
Οι Ευρωπαίοι έμποροι στο διαδίκτυο έχασαν περισσότερα από μισό δισεκατομμύριο ευρώ σε έσοδα, μόνο κατά τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2024, λόγω εκατομμυρίων χαμένων πακέτων παραγγελιών, ενώ ο πραγματικός αντίκτυπος είναι σημαντικά μεγαλύτερος, σύμφωνα με την εταιρεία λογισμικού διαχείρισης αποστολών Metapack.
Η Metapack εκτιμά ότι οι ζημιές του τελευταίου τετραμήνου του 2024 έφτασαν στα 540 εκατομμύρια ευρώ και προκλήθηκαν από 3,72 εκατομμύρια χαμένα πακέτα. Αυτό μεταφράζεται σε μια μέση απώλεια της τάξης των 145 ευρώ ανά πακέτο.
Το παραπάνω νούμερο υπολογίζεται από την εταιρεία ότι προκύπτει ως εξής: 136 ευρώ χαμένα έσοδα, 6 ευρώ σε πρόσθετα έξοδα εξυπηρέτησης πελατών (αναζήτηση παραγγελίας) και 3 ευρώ σε έξοδα αποστολής. Συνολικά, το 0,06% των πακέτων που διιακινήθηκαν καταγράφηκε επίσημα ως χαμένο - ή 1 σε κάθε 1.667 αποστολές.
Ωστόσο, η Metapack σημειώνει ότι το ποσοστό των πραγματικά χαμένων πακέτων μπορεί να φτάσει και το 0,7%, αφού πολλά κατηγοριοποιούνται ως "ενδεχομένως χαμένα". Αυτή η κατηγοριοποίηση αφορά όσα δεν έχουν ενημερώσεις παρακολούθησης για περισσότερο από πέντε ημέρες. Εάν υπολογιστεί το ποσοστό των απωλεσθέντων σε 0,7%, τότε αυτό θα σήμαινε ότι ενδεχομένως 1 στα 143 πακέτα χάνεται!
Η Emma Clarke, Senior Product Director στη Metapack σημείωσε πως οι απώλειες των πακέτων δεν αντιπροσωπεύουν μόνο πολύ σημαντικές οικονομικές απώλειες, ιδιαίτερα στο σημερινό πολύ προκλητικό οικονομικό τοπίο. Επίσης, κοστίζουν σε μείωση της αφοσίωσης και της εμπιστοσύνης των πελατών, όπως και τη φήμη της εταιρείας.
Καθώς οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται, η εξασφάλιση αξιόπιστων παραδόσεων είναι "πιο κρίσιμη από ποτέ", σύμφωνα με τη Metapack. Η εταιρεία συμβουλεύει τους εμπόρους να εφαρμόσουν μια στρατηγική συνεργασίες με πολλαπλές εταιρείες παράδοσης και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που βασίζονται σε δεδομένα.
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Stockcake