8 από τα χειρότερα σφάλματα σχεδίασης που επηρεάζουν το SEO της ιστοσελίδας σας.
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων είναι ένας συναρπαστικός και σύνθετος τομέας που απαιτεί γνώσεις σε διάφορους τομείς, όπως γραφιστική, κώδικα και σε μερικές περιπτώσεις, εμπορική διάθεση και τεχνικές γνώσεις όσον αφορά το SEO και την αναζήτηση στο Google.
Ο μέσος σχεδιαστής μπορεί να μην λαμβάνει απαραίτητα υπόψη (ή να κατανοεί) τη σημασία των τεχνικών στοιχείων που επηρεάζουν το SEO.
Αντίθετα, επικεντρώνεται στο μέρος της διαδικασίας που είναι καλός δηλαδή στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας. Ωστόσο, τα περισσότερα sites έχουν κατασκευαστεί για να έχουν εμπορική χρήση και λόγω των απαιτήσεων των πελατών για προσανατολισμό στο σχεδιασμό, το SEO είναι μια από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους που οδηγεί σε επισκεψιμότητα με συνέπεια την αύξηση των πωλήσεων.
Επομένως, θα ήταν λάθος να παραμελούμε αυτό το τμήμα της διαδικασίας, ειδικά επειδή πρόκειται για ουσιώδη πράγματα που πρέπει να εφαρμοστούν στα αρχικά στάδια του σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας.
Τα παρακάτω σημεία αναφέρουν μερικά από τα χειρότερα λάθη που μπορεί να κάνει ο σχεδιαστής όταν πρόκειται για SEO.
1. Εικόνες Αντί Live Text
Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου οι σχεδιαστές, είτε από την τεμπελιά είτε από την έλλειψη γνώσης, ευνοούν τις εικόνες που περιέχουν κείμενο αντί του κειμένου. Όταν ανιχνεύεται ένας ιστότοπος από την Google, δεν είναι δυνατή η ανάγνωση κειμένου σε μια εικόνα.
Έτσι, ενώ τα εφέ κειμένου είναι ωραία, όλα μπορούν να γίνουν χρησιμοποιώντας το CSS και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιήσετε μια εικόνα με κείμενο μέσα. Ο μόνος χώρος στο οποίο πρέπει να χρησιμοποιηθεί το κείμενο μέσα στην εικόνα είναι στα παραδείγματα του infographic ή σε άλλα όπου το κείμενο παίζει σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | Εάν η χρήση εικόνων για κείμενο περιεχόμενο είναι απαραίτητη, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε την ετικέτα ALT με μια περιγραφή του τι συμβαίνει στην εικόνα.
2. Άσχετα Pop-Ups
Η χρήση αναδυόμενων παραθύρων είναι ένα ευαίσθητο θέμα όταν πρόκειται για τη διατήρηση μιας ευχάριστης εμπειρίας περιήγησης. Αυτό αποδεικνύεται στην παγκόσμια δημοτικότητα που έχουν εφαρμογές όπως το Adblock. Ακριβώς επειδή κάτι δεν είναι δημοφιλές, δεν σημαίνει ότι πρέπει να το εγκαταλείψουμε εντελώς - αν ένα στοιχείο σχεδιασμού εξυπηρετεί έναν σκοπό οδηγώντας τα αποτελέσματα, αυτό δεν είναι μικρό πράγμα που πρέπει να αγνοηθεί.
Η εμπειρία των χρηστών και το SEO είναι δύο πράγματα που συμβαδίζουν και όταν η Google «αισθάνεται» ότι ένας επισκέπτης στον ιστότοπό σας δεν είναι ικανοποιημένος με την εμπειρία του, θα το κατανοήσει αυτό και θα σας τιμωρήσει δίνοντας προτεραιότητα σε άλλους ιστότοπους.
Εάν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε τα αναδυόμενα παράθυρα , φροντίστε να το κάνετε με σύνεση. Μείνετε μακριά από τα στοιχεία που χρησιμοποιούν το Flash. Μην ορίσετε ένα αναδυόμενο παράθυρο για να εμφανίζεται περισσότερες από μία φορές σε μια περίοδο λειτουργίας. Μήπως να αναφέρω να μην χρησιμοποιείτε Flash;
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | Προσφέρετε κάτι σε αντάλλαγμα για τη διακοπή, όπως ένα freebie.
3. Μη φιλική πλοήγηση
Η μη φιλική πλοήγηση είναι ένα σύμπτωμα του σχεδιασμού που στεναχωρεί τον έμπειρο χρήστη. Ενώ φανταχτερά, σύνθετα μενού μπορεί να είναι γοητευτικά την πρώτη και τη δεύτερη φορά μπορεί να οδηγήσουν ένα επισκέπτη να μπεί σε ένα λαβύρινθο και να χαθούν ξεχνώντας τι ήθελαν να επισκεφθούν.
