Γνωρίστε το Fluent, το νέο σύστημα σχεδίασης της Microsoft
Στο συνέδριο Microsoft Build 2017, η εταιρεία ανακοίνωσε το Fluent Design System, τη νέα γλώσσα σχεδιασμού της Microsoft. Το Fluent Design System δεν ήταν κάτι κρυφό – το λογισμικό αυτό, που αναπτύχθηκε με την κωδική ονομασία "Neon", έχει ως στόχο να προσθέσει διαφάνεια και κίνηση στο Microsoft Design Language 2, το σύστημα σχεδιασμού που χρησιμοποιείται στα Windows 10.
Το MDL2 δεν ήταν ένα όνομα επιλογής για τη Microsoft. Αφού "κάηκε" πρώτα με το Metro, η Microsoft έπρεπε να εγκαταλείψει τη χρήση αυτού του ονόματος κι έτσι βρέθηκε με το όχι και τόσο εμπνευσμένο Microsoft Design Language, για τις προσπάθειές της στο UI / UX.
Κι ενώ το "Neon" είναι εξαιρετικό σαν άκουσμα, η Microsoft αποφάσισε να παίξει εκ του ασφαλούς και να χρησιμοποιήσει το "Fluent Design System" προκειμένου να περιγράψει το στυλ του σχεδιασμού της. Αυτή τη φορά, η Microsoft το πέτυχε: Η Fluent αντιπροσωπεύει μια νέα σχεδιαστική ιδέα. Ή τουλάχιστον, αυτή είναι η νέα διατύπωση μάρκετινγκ, επειδή δεν έχουμε δει ακόμη το Fluent. Εν πάση περιπτώσει, φαίνεται ότι η Microsoft μάλλον κατόρθωσε να λύσει το πρόβλημα με το όνομα - ταυτότητα.
Φανταστείτε η Cortana να ονομαζόταν "Microsoft Digital Personal Assistant για Windows 2016" ή "MDPAW 10"!
Είναι το Fluent το Design System του μέλλοντος;
Ήταν καιρός πια, η Microsoft να δώσει ένα επίσημο όνομα στο στυλ σχεδιασμού της, ειδικά καθώς η ίδια ήταν από τους πρωτοπόρους στο χώρο, υιοθετώντας την επίπεδη σχεδίαση με το στυλ Metro. Παρεμπιπτόντως, η Microsoft δεν θέλει να αναφέρεται το Fluent ως γλώσσα σχεδιασμού, αλλά ως σύστημα σχεδιασμού. Με το Fluent, η Microsoft δίνει έμφαση στην διαδραστικότητα κι όχι μόνο στην εμφάνιση.
«Οι εξελίξεις τρέχουν στο χώρο των διεπαφών με τον χρήστη... Το φάσμα των διαστάσεων επεκτείνεται από μηδέν σε τέσσερα. Μιλάμε, πληκτρολογούμε, χρησιμοποιούμε το μελάνι, την αφή, το βλέμμα μας. Είμαστε αφοσιωμένοι και βυθισμένοι. Περιτριγυριζόμαστε από συσκευές, αλληλεπιδράσεις και εμπειρίες. Για να αξιοποιήσουμε διαστάσεις και περιβάλλοντα, θα πρέπει να δώσουμε λύσεις που μεταφέρουν τις αισθήσεις μας στον ψηφιακό κόσμο και κάνουν τα σχέδιά μας να ρέουν…»
Επέκταση σε 3D
{youtube}vcBGj4R7Fo0{/youtube}
Το Fluence δεν είναι μόνο ένα παράδειγμα σχεδιασμού για τις παραδοσιακές οθόνες, αλλά επίσης ένα όραμα για επαναστατικές διεπαφές χρήστη. Απευθύνεται σε αρκετούς «αποδέκτες», όπως η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα, τα κινητά τηλέφωνα, τα tablet, οι επιτραπέζιοι υπολογιστές, οι φορητοί, ακόμα και οι κονσόλες παιχνιδιών.
Δεν θα περίμενε κανείς κάτι λιγότερο από μια εταιρεία που κυκλοφόρησε πολλές νέες συσκευές όπως το Surface Studio, το Hololens κ.λπ. Για τη Microsoft, η σκέψη σε 2D είναι πλέον πεπερασμένη: «Η βιομηχανία ζει και αναπνέει με 2D design. Τώρα έφτασε η ώρα να επεκτείνουμε τα εργαλεία μας σε περισσότερες διαστάσεις. Αναβαθμίζουμε το σύστημα σχεδιασμού μας από 0D σε 3D, προκαλώντας την καινοτομία να πάρει νέες φόρμες. Και σας καλούμε να μας βοηθήσετε να φανταστούμε αυτόν τον νέο κόσμο».
