Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αρνήθηκε τη Δευτέρα να δεχτεί την έφεση της Meta σε μια τεράστια ομαδική αγωγή, στην οποία υποστηρίζεται ότι το Facebook και το Instagram διόγκωσαν τις μετρήσεις τους για την απήχηση των διαφημίσεων.
Η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να εκθέσει τη Meta σε ζημιές δισεκατομμυρίων, με την υπόθεση να θέτει μεγάλα ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια των μετρήσεων στις οποίες βασίζονται οι διαφημιστές όταν ξοδεύουν χρήματα σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Οι διαφημιστές ισχυρίζονται ότι η Meta διόγκωσε με δόλο τους αριθμούς «δυνητικής προσέγγισης χρηστών» έως και 400% μετρώντας πολλούς λογαριασμούς που ανήκουν στους ίδιους χρήστες.
Με τη γλώσσα των αριθμών:
- Η ομαδική αγωγή θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις προς τις διαφημιστικές εταιρείες.
- Η υπόθεση καλύπτει διαφημίσεις που αγοράστηκαν από τις 15 Αυγούστου 2014.
- Η Meta είχει τζίρο 116,1 δισ. δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις τους πρώτους 9 μήνες του 2024.
Η υπόθεση εκθέτει την πιθανή υπερεκτίμηση της προσέγγισης διαφημίσεων της Meta έως και 400%. Εάν οι ενάγοντες δικαιωθούν θα αποζημιωθούν, καθώς και η κυβέρνηση, η οποία επιβάλλει πιο διαφανή πρότυπα αναφοράς στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
Επιπλέον, εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την αξιοπιστία των εργαλείων μέτρησης της Meta που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να λαμβάνουν αποφάσεις για τα κονδύλια των διαφημίσεων που διαχειρίζονται.
H πλευρά τής Μέτα ισχυρίστηκε ότι διαφορετικοί διαφημιζόμενοι μπορεί να έχουν εκτιμήσει ή να βασίζονται στις μετρήσεις προσέγγισης χρηστών με διαφορετικό τρόπο, οδηγώντας έτσι στα φουσκωμένα νούμερα που βλέπουν.
Πηγή: searchengineland