Η πανδημία του κορωνοϊού και κυρίως τα μέτρα αντιμετώπισης του έχουν φέρει στο προσκήνιο, όπως είναι προφανές, τις ψηφιακές τεχνολογίες στο προσκήνιο. Τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας αλλά και πώλησης είναι πλέον στο επίκεντρο των συζητήσεων όλων και ένα από τα βασικά ερωτήματα που έχουν οι επιχειρήσεις, ιδίως οι πιο μικρές, είναι τι πρέπει να κάνουν σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.
Το μόνο σίγουρο ότι δεν πρέπει να σταματήσουν να κάνουν κάτι. Θα πρέπει να συνεχίσουν να κινούνται και να μένουν ενεργοί, ακόμη και αν η δραστηριότητα τους είναι μεταξύ αυτών που θα τις χαρακτηρίζαμε ως «παγωμένες». Αυτό ήταν άλλωστε και ένα από τα βασικά συμπεράσματα μίας online συζήτησης που διοργάνωσε η Sleed την περασμένη εβδομάδα και είχα αναλάβει την ευθύνη του συντονισμού της. Και αυτό που υποστήριξαν άπαντες όσοι συμμετείχαν, είναι πως δεν πρέπει να μένουμε άπραγοι.
Τι πρέπει να κάνουν, όμως, οι επιχειρήσεις; Το βασικό στοιχείο είναι να δώσουν έμφαση στο περιεχόμενο. Να δημιουργήσουν ή να αναπαράγουν περιεχόμενο που να είναι συναφές με το αντικείμενο της δραστηριότητας τους, το οποίο, όμως, να βοηθά, τρόπον τινά, τους συνεργάτες και τους πελάτες να αντιμετωπίσουν τον κορωνοϊό. Ο καθορισμός αυτού του περιεχομένου δεν είναι κάτι απλό και θέλει σκέψη αλλά είναι κλειδί για να μπορέσει μία επιχείρηση να δημιουργήσει τις βάσεις, ώστε να ξεπεράσει πιο εύκολα την κρίση που υπάρχει τώρα, οι επιπτώσεις της οποίας θα είναι αρκετές και την επόμενη ημέρα, όταν θα επιστρέψουμε στην «κανονικότητα». Όποια και αν είναι αυτή η κανονικότητα.
Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να δημοσιεύει προσφορές για το καλοκαίρι. Κανείς δεν σκέφτεται τις διακοπές. Όμως, είναι χρήσιμο να δημοσιεύει περιεχόμενο για την περιοχή που είναι, να δίνει πληροφορίες και γενικώς να κρατά μία επαφή με το κοινό του. Η προσπάθεια του Greece From Home που «τρέχει» το υπουργείο Τουρισμού είναι ένα καλό παράδειγμα.
Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για άλλους κλάδους. Ένα εστιατόριο μπορεί να δίνει συμβουλές μαγειρικής, ή να κάνει προτάσεις για το τι θα μαγειρέψετε σήμερα. Γενικώς, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε.
Επίσης, είναι μία ευκαιρία για να δημιουργήσετε κοινότητες. Δηλαδή, να δημιουργήσετε καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες σας και να κρατήσετε ζωντανή τη σύνδεση μαζί τους. Γιατί αν τους ξεχάσετε, είναι πολύ πιθανό να σας ξεχάσουν και αυτοί την «επόμενη μέρα». Ιδίως αν αυτή αργήσει περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]