
Η αναζήτηση με Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) αναπτύσσεται ραγδαία, αλλά κυρίως σε υπολογιστές desktop. Οι χρήστες κινητών συσκευών παραμένουν μια αναξιοποίητη ευκαιρία, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αποκαλύπτει μία νέα έρευνα.
Παρόλο που το κινητό κυριαρχεί στην online επισκεψιμότητα, περισσότερο από το 90% των παραπομπών (referrals) από αναζητήσεις AI προέρχονται από desktop, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας BrightEdge.
Οι χρήστες desktop στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ χρησιμοποίησαν την παραδοσιακή αναζήτηση (πάνω από 10%) πιο συχνά από τα εργαλεία AI (λιγότερο από 1%), σύμφωνα με άλλη έρευνα της εταιρείας Datos. Τα δεδομένα της BrightEdge φαίνεται να επιβεβαιώνουν ότι η αναζήτηση AI εκτοξεύεται σε δημοφιλία, αλλά μέχρι στιγμής, κυρίως σε υπολογιστές desktop.
Η Αναζήτηση Google είναι η μοναδική μηχανή AI που στέλνει περισσότερες παραπομπές από κινητά παρά από desktop: 53% από κινητά έναντι 44% από desktop. Ακολουθεί το ποσοστό παραπομπών από desktop για τις υπόλοιπες πλατφόρμες:
- Perplexity.ai: 96%
- ChatGPT.com: 94%
- Bing: 94%
- Google Gemini: 91%
Γιατί οι παραπομπές από κινητά υστερούν; Αρχικά, διότι οι χρήστες βλέπουν μια προεπισκόπηση εντός εφαρμογής σε mobile εφαρμογές (π.χ., ChatGPT) και μόνο ένα δεύτερο κλικ θα οδηγούσε σε παραπομπή σε εξωτερικό ιστότοπο. Επίσης, οι συγκεκριμένες παραπομπές είναι περιορισμένες ή καθυστερημένες.
Επισκοπήσεις AI σε κινητά vs desktop
Σε κινητά:
- Εμφανίζονται 3 φορές πιο συχνά (13,5% έναντι 4,5% σε desktop) για ερωτήματα αγορών.
- Έχουν μεγαλύτερη ποικιλία μορφοποίησης. Η Google φαίνεται να δοκιμάζει ενεργά διάφορα στυλ παρουσίασης των Επισκοπήσεων AI.
Σε desktop:
- Καταλαμβάνουν 80% περισσότερο χώρο στην οθόνη από ό,τι σε κινητά.
- Εμφανίζονται 39% πιο συχνά από ό,τι σε κινητά.
- Έχουν πιο συνεπή μορφοποίηση.
Εάν το κινητό χρησιμοποιείται πρωτίστως για σερφάρισμα και αγορές, ενώ το desktop κυρίως για παροχή βάθους και λεπτομέρειας στο περιεχόμενο, τότε οι marketers πρέπει να σχεδιάσουν τις στρατηγικές AI λαμβάνοντας υπόψη τη χρήση κάθε συσκευής, όχι μόνο τις λέξεις-κλειδιά.
Ο Jim Yu, Διευθύνων Σύμβουλος της BrightEdge, δήλωσε σχετικά: «Αν οι marketers δεν δίνουν προσοχή στο πώς λειτουργεί η AI σε διαφορετικές συσκευές, ενδέχεται να χάνουν κάποιες βασικές ευκαιρίες, ειδικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο».
Εικόνα: Stockcake