H Google είναι αδιαμφισβήτητα μία εκ των κορυφαίων εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως. Τα Google Ads είναι, επίσης, μία από τις υπηρεσίες του αμερικανικού κολοσσού που έχουν μεγάλη απήχηση και έχουν βοηθήσει πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα -και όχι μόνο- προκειμένου να ενισχύσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους.
Προσωπικά, ως καταναλωτής έχω πατήσει ουκ ολίγες φορές πάνω σε κάποια διαφήμιση που προβάλλεται μέσα από τα Google Ads, τα οποία αξιοποιούν τους περίφημους αλγόριθμους του αμερικανικού κολοσσού προκειμένου να συνδέουν περιεχόμενο και προβαλλόμενες διαφημίσεις.
Όμως, τους τελευταίους μήνες έχω αρχίσει να ενοχλούμαι από την «εμμονή» των αλγόριθμων να μου προβάλλουν διαφημίσεις για κάτι που έψαξα. Δεν ξέρω αν έχει συμβεί και σε εσάς, αλλά ψάχνεις κάποιο προϊόν στο Διαδίκτυο μέσω του Google ή απλά μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και στη συνέχεια όταν «σερφάρεις» σου εμφανίζεται διαφήμιση για το προϊόν που έψαξες.
Και μάλιστα διαφήμιση από το ηλεκτρονικό κατάστημα που το έψαξες!
Το ακόμη πιο ενοχλητικό είναι πως μου έχει τύχει να βλέπω διαφήμιση για προϊόν που αγόρασα κατά την επίσκεψη μου!!! Πήγα στο κατάστημα Χ, αγόρασα το προϊόν Ψ και όταν μετά πήγα να διαβάσω για την αγαπημένη ομάδα, μου εμφανιζόταν διαφήμιση για το προϊόν Ψ από το κατάστημα Χ.
Για να είμαι ειλικρινής, τη λογική την καταλαβαίνω. Όμως, αν δεν το αγόρασες το προϊόν από το συγκεκριμένο κατάστημα, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θες και να σου το υπενθυμίζουν.
Μπορεί να μπήκες να δεις απλά την τιμή γιατί θες και λίγο να ονειρευτείς, μπορεί να ήθελες να ελέγξεις κάτι που λέγατε με τους φίλους σου, σε κάθε περίπτωση είναι εκνευριστικό να το βλέπεις συνέχεια μπροστά σου. Και όχι για 1-2 ημέρες αλλά για 2-3 εβδομάδες!
Θα καταλάβαινα ενδεχομένως την προβολή διαφημίσεων για σχετικά προϊόντα. Ή για προϊόντα που συνήθως συνοδεύουν αυτό που έψαχνα. Αλλά αυτό προϋποθέτει ακόμη καλύτερη διασύνδεση των δεδομένων και πιο έξυπνους αλγόριθμους ενδεχομένως.
Στην παρούσα φάση, πάντως, το αποτέλεσμα είναι άκρως εκνευριστικό και στο τέλος έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Γιατί συνήθως η επιλογή μου είναι να μην ξαναεπισκεφθώ το συγκεκριμένο κατάστημα.
Έχω ξαναγράψει σε αυτή τη στήλη ότι τη σήμερον ημέρα ο καταναλωτής δεν πρόκειται να σου δώσει πάνω από μία ευκαιρία. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, να σου δώσει και μία δεύτερη ευκαιρία. Με την πληθώρα των επιλογών που υπάρχουν για τα πάντα, δύσκολα πας ξανά κάπου όταν η πρώτη εμπειρία ήταν απογοητευτική.
Το ίδιο και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα ισχύει για τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Καλά τα Google Ads, αλλά οι αλγόριθμοι χρειάζονται βελτίωση. Και οι εταιρείες θα πρέπει να είναι επίσης πιο προσεκτικές στην υλοποίησης της σχετικής στρατηγικής τους.