eCommerce

To προφίλ του Ευρωπαίου καταναλωτή: Οι μεταβαλλόμενες τάσεις συναισθημάτων και συμπεριφοράς

To προφίλ του Ευρωπαίου καταναλωτή: Οι μεταβαλλόμενες τάσεις συναισθημάτων και συμπεριφοράς

Η αγορά λιανικής στην Ευρώπη βρίσκεται σε μια περίοδο ρευστότητας που διαμορφώνεται από πολλούς παράγοντες, όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι πληθωριστικές πιέσεις και οι ευρύτερες μακροοικονομικές προκλήσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η κατανόηση της εξελισσόμενης συμπεριφοράς και του συναισθήματος των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι απαραίτητη, προκειμένου οι επιχειρήσεις να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους και να αναπτυχθούν.

Αντλώντας πληροφορίες από την πρόσφατη, σχετική έκθεση της McKinsey, αυτό το άρθρο στοχεύει να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς και τη μεταβαλλόμενη στάση των καταναλωτών.

Εξετάζοντας αυτές τις πληροφορίες, οι επιχειρήσεις μπορούν να γνωρίσουν την πολυπλοκότητα της Ευρωπαϊκής αγοράς λιανικής και να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για να παραμείνουν μπροστά. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε μερικά από τα βασικά ευρήματα που παραθέτει το Parcel Monitor.

1. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές νιώθουν επιφυλακτικοί για την οικονομία
Σύμφωνα με την έκθεση της McKinsey, η πλειοψηφία των Ευρωπαίων καταναλωτών είχε ανάμεικτα συναισθήματα για την οικονομία, με μειωμένη αισιοδοξία σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από το 50% των καταναλωτών θεώρησαν τον πληθωρισμό σημαντικό ζήτημα.

Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με βάση μια έρευνα χιλιάδων νοικοκυριών σε ολόκληρη την ΕΕ, μειώθηκε από 102,3 το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε 100,5 το τέταρτο τρίμηνο. Αυτό υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί σχετικά με το μέλλον της οικονομίας.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτήν την επιφυλακτικότητα. Ένας είναι το υψηλό επίπεδο πληθωρισμού, που διαβρώνει την αγοραστική δύναμη και δυσκολεύει τους πολίτες να τα βγάλουν πέρα. Ένα άλλο είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία, που δημιουργεί αβεβαιότητα και προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού.

Παρά αυτές τις ανησυχίες, υπάρχουν και κάποιοι λόγοι αισιοδοξίας. Η αγορά εργασίας είναι ισχυρή, με την ανεργία σε ιστορικό χαμηλό και ενώ ο πληθωρισμός είναι υψηλός, αναμένεται να αρχίσει να υποχωρεί τους επόμενους μήνες. Συνολικά, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής. Ανησυχούν για τις οικονομικές προοπτικές, αλλά είναι επίσης αισιόδοξοι ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί στο μέλλον.

2. Οι καταναλωτές επανεξετάζουν τις αγορές τους
Καθώς οι αυξανόμενες τιμές επηρεάζουν αρνητικά την αγοραστική δύναμη των πελατών, οι πελάτες όλων των επιπέδων εισοδήματος χρειάστηκε να εφαρμόσουν μεθόδους εξοικονόμησης χρημάτων, όπως οι περικοπές αγορών.

Οι διάφορες στρατηγικές που υιοθετούν οι Ευρωπαίοι περιλαμβάνουν τον επαναπρογραμματισμό αγορών, την αγορά φθηνότερων αγαθών ή από εμπόρους προϊόντων χαμηλού κόστους. Η πτώση των συναλλαγών ήταν πιο εμφανής στην Ιταλία και την Ισπανία, όπου οι καταναλωτές παρήγγειλαν λιγότερα αγαθά.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PwC, το 69% των Ευρωπαίων καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του για μη βασικά είδη μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Επιπλέον, υπάρχει αύξηση στην κατανάλωση ιδιωτικών ετικετών. Οι μάρκες ιδιωτικής ετικέτας είναι φθηνότερες και συχνά θεωρούνται εξίσου καλής ποιότητας. Επιπλέον, οι εκπτωτικές εταιρείες κερδίζουν μερίδιο αγοράς, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερες επιλογές. Έμποροι προϊόντων χαμηλού κόστους όπως η Aldi και η Lidl, βλέπουν ισχυρή ανάπτυξη στην Ευρώπη.