Εάν θέλετε να να έχετε επιτυχία, λάβετε υπόψη το ακροατήριό σας και εάν η τεχνολογία που χρησιμοποιείτε είναι κατάλληλη για τις ανάγκες τους.
Το συμπέρασμα είναι ότι οποιοσδήποτε επισκέπτης δεν μπορεί να περιηγηθεί στον ιστότοπό σας θα επιστρέψει αμέσως στα αποτελέσματα αναζήτησης και θα επιλέξει ένα άλλο αποτέλεσμα χωρίς δεύτερη σκέψη.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε ένα μενού Hamburger για να συμπιέσετε τα δύσκαμπτα μενού και στη συνέχεια να το ανοίξετε από την πλευρά.
4. Ακατάλληλες ετικέτες H
Οι ετικέτες H1 - H6, ως μέρος του βασικού κώδικα HTML, μας επιτρέπουν να επισημάνουμε το περιεχόμενο στη σελίδα και να το ιεραρχήσουν κατά προτεραιότητα, συνήθως κατά επίπεδο σπουδαιότητας. Αυτές οι ετικέτες παίζουν ένα ρόλο στο SEO ενός ιστότοπου και η λανθασμένη χρήση, ιδίως η υπερβολική χρήση αυτών των ετικετών, θα "μπερδέψει" την Google και άλλες μηχανές αναζήτησης.
Ακολουθούν μερικοί από τους παρακάτω κανόνες για τη χρήση των σωστών ετικετών Η:
• Συνιστάται η χρήση μιας ετικέτας H1 ανά σελίδα. Είναι κοινή πρακτική η χρήση του τίτλου της σελίδας για αυτήν την ετικέτα.
• Η ετικέτα H2 χρησιμοποιείται συχνότερα για να υποδηλώνει τις κεφαλίδες μεταξύ παραγράφων.
• Οι ετικέτες H3 μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τίτλοι ή για διαφορετικά στοιχεία, όπως περιλήψεις και άλλα.
• Οι ετικέτες H4 - H6 χρησιμοποιούνται λιγότερο και δεν έχουν αντίκτυπο στο SEO και δεν υπάρχει πρόβλημα να τους ενσωματώσετε όπως κρίνετε κατάλληλα.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | H1 θα πρέπει να ορίσει την κύρια δραστηριότητά σας
5. Κακή χρήση στοιχείων σχεδίασης
Η ταχύτητα με την οποία φορτώνεται ένας τόπος είναι ένα κρίσιμο θέμα που έχει αποκτήσει ολοένα και μεγαλύτερη σημασία τα τελευταία χρόνια. Είναι προς το συμφέρον των μηχανών αναζήτησης να προσφέρουν τα καλύτερα αποτελέσματα στους χρήστες τους και ένα σημαντικό μέρος της μέτρησης για την κατάταξη είναι η ταχύτητα.
Ένας γρήγορος ιστότοπος σημαίνει μια ευχάριστη εμπειρία περιήγησης και οι περισσότεροι ιστότοποι χρειάζονται το μέγιστο 3-4 δευτερόλεπτα για φόρτωση, και αν η φόρτωση διαρκεί περισσότερο οι επισκέπτες θα χάσουν την υπομονή τους και θα φύγουν. Μια καθυστέρηση στο χρόνο φόρτωσης δεν είναι μόνο κακό για SEO, είναι επίσης κακό για τις επιχειρήσεις και θα φοβίσει τους επισκέπτες πολύ γρήγορα.
Βαριά σχεδιαστικά στοιχεία ή κακή χρήση αυτών των στοιχείων, ερασιτεχνική χρήση σεναρίων και άλλα πράγματα που σχετίζονται με την εμφάνιση και την αίσθηση ενός ιστότοπου, έχουν κακή απόδοση στην επισκεψιμοτητα.
7. Χρήση του Flash
Θα μπορούσατε να πείτε ότι το Flash είναι μια τεχνολογία που πεθαίνει, αλλά το γεγονός είναι ότι δεν έχει εξαφανιστεί εντελώς από αυτόν τον κόσμο. Σήμερα όλο και λιγότεροι browsers και πλατφόρμες υποστηρίζουν Flash, επειδή εμποδίζει σοβαρά την εμπειρία του χρήστη και, φυσικά, την προβολή ενός ιστοτόπου με στοιχεία που Flash.
Αυτό το αρνητικό αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο εμφανές όταν ένας ιστότοπος βασίζεται εξ ολοκλήρου στο Flash - δεν μπορεί να φανεί καθόλου σε ορισμένα προγράμματα περιήγησης και η Google έχει επίσης δυσκολία στη σάρωση και την καταχώρηση του περιεχομένου του με βάση το Flash.
