Το μερίδιο της Google στην παγκόσμια αγορά μηχανών αναζήτησης έπεσε κάτω από το 90% για πρώτη φορά από το 2015, σύμφωνα με τη Statcounter.
Πιο συγκεκριμένα, τα μερίδιο αγοράς της Google το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, ανά μήνα, ήταν: 89,34% τον Οκτώβριο, 89,99% τον Νοέμβριο και 89,73% τον Δεκέμβριο.
Υπάρχει μία πτωτική τάση, με την Google να χάνει μερίδιο στην αγορά αναζήτησης - έστω και αν το μερίδιό της είναι ακόμα σε δυσθεώρητα επίπεδα, απόλυτα κυριαρχικό.
Το προηγούμενο τρίμηνο που το μερίδιο της Google στην αναζήτηση ήταν κάτω από 90%, ήταν το 2015: 89,62% τον Ιανουάριο, 89,47% τον Φεβρουάριο και 89,52% τον Μάρτιο.
Το μερίδιο αγοράς αναζήτησης της Google είναι αρκετά σταθερό στις περισσότερες περιοχές εκτός από την Ασία, κάτι που ήταν ο βασικός λόγος για τη συνολική πτώση της Google.
Η Google δέχεται επίθεση για σχεδόν δύο χρόνια τώρα, γιατί τα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησής της είναι σχεδόν "άχρηστα" - έστω και αν κυριαρχεί, χάρη στο παράνομο μονοπωλιακό καθεστώς της με επιβλητικό και σταθερό μερίδιο 90-92+% για σχεδόν μια δεκαετία.
Μήπως οι νέοι χρήστες προτιμούν άλλες μηχανές αναζήτησης; Είναι ένας παράγοντας ενδιαφέροντος για παρακολούθηση τους επόμενους μήνες.
Μήπως οι χρήστες στρέφονται πλέον σε μηχανές απαντήσεων AI, όπως το ChatGPT Search και το Perplexity; Αυτό δεν μπορεί να εξαχθεί από τον τρόπο που η Statcounter πραγματοποιεί τις μετρήσεις, αφού παρακολουθεί κυρίως τις "παραδοσιακές" μηχανές αναζήτησης, όπως τις Microsoft Bing, Yandex, Yahoo και Baidu. Επίσης έχει και μια άλλη ομαδοποίηση που ονομάζεται "άλλες", η οποία περιλαμβάνει τα DuckDuckGo και Ecosia.
Οι μηχανές αναζήτησης Bing, Yandex και Yahoo κέρδισαν μέρος του χαμένου μεριδίου της Google. Το ποσοστό της Microsoft Bing η οποία βρίσκεται στη δεύτερη θέση κυμάνθηκε γύρω στο 4% τους τελευταίους πέντε μήνες του 2024.