Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί πλέον βασικό κομμάτι της καθημερινότητας των Ελλήνων καταναλωτών. Αυτό είναι πλέον κάτι που είναι κάτι παραπάνω από προφανές, με μία πρόσφατη έρευνα του GRECA να αναφέρει ότι το 94% των καταναλωτών θέλει να συνεχίσει να κάνει online αγορές.
Η τιμή παραμένει ο βασικός παράγοντας για να προτιμήσει κανείς το online κανάλι, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν είναι το μόνο. Τα δωρεάν μεταφορικά είναι ένας άλλος βασικός παράγοντας, όπως είναι και η εμπιστοσύνη που δείχνουν προς το ηλεκτρονικό κατάστημα. Δηλαδή, θέλουν η εμπειρία του να είναι εξίσου καλή.
Πρακτικά, ένα από τα βασικά ζητούμενα που καλούνται να απαντήσουν πλέον τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είναι άλλο από τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πακέτου εμπειρίας. Η χαμηλή τιμή είναι μεν ζητούμενο, αλλά αν δεν παραδώσεις το προϊόν σε καλή κατάσταση, θα δεχτείς σίγουρα κίτρινη, αν όχι κόκκινη κάρτα. Και η δεύτερη ευκαιρία είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο να σου δοθεί, με δεδομένη την πληθώρα των επιλογών που έχουν οι καταναλωτές.
Αυτό που χρειάζεται να κάνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι να γίνουν πιο «έξυπνα». Να βρουν δηλαδή έξυπνες λύσεις προκειμένου να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες τους. Για παράδειγμα, υπάρχει τρόπος προκειμένου να απορροφήσουν τα έξοδα αποστολής; Μπορούμε να μειώσουμε το χρόνο παράδοσης; Μπορούμε να δώσουμε μία διαφορετική εμπειρία, όπως είναι, για παράδειγμα, η αποστολή σε συσκευασία δώρου; Έχουμε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με κάποια εταιρεία διαχείρισης smart lockers; Μπορούμε να κάνουμε πιο προσωποιημένες προτάσεις στους υφιστάμενους αλλά και τους πιθανούς πελάτες μας;
Γενικώς, οι «έξυπνες» λύσεις θα αποτελέσουν ένα από τα βασικά κλειδιά για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Η συνεχής επιδίωξη για την πιο χαμηλή τιμή φέρνει μεν πωλήσεις, αλλά δημιουργεί μεγαλύτερο άγχος και φέρνει μικρότερα περιθώρια κέρδους. Ένας συνδυασμός που δεν είναι και πολύ καλός, ιδίως όταν οδηγεί σε λάθη και αστοχίες σε άλλα τμήματα της αγοραστικής εμπειρία.
Το θέμα δεν είναι πάντα να είσαι ο πιο φθηνός. Αλλά να προσφέρεις την καλύτερη δυνατή ισορροπία μεταξύ τιμής και εμπειρίας. Γιατί δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που μπορεί στο marketplace που συμμετέχεις να εμφανίζεσαι ότι έχεις την πιο χαμηλή τιμή, αλλά όταν προσθέτει κανείς τα μεταφορικά, να είσαι πιο ακριβός από κάποιον άλλο. Και όταν αυτό το καταλάβει ο καταναλωτής, τότε πολύ απλά δεν θα σε ξαναπροτιμήσει. Όταν για να καταφέρεις να επιβιώσεις σε αυτή την εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, η επαναληψιμότητα είναι κλειδί για την επιτυχία.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]