο reach και αυξάνει το CPM.
Κανένα από τα δύο δεν εγγυάται αποτελέσματα. Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι το μέγεθος του κοινού σου, αλλά οι πληροφορίες που χάνεις σχετικά με τις συμπεριφορές και τα “θέλω” του κοινού σου.
Το “behavior-based” targeting είναι το κλειδί για την εύρεση των κατάλληλων ατόμων. Αντί να βασίζεσαι σε δημογραφικά στοιχεία ή ενδιαφέροντα, εστίασε σε εκείνες τις ενέργειες που υποδεικνύουν την πρόθεση αγοράς.
Πώς να εντοπίσεις και να λύσεις το πρόβλημα
Ξεκίνα με μια ευρεία στόχευση και μετά προχώρησε στο optimization. Οι αλγόριθμοι έχουν σχεδιαστεί για να εκπαιδεύονται και να μαθαίνουν. Δώσε τους λίγο χρόνο για να δουλέψουν.
- Ξεκίνα με ένα μεγαλύτερο κοινό αντί να περιορίζεις τη στόχευση εκ των προτέρων.
- Άφησε την πλατφόρμα να βελτιστοποιήσει με βάση τα engagement signals όπως τα κλικς, video views ή form fills.
- Μόλις η διαφήμιση συγκεντρώσει αρκετά δεδομένα, ανέλυσε ποιους προσελκύει και περιόρισε το κοινό με βάση συμπεριφορές που είναι high-intent.
Το third-party targeting είναι αναξιόπιστο. Το καλύτερο κοινό είναι αυτό που ήδη αλληλεπιδρά με το brand σου.
- Ανέβασε τις CRM λίστες σου για να στοχεύσεις υπάρχοντες δυνητικούς πελάτες και leads.
- Κάνε retargeting σε website visitors που είδαν ένα προϊόν αλλά δεν αγόρασαν.
- Χρησιμοποίησε engagement-based κοινά, όπως άτομα που αλληλεπιδρούν με τα social media σου, παρακολουθούν videos ή κάνουν κλικ σε διαφημίσεις.
Εάν το CTR σου είναι χαμηλό, ένα μέρος του budget σου πάει σε λάθος στόχευση.
- Ανέλυσε τα audience insights για να εντοπίσεις δυσλειτουργικά κοινά και κάνε exclude ηλικιακές ομάδες, τοποθεσίες ή συμπεριφορές που δεν κάνουν convert.
Αντί να μαντεύεις τους κατάλληλους συνδυασμούς συμπεριφορών που κάνουν convert, άφησε τα δεδομένα να καθοδηγήσουν τη στόχευσή σου.
- Δημιούργησε lookalike audiences με βάση του highest-value πελάτες σου.
- Δοκίμασε διαφορετικά lookalike percentages – 1% για ακρίβεια και 5% για scale.
- Συνδύασε lookalikes με behavior-based φίλτρα για να βελτιώσεις περαιτέρω τη στόχευση.
Pro tip: Δες το audience breakdown της τελευταίας σου καμπάνιας. Ποια κοινά ήταν τα πιο engaged; Προσάρμοσε τις εξαιρέσεις, βελτίωσε τη στόχευση και δοκίμασε νέα παρόμοια lookalike κοινά για να βελτιώσεις τα αποτελέσματα.
3. Οι landing pages σου "σκοτώνουν" τα conversions
Τα κλικς δεν είναι το πρόβλημα. Οι χρήστες κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου αλλά δεν κάνουν το επόμενο βήμα.
Αν τα conversions είναι χαμηλά παρά το σταθερό CTR, το πρόβλημα δεν είναι η ίδια η διαφήμιση αλλά η landing page.
Μια αργή, ακατάσταση και δυσνόητη landing page μπορεί να οδηγήσει απευθείας σε εγκατάλειψη της σελίδας. Εάν η σελίδα αργεί να φορτώσει, δεν θα την δουν ποτέ. Κάθε δέκατο του δευτερολέπτου μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο.
Πώς να εντοπίσεις και να λύσεις το πρόβλημα
Η εμπειρία μετά το κλικ θα πρέπει να σχετίζεται με το μήνυμα της διαφήμισης.
