Είμαστε σε μία εποχή που η λέξη "digital" έχει αποκτήσει πολύ περισσότερη σημασία από την απλή χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών. Στην ψηφιακή εποχή, πρέπει και η νοοτροπία σου να είναι digital, ιδίως στον επαγγελματικό χώρο που κινείσαι. Και υπάρχουν διάφορα επίπεδα «ψηφιοποίησης». Με πιο ενδιαφέρον, αυτό στο οποίο ανήκει ένα πολύ μεγάλο μέρος επιχειρηματιών και στελεχών που δε γνωρίζουν αρκετά καλά τις ψηφιακές τεχνολογίες, αλλά τουλάχιστον ξέρουν ότι δεν γνωρίζουν. Και προσπαθούν και να μάθουν, αλλά και να βρουν τις κατάλληλες εταιρείες, προκειμένου να τους βοηθήσουν ώστε να κάνουν την επιχείρησή τους, τους εργαζόμενούς τους αλλά και τους ίδιους, περισσότερο digital.
Οι εταιρείες στις οποίες στρέφονται για βοήθεια, είναι κυρίως όσες αποκαλούμε "digital agencies". Οι περισσότερες είναι στο χώρο του digital marketing, αλλά σταδιακά βλέπουμε όλο και περισσότερα εταιρείες που υποστηρίζουν ότι μπορούν να βοηθήσουν στον τομέα του digital transformation. Και αυτό που πρέπει να καταλάβουν όλες αυτές επιχειρήσεις, είναι πως πρέπει να αποκτήσουν έναν περισσότερο εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό ρόλο. Το επισημαίνω, γιατί παρατηρώ πολλές επιχειρήσεις που θεωρούν εκ προοιμίου ότι ο πελάτης δε γνωρίζει και δε θέλει να μάθει και αποφεύγουν να κάνουν οποιοδήποτε προσπάθεια να λειτουργήσουν ως πραγματικός σύμβουλος και συνεργάτης, ενώ τελικά, απλά επιδιώκουν να πάρουν τα χρήματα -χρεώνοντας και υπερβολικά- και να την… κάνουν.
Δεν θα υποστηρίξω ότι όλοι οι πελάτες είναι οι ίδιοι και δεν υπάρχουν διάφορα επίπεδα και εδώ. Όπως υπάρχουν κακές digital εταιρείες, υπάρχουν και κακοί πελάτες. Και συνήθως, δεν είναι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν, αλλά είναι εκείνοι που νομίζουν ότι καταλαβαίνουν. Συνήθως, γιατί ο προηγούμενος συνεργάτης τους ήταν και ο ίδιος ημιμαθής.
Το ζήτημα της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από την πλευρά των digital agencies, είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα που χρήζει προσοχής. Σε άλλους κλάδους, η οικονομική ύφεση βοήθησε ώστε οι «κακοί» επαγγελματίες να περιοριστούν σημαντικά. Στη digital αγορά, όμως, είχαμε μάλλον το ακριβώς αντίθετο φαινόμενο, πολύ απλά γιατί είναι ένας κλάδος που παρέμεινε σε ανοδική πορεία -έστω και οριακά- κατά τη διάρκεια τα κρίσης. Και τώρα, θα παρουσιάσει σημαντικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, δεδομένου ότι το digital δεν είναι απλώς ζητούμενο για μία επιχείρηση, είναι απαραίτητο συστατικό. Και ο ρόλος του συνεργάτη είναι τόσο σημαντικός, ώστε η επιλογή να είμαι μία απόφαση που δεν πρέπει να είναι επ’ ουδενί λόγο λανθασμένη. Γιατί διαφορετικά, δεν είναι και τόσο βέβαιη η επιβίωση της επιχείρησης.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]