Συμβουλές για την επανασχεδίαση μιας ιστοσελίδας…

Συμβουλές για την επανασχεδίαση μιας ιστοσελίδας…

Επανασχεδιάζοντας σωστά μια ιστοσελίδα
 

Ανεξάρτητα από το πόσο σύγχρονη ήταν η ιστοσελίδα της εταιρείας σας, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά, αργά ή γρήγορα έρχεται η στιγμή που κι αυτή –όπως κάθε ιστοσελίδα- μπορεί να επωφεληθεί από έναν επανασχεδιασμό.

Με δεδομένη την πληθώρα των αλλαγών στους αλγόριθμους, που συμβαίνει κάθε χρόνο, και των τακτικών μεταβολών στις συνήθειες των διαδικτυακών καταναλωτών, μια ξεπερασμένη ιστοσελίδα είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να φέρει τα onlineαποτελέσματα που τόσο πολύ χρειάζεστε.

Αν ολοκληρώσατε πρόσφατα έναν τέτοιο επανασχεδιασμό, πιθανότατα θα είστε ενθουσιασμένος από τα αποτελέσματα της ανανεωμένης ιστοσελίδας σας, όπως είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας και, το κυριότερο, η μετατροπή αυτού του ενδιαφέροντος, σε πωλήσεις.

Όταν ο επανασχεδιασμός γίνεται σωστά, αυτό ακριβώς συμβαίνει!
Δυστυχώς, όμως, δεν συμβαίνει πάντα - στην πραγματικότητα, ορισμένοι ιδιοκτήτες ιστοσελίδωνβλέπουν την επισκεψιμότητά τουςνα συρρικνώνεται τις πρώτες ημέρες και εβδομάδες μετά τον επανασχεδιασμό της.

Εάν αντιμετωπίζετε αυτή τη στιγμή κι εσείς τέτοιο πρόβλημα, συνεχίστε να διαβάζετε: σας έχουμε τους τρεις πιο πιθανούς λόγους, καθώς και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

Κι αν σκέφτεστε να επανασχεδιάσετε την ιστοσελίδα σας στο εγγύς μέλλον, έχουμε συμπεριλάβει επίσης πέντες συμβουλές για να αποφύγετε συνολικά τέτοιου είδους  διαρροές επισκεψιμότητας…

Αιτίες για απώλειες κυκλοφορίας μετά από επανασχεδιασμό:

Πρώτον, είναι σημαντικό να πούμε ότι μικρές μειώσεις επισκεψιμότητας είναι εντελώς φυσιολογικές,τις πρώτες ημέρες έπειτα από έναν επανασχεδιασμό. Εάν πρόκειται για λιγότερο από μία εβδομάδα και η πτώση είναι μικρότερη του 10%, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Η Google πρέπει να ανιχνεύσει και να ευρετηριάσει όλες τις νέες σελίδες σας, προκειμένου να προβάλει τις νέες εκδόσεις στους χρήστες τους, οπότε η προσωρινή μείωση της οργανικής επισκεψιμότητάς τους είναι αναμενόμενη.

Αντίθετα αν έχουν περάσει περισσότερες ημέρες ή η κίνηση έχει μειωθεί δραστικά, υπάρχει πιθανότατα κάποιο μεγαλύτερο πρόβλημα. Και αν συμβαίνει αυτό, θα πρέπει να ελέγξετε τα παρακάτω τρία στοιχεία.

1. Ανακατευθύνσεις (Redirections)
Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα στον επανασχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι η δημιουργία κατάλληλων ανακατευθύνσεων - η παράλειψη αυτού του βήματος είναι μία από τις πιο κοινές αιτίες απώλειας κυκλοφορίας.

Αν δεν κρατήσετε ακριβώς ίδιες όλες τις διευθύνσεις URL  (και δεν δημιουργήσετε ξανά όλες τις παλιές σελίδες στη νέα ιστοσελίδα σας), οι νέες ανακατευθύνσεις είναι απολύτως απαραίτητες, καθώς δίνουν οδηγίες στις μηχανές αναζήτησης και τα προγράμματα περιήγησης πού βρίσκεται η νέα έκδοση κάθε σελίδας.

Αν αλλάξατε τη διάρθρωση των διευθύνσεων URL σας ή μετακινήσατε οποιεσδήποτε σελίδες σε νέες τοποθεσίες, χωρίς να έχετε ρυθμίσει κατάλληλα τις ανακατευθύνσεις, αυτό πιθανότατα είναι η κύρια αιτία για την πτώση της επισκεψιμότητάς σας.