Σε αντίθεση με το Microsoft Design Language 2, βλέπε Modern, το οποίο χτίστηκε με έμφαση στην αφή, το Fluent θα λειτουργήσει με διάφορες εισόδους όπως ελεγκτές κίνησης, χειρονομίες, φωνή, στυλό κλπ.
Το Fluent είναι διαφορετικό από το βασισμένο στην τυπογραφία Metro και θα επιτρέψει στη Microsoft και τους προγραμματιστές να δημιουργήσουν εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε πλατφόρμες που είναι συμπληρωματικές, σύγχρονες, χωρίς αποκλεισμούς και ανταποκρίνονται στα «ερεθίσματά» μας.
Τα βασικά στοιχεία του Fluent
• Φως
• Βάθος
• Κίνηση
• Υλικό
• Κλίμακα
Φως
Το φως περιγράφει μια διεπαφή χωρίς παρεμβολές, που βασίζεται σε συγκεκριμένες διαδράσεις μεταξύ του χρήστη και του interface.
Βάθος
Το βάθος χρησιμοποιεί πολλαπλά επίπεδα για να προσθέσει έκφραση και συνέχεια μεταξύ στοιχείων και αντικειμένων.
Κίνηση
Για την κίνηση, η Microsoft δημιουργεί συμφραζόμενες σχέσεις και συνδέσεις μεταξύ στοιχείων περιβάλλοντος.
Υλικό
Θα κάνει χρήση της οθόνης για να παρέχει ευανάγνωστο και «καθαρό» περιεχόμενο.
Κλίμακα
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η Κλίμακα. Η Microsoft οραματίζεται διεπαφές που ξεπερνούν τα 2D και τις τυπικές οθόνες προχωρώντας σε νέους δρόμους, όπως οι τεχνολογίες VR και AR. Δεν μιλάμε για κλίμακα ανά διάσταση, αλλά για κλίμακα κατά μέσον όρο.
Ξεκινήστε με το FLuent... αλλά… όχι τόσο γρήγορα!
Το FLuent δεν είναι ακόμα έτοιμο για ευρεία χρήση. Προς το παρόν, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στις οδηγίες σχεδίασης για εφαρμογές UWP, αλλά δεν είναι ακριβώς οι ίδιες με αυτές που υποστηρίζει το Fluent. Ίσως θελήσετε, επίσης, να ρίξετε μια ματιά στα Ακρυλικά Υλικά για τη δημιουργία διαφανών υφών, στο Connected Animation για να πάρετε μια ιδέα σχετικά με το πώς σκέφτεται το animation η Microsoft ή στο Reveal, για να δοκιμάσετε το βάθος και την εστίαση, αλλά το προϊόν δεν είναι ακόμα αυτό που θα έπρεπε.
Κρίνοντας από τη διατύπωση της Microsoft, το Fluent είναι πολύ πιο πολύπλοκο από το τωρινό MDL2. Ακόμη κι οι δικές της εφαρμογές, δεν έχουν σχέση με το Fluent, καθώς δεν διαθέτουν τα πέντε ξεχωριστά χαρακτηριστικά της νέας γλώσσας σχεδιασμού.
Όλα δείχνουν ότι θα πρέπει να περιμένουμε ως το φθινόπωρο, που η Microsoft θα παρουσιάσει το Fall Creators Update. Μέχρι τότε, ρίξτε μια ματιά στο app μουσικής Groove, για να αποκτήσετε μια αίσθηση για το πού στοχεύει η Microsoft.
Είναι προφανές ότι η κλίμακα του Fluent δεν εντάσσεται στον εξάμηνο κύκλο αναβαθμίσεων της Microsoft. Επιπλέον, η πολύ-αναμενόμενη ενημέρωση των δημιουργών, που στάλθηκε τους τελευταίους μήνες, μάλλον απέτυχε να εντυπωσιάσει, ειδικά στο χώρο της σχεδίασης.
Άραγε, η Microsoft θα κατορθώσει να πετύχει εκεί που οι Google και η Apple εξακολουθούν να αγωνίζονται; Ένα είναι σίγουρο: η Microsoft πρόκειται να γίνει πιο διαφανής κι όχι μόνο στα Windows. Αν ανυπομονείτε να συναντήσετε το Fluent, λοιπόν, ανατρέξτε στις προεπισκοπήσεις των Windows 10 Redstone 3.
Πηγή: Designmodo