Σε μία κρίση είναι σημαντικό να μπορεί να βρει κανείς και ορισμένες θετικές επιπτώσεις και αλλαγές. Είναι σημαντικό, προκειμένου να μπορέσεις να ξεπεράσεις την κρίση πιο γρήγορα.
Στην κρίση της πανδημίας του κορωνοϊού, μία από τις θετικές επιπτώσεις είναι η επιτάχυνση στη διαδικασία ψηφιοποίησης της χώρας. Είδαμε πολλές νέες υπηρεσίες από το κράτος, είδαμε την επιστροφή» του υπολογιστή ως μίας βασικής συσκευής για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και είδαμε το ηλεκτρονικό εμπόριο να παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση.
Υπήρξαν, βέβαια, και προβλήματα, κυρίως στον τομέα των χρόνων παράδοσης, αλλά με την πάροδο των ημερών η κατάσταση δείχνει πλέον να έχει ομαλοποιηθεί. Και το σημαντικότερο, είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν έτοιμοι να ασχοληθούν περισσότερο με τις online αγορές.
Θα είδατε, μάλλον, ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του GRECA, η αύξηση των online πωλήσεων ανά εβδομάδα φθάνει ακόμη και στο 171% σε ετήσια βάση. Επίσης, είναι ενδιαφέροντα ορισμένα στοιχεία από μία πρόσφατη έρευνα της Focus Bari. Σύμφωνα με αυτήν σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες (46%) εργάστηκε από το σπίτι, ενώ σχεδόν όλοι οι Έλληνες απέκτησαν τουλάχιστον μια νέα συνήθεια την περίοδο του lockdown, με τους περισσότερους (59%) να απαντούν ότι η νέα αυτή συνήθεια ήταν οι online αγορές.
Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι πως η στροφή του Έλληνα στις ηλεκτρονικές αγορές δε φαίνεται να αποτελεί συγκυριακό φαινόμενο, αλλά μάλλον ήρθε για να μείνει, αφού το 37% των πολιτών απαντά ότι θα κάνει περισσότερες online αγορές και στο μέλλον.
Την ίδια εκτίμηση, έχουν και πολλοί άνθρωποι του λιανεμπορίου από διάφορους κλάδους. Άπαντες ανέμεναν μία άνοδο των online πωλήσεων, αλλά τα νούμερα που σημειώθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες ήταν σε επίπεδα που οι περισσότεροι περίμεναν ότι θα έβλεπαν σε 1-2 χρόνια. Ενδεχομένως θα πέσουν, αλλά πολύ δύσκολα θα επιστρέψουν σε επίπεδο προ COVID-19. Αφενός, επειδή μπορεί να ανοίγουν τα καταστήματα αλλά με τόσους περιορισμούς, αρκετοί θα προτιμούν τα online κανάλια αγορών, αφετέρου, γιατί είδαν ότι η εμπειρία είναι τέτοια που δεν χρειάζεται να ανησυχούν για οτιδήποτε. Οπότε είναι εξαιρετικά πιθανό να κάνουν περισσότερες online αγορές.
Είναι μία μεγάλη ευκαιρία για τον κλάδο, η συγκεκριμένη. Η πανδημία ήταν πρόκληση, αλλά τώρα είναι ευκαιρία να καθιερωθεί το e-commerce στην καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών. Και είναι μία ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]