Αν δεν είστε σίγουροι πως αυτό είναι το πρόβλημα, μπορείτε να συνδεθείτε στηSearch Console της Google και, στη συνέχεια, να μεταβείτε στο στοιχείο Ανίχνευση> Σφάλματα ανίχνευσης, επιλέγοντας την καρτέλα "Δεν βρέθηκε".Αν υπάρχουν σελίδες χωρίς ανακατευθύνσεις στην ιστοσελίδα σας, θα εμφανίζονται εδώ

Για να διορθώσετε το πρόβλημα - και να ανακτήσετε την επισκεψιμότητά σας - θα χρειαστεί να αποκαταστήσετε τις ανακατευθύνσεις για κάθε μία από τις παλιές σας σελίδες. Αν δεν έχετε άλλα προβλήματα, τα επίπεδα επισκεψιμότητας θα πρέπει να επανέλθουν στο κανονικό επίπεδό τους μέσα σε λίγες εβδομάδες.

2. Δομή της τοποθεσίας
Η δομή κάθε ιστοσελίδαςπαίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο η Google την ευρετηριάζει και την αναγνωρίζει, οπότε αν αλλάξει δραστικά κατά τον επανασχεδιασμό σας, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε νέο χάρτη της ιστοσελίδας σας.

Τη βασική λίστα όλων των σημαντικών σελίδων μπορείτε να την υποβάλετε στη Search Console για να επιταχύνετε τη διαδικασία επανεξέτασης των σελίδων σας και την αποκατάσταση των επιπέδων επισκεψιμότητας.
Εκτός από αυτόν τον χάρτη, θα χρειαστεί επίσης να επανεξετάσετε τους εσωτερικούς σας συνδέσμους. Οι σύνδεσμοι στις σελίδες σας (ειδικά η πλοήγησή σας) παίζουν σημαντικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο η Googleευρετηριάζει την ιστοσελίδα σας.

Αν κάποια - ή όλα αυτά - δείχνουν ξεπερασμένες διευθύνσεις URL, αυτό θα μπορούσε,επίσης, να προκαλέσει προβλήματα ανίχνευσης.

3. Αντίγραφο ιστοτόπου
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο επανασχεδιασμός του sitemap περιλαμβάνει επίσης ένα εντελώς νέο αντίγραφο.

Κι ενώ αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο αν οcopywriter το  γνωρίζει και ενσωματώσει τις αρχικές λέξεις-κλειδιά, από την άλλη μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμιο αν δεν το κάνει.
Αν οι σελίδες σας δεν είναι πλέον γραμμένες με έναν τρόπο που περιλαμβάνει τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες ταξινομήθηκαν αρχικά, οι βαθμολογίες σας θα αναθεωρηθούν σε σχέση με αυτές τις λέξεις-κλειδιά.

Ο αλγόριθμος της Googleέχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους χρήστες τους τις πληροφορίες που αναζητούν - και αν ο ιστότοπός σας δεν διαθέτει πλέον αυτές τις πληροφορίες, δεν θα εμφανίζονται ως αποτέλεσμα.

Ο καλύτερος τρόπος για να διορθώσετε αυτό το ζήτημα, είναι να συνεργαστείτε με έναν έμπειρο SEO ο οποίος μπορεί να βελτιστοποιήσει τις σελίδες σας για τις λέξεις-κλειδιά σας.

Και αν έχετε αποθηκεύσει κάπου ένα αντίγραφο ασφαλείας του παλιού ιστοτόπου σας, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να καθορίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα χρησιμοποιήσετε σε κάθε σελίδα.
Πόσος καιρός χρειάζεται για να επιστρέψει η κυκλοφορία στα κανονικά επίπεδα?

Εάν η κυκλοφορία σας μειώθηκε ως αποτέλεσμα ενός από τα παραπάνω ζητήματα, η πρώτη προτεραιότητα πρέπει να είναι η επίλυση του προβλήματος.

Είναι σχεδόν σίγουρο ότι η επισκεψιμότητά σας πιθανότατα δεν θα επανέλθει εν μια νυκτί. Μπορεί να χρειαστούν μερικές εβδομάδες για την Google να ανιχνεύσει και να επαναπροσδιορίσει όλες τις νέες σελίδες σας και μέχρι να αρχίσουν να κατατάσσονται ξανά στα αποτελέσματα αναζήτησης, η επισκεψιμότητά σας θα είναι χαμηλότερη από τη συνήθη.

Εάν δεν έχετε ξανασχεδιάσει τον ιστότοπό σας, οι παραπάνω πληροφορίες ενδέχεται να σας βοηθήσουν - αν πραγματικά αξίζει τον κόπο. Αν,όμως, ο ιστότοπός σας είναι ξεπερασμένος, ο επανασχεδιασμός μπορεί ασφαλώς να έχει θετικό αντίκτυπο - απλά πρέπει να εξασφαλίσετεότι έχετε ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:

1. Κάντε το SEO μέρος της διαδικασίας
Βεβαιωθείτε ότι η ομάδα επανασχεδιασμού συμβουλεύεται τακτικά ένα σύμβουλο SEO σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.

