Όλοι το έχουμε ζήσει. Ο "ντελιβεράς" χτυπά την πόρτα σας, αλλά κανείς δεν είναι εκεί για να παραλάβει το δέμα σας. Η μεταφορική έχασε χρόνο και πόρους, ενώ εσείς το πακέτο που περίμενατε. Τώρα, είτε ο μεταφορέας πρέπει να προγραμματίσει μια επόμενη επίσκεψη, είτε να πάτε εσείς να παραλάβετε από το πλησιέστερο κατάστημά του.
Ενώ οι υπηρεσίες ανέπαφων παραδόσεων έχουν σημειώσει μεγάλη πρόοδο στην αντιμετώπιση του προαναφερθέντος σεναρίου, η παράδοση πόρτα - πόρτα δεν είναι πλέον ο μοναδικός παίκτης στο παιχνίδι των παραδόσεων "last-mile".
Η άνευ προηγουμένου ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου του 2020 ώθησε πολλούς εμπόρους λιανικής και μεταφορείς όπως οι USPS, UPS και FedEx να διερευνήσουν διάφορες επιλογές παράδοσης δεμάτων, για να ελαχιστοποιήσουν το κόστος και να μεγιστοποιήσουν την ικανοποίηση των πελατών.
Το Parcel Monitor προχώρησε σε έρευνα και σε αυτό το άρθρο αναλύει τις προτιμήσεις των πελατών για κάθε μέθοδο παράδοσης (παράδοση κατ' οίκον, σημείο συλλογής, ντουλάπι δεμάτων, ταχυδρομείο) ανά γεωγραφική περιοχή του πλανήτη. Οι παραδοσιακές παραδόσεις δεμάτων από πόρτα σε πόρτα εξακολουθούν να είναι επίκαιρες στην εποχή μας; Τι πιστεύουν πραγματικά οι καταναλωτές για τις τελευταίες τάσεις στις παραδόσεις δεμάτων;
Η παράδοση κατ' οίκον εξακολουθεί να προτιμάται πολύ σε όλο τον κόσμο
Αντίθετα με ό,τι πιθανώς πιστεύει η πλειοψηφία, η παράδοση στο σπίτι παραμένει η κορυφαία μέθοδος παράδοσης μεταξύ των καταναλωτών παγκοσμίως. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν αυτή την επιλογή στις περισσότερες περιοχές, με τη Λατινική Αμερική και την Αφρική να έχουν τα υψηλότερα ποσοστά, με 99,4% και 98,3% αντίστοιχα.
Δεδομένου ότι σε αυτές τις περιοχές το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μια σχετικά νέα δραστηριότητα και τα μετρητά είναι ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμής, είναι πιο λογικό για τις επιχειρήσεις να ακολουθούν αυτές τις "παραδοσιακές" μεθόδους.
Μεγάλη προτίμηση για υπηρεσίες παράδοσης κατ' οίκον παρατηρείται επίσης τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς οι πελάτες δεν χρειάστηκε να περιμένουν πολύ για να παραλάβουν τα δέματά τους. Στη Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, ο μέσος χρόνος μέχρι την πρώτη προσπάθεια παράδοσης δεμάτων ήταν μόλις 1,5 ημέρες μετά την πανδημία
Η Ωκεανία έχει το υψηλότερο ποσοστό προτίμησης στα σημεία συλλογής
Παρά την αργή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στης Ωκεανία πριν από την πανδημία, οι συνθήκες του 2020 έχουν αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο. Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2021, περισσότερα από 5 εκατομμύρια νοικοκυριά στην Αυστραλία πραγματοποιούσαν αγορές μέσω Διαδικτύου κάθε μήνα, ενώ η Νέα Ζηλανδία σημείωσε επίσης αύξηση 27% στις online αγορές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Με βάση τα στοιχεία της Parcel Monitor, σχεδόν το 10% των online καταναλωτών στην Ωκεανία προτιμά τα σημεία παραλαβής δεμάτων. Ενώ τα σημεία παραλαβής είναι μια νέα μέθοδος παραλαβής στη Νέα Ζηλανδία, αυτή η τάση είχε ήδη παρατηρηθεί στην Αυστραλία από τις αρχές του 2020. Σε μια από τις προηγούμενες μελέτες, είχε καταγραφεί πως το 49% των Αυστραλών καταναλωτών είχαν τα σημεία συλλογής δεμάτων ως βασική επιλογή, έχοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 47%.
Όσον αφορά στους μεμονωμένους παρόχους σημείων συλλογής στην Ωκεανία, η Australia Post πρωτοστατεί ως το μεγαλύτερο δίκτυο συλλογής και επιστροφής στην Αυστραλία. Στη Νέα Ζηλανδία, αξιόλογες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα είναι η New Zealand Post Limited, η Freightways Limited και η DHL Holidays.
Το μέλλον στο Last-Mile Delivery
Ενώ οι παραδόσεις κατ' οίκον εξακολουθούν να είναι ο κυρίαρχος τρόπος παράδοσης, είναι σκόπιμο οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις, ειδικά με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες εν μέσω της πανδημίας. Θα είναι ακόμα δημοφιλείς οι παραδόσεις κατ' οίκον σε έναν χρόνο; Τί επιφυλάσσει το μέλλον για τις παραδόσεις στο "τελευταίο μίλι";
Μπορείτε να κατεβάσετε από εδώ την έκθεση στην αγγλική γλώσσα.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]