Υπάρχουν εκατοντάδες λάθη σχεδιασμού της διεπαφής χρήστη (UI) και της εμπειρίας χρήστη (UX) που μπορεί να κάνουν τον ιστότοπο ή την εφαρμογή που σχεδιάζετε, αφιλόξενη, μπερδεμένη, ακόμη και αποκρουστική στους χρήστες.
Τα λάθη που βλέπουμε να γίνονται πιο συχνά, οφείλονται σε νέες τάσεις, σε ανισορροπία στο περιεχόμενο, ή σε κάτι άλλο και προκύπτουν ακόμη και στους καλύτερους σχεδιαστές, αλλά δε χρειάζεται να είστε ένας από αυτούς!
Δείτε τα πιο συχνά, όπως καταγράφονται στο merge.rocks και χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες προς όφελός σας, για να αποφύγετε να κάνετε και εσείς τα ίδια λάθη στα έργα σας.
Δε γίνονται δοκιμές με πραγματικούς χρήστες
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι σχεδιαστές ιστοσελίδων, είναι ότι δεν πραγματοποιούν τεστ σε απλούς, τελικούς χρήστες, αλλά συνήθως κάνουν τη δουλειά τους πίσω από "κλειστές πόρτες", στο εργασιακό και συνεργατικό τους περιβάλλον. Χωρίς δοκιμές και σχόλια από πραγματικούς χρήστες, μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν ένα προϊόν που φαίνεται υπέροχο, αλλά δεν πετυχαίνει το στόχο του.
Η λύση για να αποφευχθεί αυτό το συνηθισμένο λάθος, είναι η χρήση μιας μεθοδολογίας που θα περιλαμβάνει και τελικούς χρήστες στη διαδικασία σχεδιασμού. Μόνο τότε μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δημιουργείτε κάτι που... μπορεί να χρησιμοποιηθεί πραγματικά.
Προσφέρονται πολλές εναλλακτικές επιλογές
Οι σχεδιαστές μερικές φορές δυσκολεύουν τους συνεργάτες τους να αποφασίσουν, με το να τους δίνουν πάρα πολλές επιλογές. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, όταν υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές, ο εγκέφαλος υπερφορτώνεται και μπερδεύεται!
Για να αποφύγετε αυτό το λάθος περιορίστε τον αριθμό των κουμπιών ανά στοιχείο. Οι χρήστες χρειάζονται γενικά μόνο μία επιλογή και μερικές φορές δύο. Εσείς, ως σχεδιαστής, πρέπει να κατανοήσετε ποια είναι η εστίαση ολόκληρης της σελίδας, κάθε ενότητας και κάθε στοιχείου. Κατόπιν, μπορείτε να περιορίσετε τις επιλογές για να προχωρήσετε.
Πάρα πολύ κείμενο
Μια μινιμαλιστική προσέγγιση είναι καλύτερη όταν πρόκειται για την εμφάνιση οποιουδήποτε τύπου περιεχομένου. Διαφορετικά, κινδυνεύετε να δημιουργηθεί σύγχυση και να μπερδέψετε τους χρήστες. Λάβετε υπόψη τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες περιηγούνται στο περιεχόμενό σας - πιθανότατα από φορητή συσκευή. "Καθαρίστε" τις σελίδες σας μειώνοντας το κείμενο, απλοποιώντας το και διαχωρίζοντας κάθε κομμάτι αναλογικά.
Δυσανάγνωστο κείμενο
Αυτό είναι μάλλον από τα πιο εύκολα λάθη που μπορεί να κάνει οποιοδήποτε, αφού υπάρχουν πολλά στοιχεία που μπορούν να κάνουν το κείμενο δυσανάγνωστο. Όταν το περιεχόμενο είναι δύσκολο να διαβαστεί, δύσκολο να καταναλωθεί, απομακρύνει τους επισκέπτες. Δεν έχει σημασία πού βρίσκεται το κείμενο. Όπου και να βρίσκεται, στην κεντρική σελίδα ή σε περιγραφές προϊόντων, πρέπει να είναι ευανάγνωστο.
Για παράδειγμα, η επιλογή ενός σωστού χρώματος στους συνδέσμους βοηθάει πολύ στην αναγνωσιμότητα. Αποφύγετε συνδέσμους με έντονα χρώματα και ακραίες αντιθέσεις στο φόντο. Επίσης, μη χρησιμοποιείτε πολύ μικρές γραμματοσειρές, ή πολύ "άγριες".
Σε κάθε περίπτωση, κάντε ένα βήμα πίσω και να αναρωτηθείτε: "Μπορώ να το διαβάσω αυτό";
Λάθος ιεράρχηση περιεχομένου
Η ιεραρχία είναι αυτή που λέει στους χρήστες τι υπάρχει σε έναν ιστότοπο ή μία εφαρμογή. Εάν δεν υπάρχει ομαλή κλιμάκωση και διαφοροποίηση στα μεγέθη των γραμματοσειρών και των χρωμάτων, επηρεάζεται η ομαλή πλοήγηση των χρηστών.
Η ευκολότερη λύση για τη διόρθωση αυτού του συνηθισμένου λάθους είναι να χρησιμοποιήσετε ευκρινείς διακυμάνσεις στα μεγέθη της γραμματοσειράς, για να διαφοροποιήσετε το ρόλο κάθε τμήματος κειμένου. Κάποιοι χρησιμοποιούν και διαφορετικά χρώματα, αλλά θέλει ιδιαίτερη προσοχή για να είναι αρμονικό το αποτέλεσμα.
Αποκριτικός σχεδιασμός
Ο ψηφιακός κατακερματισμός των συσκευών είναι μεγάλος και υπάρχει ένα μέγεθος οθόνης σε κάθε πιθανή αναλογία και πυκνότητα pixel. Το responsive design επιτρέπει στον πελάτη σας να προσεγγίσει όλους τους πιθανούς χρήστες, ανεξάρτητα από τη συσκευή που έχουν. Υπάρχουν πολλά διαθέσιμα εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν, ακόμη και ενσωματωμένα σε πλατφόρμες εφαρμογών - και μάλλον το γνωρίζετε!
Η απλότητα είναι πάντα καλύτερη. Ακολουθήστε αυτόν τον εμπειρικό κανόνα και θα βελτιώσετε τα σχέδιά σας σε κάθε πτυχή της ροής εργασίας σας. Η λειτουργικότητα είναι το κλειδί και δεν πρέπει να καλύπτεται με υπερβολικό σχεδιασμό οπτικών στοιχείων, ή ακόμη και υποσχεδιασμό τους. Αντιστοιχήστε λειτουργίες με σχεδιαστικά στοιχεία και οι χρήστες θα καταλάβουν αμέσως ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας όταν μελετάμε και σχεδιάζουμε τα χρώματα, την αντίθεση, τις γραμματοσειρές, τα μεγέθη των γραμματοσειρών, τις φόρμες, τα κουμπιά και την ιεραρχία του περιεχομένου.
Πολλοί designers πιστεύουν ότι "όλοι οι ιστότοποι και οι εφαρμογές φαίνονται ίδιες" και προσπαθούν να διαφοροποιηθούν αγνοώντας βασικούς κανόνες. Να είστε δημιουργικοί, αλλά έχετε κατά νου ότι τα πρότυπα σχεδιασμού υπάρχουν για κάποιο λόγο! Βρείτε τη χρυσή τομή και θα είστε στο σωστό δρόμο.
Εικόνα: Kelly Sikkema, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]