Αν και η εταιρία που θα αναλάβει τονεπανασχεδιασμό σας μπορεί να έχει ειδικούς στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη, η συμβολή ενός έμπειρου SEO θα σας βοηθήσει να αποφύγετε σοβαρά ζητήματα που έχουν ως αποτέλεσμα απώλειαεπισκεψιμότητάς.

Ο τελευταίος μπορεί,επίσης, να συμβουλεύσει για τυχόν αλλαγές που θα βοηθήσουν στη βελτίωση των επιπέδων επισκεψιμότητας μετά τον επανασχεδιασμό, οπότε όλη η διαδικασία μπορεί τελικά να αποδειχθεί ακόμη πιο αξιόλογη για την επιχείρησή σας.

2. Ανίχνευση του υφιστάμενου ιστότοπού σας και σχεδιασμός της νέας αρχιτεκτονικής ιστοτόπου
Πριν κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές, θα πρέπει πρώτα να κάνετε μια απογραφή κάθε σελίδας που βρίσκεται στον ιστότοπό σας.

Υπάρχουν πολλά δωρεάν ηλεκτρονικά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να το κάνετε αυτό και να εντάξετε τα αποτελέσματά σας σε ένα υπολογιστικό φύλλο που μπορείτε να κατεβάσετε.

Αυτό θα σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε ότι όλες οι πολύτιμες πληροφορίες που υπάρχουν στον ιστότοπό σας, έχουν βρει τη θέση τους στην ανασχεδιασμένη έκδοση και μπορείτε επίσης να τις χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια νέα αρχιτεκτονική ιστοτόπου, αν είναι απαραίτητο.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι διευθύνσεις URL και η γενική δομή σας μπορεί να παραμείνουν οι ίδιες.

Αν όμως οι τρέχουσες διευθύνσεις URL δεν έχουν ρυθμιστεί με λογικό τρόπο (π.χ. με τους σχετικούς υποφακέλους και τους κατάλληλους τίτλους σελίδων), ο επανασχεδιασμός είναι η τέλεια ευκαιρία για να διορθώσετε και αυτό το ζήτημα.

3. Ρυθμίστε τις ανακατευθύνσεις
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η λανθασμένη ανακατεύθυνση είναι η πιο συνηθισμένη αιτία απώλειας κυκλοφορίας. Εάν τα URL σας έχουν αλλάξει, θα πρέπει να τα ρυθμίσετε πριν ξεκινήσετε τον νέο ιστότοπό σας.

Θα πρέπει επίσης να βεβαιωθείτε ότι όλες έχουν ρυθμιστεί ως μόνιμη ανακατεύθυνση, καθώς αυτό λέει στις μηχανές αναζήτησης, ότι η σελίδα έχει μετακινηθεί μόνιμα. Η χρήση ανακατευθύνσεων 302 (προσωρινών) είναι ένα συνηθισμένο σφάλμα, που μπορεί να βλάψει τις βαθμολογίες σας.

4. Δημιουργήστε ένα νέο sitemap
Πριν ξεκινήσετε τον ιστότοπό σας, θα πρέπει επίσης να δημιουργήσετε ένα νέο χάρτη ιστοτόπου που θα περιλαμβάνει τις πιο σημαντικές σελίδες στον ιστότοπό σας.

Ως γενικός κανόνας, δεν θα πρέπει να συμπεριλάβετε περισσότερες από 100 σελίδες - οπότε αν ο ιστότοπός σας είναι τεράστιος, ο χάρτης αυτός μπορεί να είναι περισσότερο γενικής επισκόπησης από μια πλήρη λίστα.

5. Βεβαιωθείτε ότι ο κώδικας παρακολούθησης αναλυτικών στοιχείων είναι στη θέση του
Τέλος, πριν από την «πρεμιέρα»  σας, ελέγξτε ότι ο κώδικας παρακολούθησης αναλυτικών στοιχείων βρίσκεται στη νέα σας τοποθεσία.

Παρότι αυτό μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, είναι μια συνηθισμένη παράληψη - κι αυτή μπορεί να σας ξεγελάσει και να σας κάνει να πιστεύετε ότι έχετε χάσει όλη την επισκεψιμότητά σας.Απλώς, βεβαιωθείτε ότι ο κώδικας εφαρμόζεται στην επικεφαλίδα ή το υποσέλιδο σας και αυτό θα σας επιτρέψει να παρακολουθείτε την κυκλοφορία σας σε κάθε βήμα της διαδρομής.

Πηγή: WebpageFX

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Developers

Image
Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search