Πέρυσι περίπου μία στις έξι ευρωπαϊκές εταιρείες που απασχολούν τουλάχιστον δέκα άτομα , πούλησαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου ή εφαρμογών.
Μεταξύ των εταιρειών αυτών η συντριπτική πλειοψηφία τους έκανε πωλήσεις στη χώρα τους, ενώ λιγότερες από τις μισές πούλησαν σε πελάτες σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.
Πάνω από το ένα τέταρτο των εταιρειών αυτών πραγματοποίησαν πωλήσεις σε πελάτες εκτός ΕΕ.
Αυτά τα στατιστικά στοιχεία παρουσίασε η Eurostat, η οποία παρατηρεί ότι το μερίδιο των επιχειρήσεων της ΕΕ που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου αυξήθηκε από 12% το 2010 σε περίπου 16% το 2014, ποσοστό που από τότε διατηρείται σταθερό.
Το 97% των εταιρειών της ΕΕ που δραστηριοποιηθήκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, απευθύνθηκαν σε πελάτες στη χώρα τους, ενώ 44% σε πελάτες που ζουν σε άλλες χώρες που ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης ένα 28% προώθησε τις πωλήσεις του σε πελάτες εκτός ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί σκληρά να μετατρέψει το χώρο της σε μια ενιαία ψηφιακή αγορά, στην οποία η αγορά online θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη και ομαλή όσο το να αγοράζει κάποιος από ένα φυσικό κατάστημα λιανικής πώλησης, ανεξάρτητα που είναι ο πελάτης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το 38% ανέφερε προβλήματα με την διαδικασία πώλησης σε άλλες χώρες της ΕΕ
Ακόμα, σχεδόν δύο στις πέντε εταιρείες που πωλούν ηλεκτρονικά σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, ανέφεραν δυσκολίες και αυτό οφειλόταν κυρίως στο κόστος παράδοσης ή και ακόμα στα γλωσσικά εμπόδια.
Επίσης, εμπόδια όπως το labeling των προϊόντων και τυχόν εμπορικών διαφορών που προκύπτουν, για παράδειγμα, των καταγγελιών, ήταν μεταξύ των κύριων λόγων που οι εταιρείες ανέφεραν δυσκολίες στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου.
Ενώ το μέσο μερίδιο των εταιρειών που πωλούν online είναι 16%, στη Ε.Ε το ποσοστό εμφανίζεται αυξημένο σε χώρες όπως η Ιρλανδία 26%, Σουηδία 25% και Δανία 24% σε αντίθεση με χώρες όπως οι Ρουμανία (7%), στη Βουλγαρία και στην Πολωνία 9%
Πηγή:ecommercenews.eu