
Η Google συνεχίζει να χάνει έδαφος μεταξύ των νεότερων γενεών, με το 61% της Gen Z και το 53% των Millennials να χρησιμοποιούν εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης αντί της Google, ή άλλων παραδοσιακών μηχανών αναζήτησης. Αυτό προκύπτει από μια νέα έρευνα της Vox Media.
Συνεχίζουμε να βλέπουμε σημάδια ότι η Aναζήτηση Google αρχίζει να υποχωρεί, από το ότι το μερίδιο αγοράς της Google που έπεσε κάτω από το 90% για πρώτη φορά από το 2015, έως έρευνες που δείχνουν ότι οι χρήστες αναζήτησης είναι απογοητευμένοι με την ποιότητα της αναζήτησης.
Τα πράγματα αλλάζουν ραγδαία – από την άνοδο των μηχανών απαντήσεων Τεχνητής Νοημοσύνης και τη γενετική βελτιστοποίηση μηχανών, έως την ανάπτυξη κοινωνικών πλατφορμών (π.χ. TikTok, Instagram, Pinterest). Πολλές εταιρείες και marketers εξακολουθούν να προσαρμόζονται σε αυτές τις αλλαγές.
Τα βασικά αποτελέσματα της έρευνας:
- Το 76% δήλωσε ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο των αποτελεσμάτων αγορών της Αναζήτησης Google φαίνεται να είναι "χορηγούμενα ή προωθημένα". Μόνο το 14% περιέγραψε αυτά τα χορηγούμενα ή προωθημένα αποτελέσματα ως "πολύ χρήσιμα".
- Το 42% δήλωσε ότι η Google και οι μηχανές αναζήτησης γίνονται λιγότερο χρήσιμες.
- Το 55% δήλωσε ότι λαμβάνει πληροφορίες από την κοινότητά του, παρά από τις διαδικτυακές πλατφόρμες αναζήτησης.
- Το 52% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί chatbots Τεχνητής Νοημοσύνης ή εναλλακτικές πλατφόρμες (π.χ., TikTok) για να βρει πληροφορίες, αντί της Google.
- Το 66% δήλωσε ότι η ποιότητα των πληροφοριών φθίνει, καθιστώντας δύσκολη την εύρεση αξιόπιστων πηγών.
Η Vox Media συνεργάστηκε με την Two Cents Insights για τη διεξαγωγή της έρευνας, συλλέγοντας απαντήσεις από περισσότερους από 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο.