
Για όσους παρακολουθούν το χώρο του λιανεμπορίου, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών σε αυτόν, το αποκαλούμενο και retail tech, δεν είναι κάτι κάτι καινούριο. Όμως, πλέον, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αφορά τόσο το φυσικό όσο και το ψηφιακό κομμάτι των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου. Και μάλιστα, εμπλέκεται πλέον σε αυτό που αποκαλείται omnichannel εμπειρία.
Μία από τις σημαντικότερες συνεισφορές του retail tech είναι η δυνατότητα παροχής εξατομικευμένης εμπειρίας στους πελάτες. Μέσω εργαλείων ανάλυσης δεδομένων (analytics) και τεχνητής νοημοσύνης (AI), οι επιχειρήσεις μπορούν να προβλέπουν τις προτιμήσεις των πελατών, να προσαρμόζουν τις προσφορές τους και να αυξάνουν την αφοσίωση των καταναλωτών.
Για παράδειγμα, οι προτάσεις προϊόντων που βασίζονται στο ιστορικό αγορών ενός πελάτη, ή η στοχευμένη διαφήμιση, συμβάλλουν στην αμεσότητα και τη σχετικότητα της εμπειρίας.
Η τεχνολογία επιτρέπει επίσης την αυτοματοποίηση πολλών λειτουργιών στο λιανεμπόριο, από την παρακολούθηση αποθεμάτων, έως τη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα συστήματα point-of-sale (POS) βοηθούν στην ακριβή καταγραφή δεδομένων πωλήσεων, ενώ οι λύσεις διαχείρισης αποθηκών (WMS) βελτιώνουν την ταχύτητα και ακρίβεια των παραδόσεων. Με την καλύτερη διαχείριση των πόρων, οι επιχειρήσεις μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το κόστος και να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους.
Επίσης, έχουμε και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Μέσω της omnichannel στρατηγικής, η τεχνολογία ενώνει φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, προσφέροντας στους πελάτες μια απρόσκοπτη εμπειρία ανεξαρτήτως του τρόπου ή του μέσου αγορών τους. Εφαρμογές όπως οι ψηφιακές βιτρίνες, οι λύσεις click-and-collect και οι πλατφόρμες eCommerce επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο του λιανεμπορίου. Και δημιουργούν νέες προσδοκίες και δεδομένα.
Παρόλο που η υιοθέτηση της τεχνολογίας φέρνει πλεονεκτήματα, παρουσιάζει και προκλήσεις, όπως η ασφάλεια των δεδομένων, το υψηλό αρχικό κόστος και η ανάγκη διαρκούς προσαρμογής. Παρόλα αυτά, η εξέλιξη της τεχνολογίας, όπως η χρήση του blockchain, η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα (VR/AR), καθώς και τα έξυπνα καταστήματα, υποδεικνύει ότι το retail tech θα συνεχίσει να πρωτοπορεί.
Με την ενσωμάτωση της τεχνολογίας, οι επιχειρήσεις λιανικής έχουν τη δυνατότητα να καινοτομούν, να αυξάνουν την αποδοτικότητά τους και να προσφέρουν στους καταναλωτές μοναδικές εμπειρίες αγορών που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.
Όλα αυτά, πρόκειται να τα συζητήσουμε στις 30 Μαΐου στο Retail Tech Conference, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της φετινής ECDM + RetailTech Expo SE Europe. Και θα έχει πολύ ενδιαφέρον η συζήτηση που θα κάνουμε!