- Κράτα το headline της σελίδας παρόμοιο με αυτό της διαφήμισης. Εάν η διαφήμιση γράφει “Δες τις νέες μας εκπτώσεις”, τότε και η landing page θα πρέπει όχι μόνο να αναγράφει παρόμοιο μήνυμα, αλλά και τα προϊόντα που εμφανίζονται να έχουν έκπτωση.
- Χρησιμοποίησε τα ίδια visuals με τη διαφήμιση για μια απρόσκοπτη εμπειρία.
- Βεβαιώσου ότι το CTA ταιριάζει. Η landing page δεν θα πρέπει να προτρέπει, για παράδειγμα, το download ενός αρχείου επί πληρωμή, εάν η διαφήμιση αναφέρει στα λεκτικά της ότι προσφέρεται δωρεάν δοκιμαστική έκδοση.
Όσο πιο εύκολη είναι η διαδικασία για να κάνει ένας χρήστης convert, τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα. Βάλε σαν στόχο να βελτιοποιήσεις όλα τα conversion paths.
- Μείωσε τα πεδία της φόρμας στην οποία ζητάς στοιχεία από τους χρήστες. Ζήτα μόνο ότι είναι απαραίτητο. Οι φόρμες με πολλά πεδία δημιουργούν πτώση στο conversion rate.
- Αφαίρεσε τους περισπασμούς. Ελαχιστοποίησε τα navigation links, τα pop-ups και οτιδήποτε απομακρύνει το χρήστη από το να εστιάσει στο CTA.
- Κάνε το CTA αδύνατο να το χάσει ο χρήστης. Τα κουμπία θα πρέπει να είναι εμφανή, με υψηλή χρωματική αντίθεση και να εμφανίζονται νωρίς στη σελίδα.
Οι χρήστες δεν θα περιμένουν μια αργή σελίδα να φορτώσει. Σχεδόν το 70% των καταναλωτών λέει ότι η ταχύτητα φόρτωσης σελίδας επηρεάζει την προθυμία τους να αγοράσει. Εάν η landing page σου φορτώνει πολύ αργά, οι επισκέπτες αποχωρούν πρωτού δουν αυτό που έχεις να τους προσφέρεις.
- Τρέξε ένα Google Pagespeed Insights test και διόρθωσε στοιχεία που εμποδίζουν την landing page να φορτώσει γρήγορα, όπως βαριές εικόνες και περιττά scripts.
- Ενεργοποίησε το lazy loading, ώστε οι εικόνες να φορτώνουν μόνο όταν χρειάζεται.
- Χρησιμοποίησε ένα γρήγορο web host και ένα content delivery network (CDN) για να βελτιώσεις την απόδοση.
Δοκίμασε διαφορετικά CTA για να δεις ποια λεκτικά έχουν καλύτερη απόδοση.
- Αντί για “Αγόρασε τώρα”, δοκίμασε εναλλακτικές λύσεις όπως “Μάθε πώς λειτουργεί” ή “Δοκίμασέ το δωρεάν” – ορισμένα είδη κοινού ανταποκρίνονται καλύτερα σε πιο ήπια CTA.
- Πειραματίσου με φράσεις που βασίζονται σε urgency-based λογική όπως “Περιορισμένη διαθεσιμότητα” για να προωθήσεις τη δράση.
- Δοκίμασε διαφορετικά placements. Ενώ τα above-the-fold CTA έχουν συχνά καλύτερη απόδοση, ορισμένες σελίδες κάνουν convert καλύτερα όταν το CTA ακολουθεί μια ενότητα με πλεονεκτήματα του προϊόντως ή της υπηρεσίας.
Pro tip: Άνοιξε τη landing page σου και σύγκρινέ τη με τη διαφήμισή σου. Ταιριάζουν τα μηνύματα; Είναι σαφές το CTA; Τρέξε ένα speed test για να αφαιρέσεις τυχόν στοιχεία που εμποδίζουν τη γρήγορη φόρτωση.
Δείτε περισσότερα στο grow-digital.gr
Εικόνα: Stockcake