Πολύς λόγος έχει γίνει τις τελευταίες εβδομάδες γύρω από το Netflix. Κάτι οι δηλώσεις του Τεντ Σαράντος (σ.σ. ο ελληνικής chief content officer της πλατφόρμας) που αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο για ελληνική παραγωγή, κάτι η συνεργασία με τη Wind και η συγκεκριμένη υπηρεσία βρέθηκε για τα καλά στο προσκήνιο στη χώρα μας.
Το Netflix είναι η υπηρεσία που άλλαξε και συνεχίζει να αλλάζει τις τηλεοπτικές συνήθειες μας. Ακόμη και στην Ελλάδα ο αριθμός των συνδρομητών του αυξάνεται με αρκετά γρήγορους ρυθμούς και αυτό δείχνει κάτι: ότι ακόμη και στη χώρα μας, υπάρχουν καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για βλέπουν περιεχόμενο.
Aρκεί να είναι καλό και επιπλέον η εμπειρία θέασης να είναι εξαιρετική. Το Netflix ανταποκρίνεται και στα δύο αυτά κριτήρια.
Όταν μιλάμε για τις αλλαγές που έχει φέρει, πολλοί νομίζουν ότι περιορίζεται στο ότι η θέαση από γραμμική έχει γίνει πλέον on demand. Πλέον, δεν περιμένεις να δεις το περιεχόμενο τη στιγμή που θέλει ο υπεύθυνος ροής του προγράμματος ενός τηλεοπτικού σταθμού.
Βλέπεις, αυτό που θες τη στιγμή που το θες. Μεγάλη αλλαγή σίγουρα, αλλά έχω την αίσθηση ότι το Netflix έχει καταφέρει κάτι ακόμη πιο ενδιαφέρον: να κάνει την τηλεοπτική εμπειρία περισσότερο παγκόσμια.
Ένα από τα ατού του Netflix είναι ότι δίνει έμφαση -και επενδύει εκατοντάδες εκατομμύρια- σε τοπικές παραγωγές. Το Narcos ή το Dark δεν γυρίστηκαν στα αγγλικά, αλλά στα ισπανικά και στα γερμανικά αντίστοιχα. Και παρ’ όλα αυτά έχουν πάει εξαιρετικά καλά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Το Casa de Papel (Money Heist ή Τρελή Ληστεία) είναι ισπανική παραγωγή αλλά σαρώνει στην Ευρώπη και όχι μόνο. Το Netflix έμαθε τους Αμερικάνους ότι υπάρχουν και άλλες περιοχές του κόσμου που έχουν δημιουργούς με ιστορίες με παγκόσμια απήχηση. Και αυτοί οι δημιουργοί δεν χρειάζεται να πάνε στο Χόλιγουντ για να γίνουν γνωστοί παγκοσμίως.
Ούτε χρειάζεται να γυρίσουν ταινίες ή σειρές στα αγγλικά. Μπορούν να το κάνουν στη γλώσσα που προτιμούν.
Η τεχνολογία έχει, φυσικά, βοηθήσει, καθώς πλέον o μεταγλωτισμός και οι υπότιτλοι είναι πολύ εύκολο να «συνοδεύουν» το περιεχόμενο. Ο χρήστης του Netflix έχει πολλαπλές επιλογές όσον αφορά τη γλώσσα που θα μιλούν οι ηθοποιοί, όπως και τις γλώσσες των υπότιτλων. Και όλα αυτά προσφέρονται την πρώτη μέρα που «ανεβαίνει» μία ταινία.
Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να σταθεί κανείς στην περίπτωση του Netflix σχετίζεται με τον συνδυασμό τεχνολογίας και περιεχομένου. Τo Netflix δεν είναι απλά μία εταιρεία περιεχομένου και ψυχαγωγίας με ένα εξαιρετικό τμήμα τεχνολογίας. Ούτε μία εταιρεία τεχνολογίας με εξαιρετικό τμήμα περιεχομένου.
Είναι μία εταιρεία και τεχνολογίας και περιεχομένου. Η ισορροπία που έχει επιτευχθεί είναι άλλωστε και το μυστικό της επιτυχίας του συγκεκριμένου εγχειρήματος.