Σήμερα υπάρχουν πολλά εναλλακτικά εργαλεία με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε ιστοσελίδα φιλική σε μηχανές αναζήτησης όπως HTML5, καθώς και χρησιμοποιώντας δέσμες ενεργειών όπως JavaScript, jQuery και άλλα. Τα παραπάνω είναι όλα ευανάγνωστα από την Google (εφ 'όσον οι επισκέπτες δεν έχουν λογισμικό που τους εμποδίζει) και αποτελούν το συνιστώμενο πρότυπο για την ενσωμάτωση διαφόρων οπτικών εφέ.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΟ FLASH. Οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να το διαβάσουν.
8. Παραβλέποντας την Responsive σχεδίαση
Παρόλο που η Google μπορεί να περάσει από έναν ιστότοπο με κακό κώδικα HTML, κάποιες βαριές εικόνες ή ακόμη και μερικές πρόσθετες ετικέτες H, δεν βοηθούν τους ιστότοπους που δεν ανταποκρίνονται. Υπάρχουν τέσσερις κύριοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη όταν πρόκειται για SEO και Responsive σχεδιασμό: χρηστικότητα, διπλό περιεχόμενο, χρόνο φόρτωσης, κατάταξη αναζήτησης κινητού.
Ευχρηστία: Η Google θέλει να στείλει επισκέπτες σε ιστότοπους με φιλική προς το χρήστη εμπειρία περιήγησης στο κινητό. Θα λάβει υπόψη όταν οι επισκέπτες φτάσουν στον ιστότοπό σας και αμέσως επιστρέψουν στα αποτελέσματα αναζήτησης. Βεβαιωθείτε ότι έχετε βελτιστοποιήσει τον σχεδιασμό σας για πολλαπλά σημεία πρόσβασης και μεγέθη οθόνης.
Διπλότυπο περιεχόμενο: Ένα από τα βασικά ζητήματα με ξεχωριστούς ιστότοπους για κινητά είναι η οικοδόμηση του site, από την αρχή. Παρόλο που αυτός ο τύπος διαμόρφωσης μπορεί να είναι καλός για την εμπειρία κύλισης, δεν θα κατατάσσεται καλά στις μηχανές αναζήτησης, καθώς οι ιστότοποι για κινητά είναι προσαρμοσμένοι για επιτραπέζιους υπολογιστές. Διατηρήστε περιεχόμενο σε ένα μέρος, σε μια διεύθυνση URL.
Χρόνος φόρτωσης: Το Responsive Design δεν απαιτεί ανακατευθύνσεις για την επίτευξη της επιθυμητής διεύθυνσης URL, πράγμα που σημαίνει ότι η ταχύτητα φόρτωσης για κάθε σελίδα κινητής τηλεφωνίας θα είναι σημαντικά μικρότερη. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, ο χρόνος φόρτωσης είναι απαραίτητος.
Κατάταξη αναζήτησης για κινητά: Η Google έχει δηλώσει πολλές φορές και με περισσότερους τρόπους από έναν τρόπο, ότι κατατάσσει ιστότοπους βελτιστοποιημένους για κινητά υψηλότερα στις αναζητήσεις κινητών και υποβαθμίζει ιστότοπους που δεν είναι φιλικοί προς κινητά.
ΣΥΜΒΟΥΛΗ | Βεβαιωθείτε ότι έχετε σχεδιάσει και παραδώσει περιεχόμενο κατάλληλο για breakpoint και αυτό είναι λογικό στο πλαίσιο της κινητής εμπειρίας.
Για παράδειγμα, μην ξεχάσετε να επισημάνετε το κουμπί καλαθιού σε ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου ή να λάβετε υπόψη την αφή όταν έχετε μια έκδοση υπολογιστή στον ιστότοπό σας με πολλά στοιχεία που ενεργοποιούνται από τον ιστό.
Συμπέρασμα
Το SEO είναι συχνά αυτό το τρομακτικό θέμα που οι σχεδιαστές θα πρέπει να εξετάσουν στο "στο επόμενο έργο." Στην πραγματικότητα, είναι αρκετά απλό και ακολουθεί τις περισσότερες αρχές σχεδιασμού και κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την εμπειρία του χρήστη.
Είναι σίγουρο ότι η Google δεν θα αλλάξει ποτέ τις παραμέτρους της για να ταξινομήσει πρώτα τις "πιο όμορφες ιστοσελίδες" και ενώ οι αισθητικές εκτιμήσεις αποτελούν σημαντικό μέρος του σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας, δεν σημαίνουν τίποτα αν δεν οδηγούν σε κίνηση στον ιστότοπο των πελατών σας.
Επιπλέον, περισσότερη επισκεψιμότητα ισοδυναμεί πάντα με περισσότερες δουλειές για εσάς και τους πελάτες σας.
Πηγή: Webydo