3. Ορισμένοι Ευρωπαίοι εξακολουθούν να είναι "σπάταλοι"
Παρά τις οικονομικές εντάσεις και τις εκτεταμένες περικοπές, πολλοί ευρωπαίοι εξακολουθούσαν να ξοδεύουν σημαντικά, σε μη απαραίτητα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως τα ταξίδια και τα προϊόντα μόδας.

Ωστόσο, ο κατακερματισμός της αγοράς και οι ιδιαιτερότητες είναι ζωτικής σημασίας για τον καθορισμό του εύρους δαπανών των πελατών. Οι νεότερες γενιές και οι ομάδες υψηλότερου εισοδήματος μπορεί να είναι πιο διατεθειμένες να σπαταλούν χρήματα, ενώ οι καταναλωτές που έχουν επίγνωση του προϋπολογισμού δίνουν προτεραιότητα στα βασικά. Επιπλέον, έχει σημασία το είδος της "σπατάλης". Εμπειρίες όπως τα ταξίδια και το φαγητό είναι πιο δικαιολογημένες από τα είδη πολυτελείας για αρκετούς καταναλωτές.

Επίσης, έρευνα της Bain & Company υποδηλώνει ότι οι Ευρωπαίοι στρέφονται προς "οικονομικές απολαύσεις" στην ομορφιά και την προσωπική φροντίδα, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα εντός των περιορισμών του προϋπολογισμού. Επιπλέον, τα μοτίβα δαπανών συχνά κυμαίνονται μεταξύ των εποχών, όπως τα έξοδα για τις διακοπές, καλοκαιρινές ή χειμερινές.

Οι διαφορές των γενεών έχουν επίσης επηρεάσει τις επιλογές των καταναλωτών. Ενώ οι Gen Zers έτειναν να ξοδεύονται περισσότερο για ρούχα και κοσμήματα, οι Baby Boomers δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια και το φαγητό.

4. Οι παράγοντες ESG επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών
Οι καταναλωτές στην Ευρώπη ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο να αγοράζουν προϊόντα από εταιρείες που δεσμεύονται σε περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και εταιρικής διακυβέρνησης παράγοντες (ESG). Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για εταιρείες που μπορούν να επιδείξουν τη δέσμευσή τους σε αυτούς τους παράγοντες.

Μια πρόσφατη μελέτη της McKinsey διαπίστωσε ότι το 70% των ευρωπαίων καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για να αγοράσουν βιώσιμα προϊόντα - ποσοστό που το 2020 ήταν στο 55%. Η μελέτη καταγράφει επίσης ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να εμπιστεύονται διαφανείς εταιρείες σχετικά με τις πρακτικές ESG. Για παράδειγμα, το 83% των καταναλωτών λέει ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσει από μια εταιρεία που δημοσιεύει μια αναφορά βιωσιμότητας.

Οι ευρωπαίοι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για την εταιρική διαφάνεια και τον αλτρουισμό. Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης στο εμπορικό σήμα είναι απαραίτητη για τους ευρωπαίους καταναλωτές. Επιπλέον, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται για παράγοντες υγείας και περιβάλλοντος κατά την αγορά.

Οι επωνυμίες που μπορούν να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με το να είναι διαφανείς σχετικά με τις πρακτικές προμήθειας πρώτων υλών και κατασκευής των προϊόντων τους και επιδεικνύοντας δέσμευση για τη βιωσιμότητα, θα είναι πιθανότατα πιο επιτυχημένες στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα ευρωπαϊκών εταιρειών λιανικής που έχουν εφαρμόσει αξιόλογες πολιτικές ESG:

- Unilever, Ολλανδία: Ο παγκόσμιος γίγαντας καταναλωτικών αγαθών θέτει φιλόδοξους στόχους βιωσιμότητας, εστιάζοντας στην υπεύθυνη προμήθεια, στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων και στην προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Η εταιρεία έχει δεσμευτεί για ουδετερότητα άνθρακα στις διαδικασίες παραγωγής και χρήσης 100% ανακυκλωμένων πλαστικών συσκευασιών έως το 2025.

- Kingfisher, Ηνωμένο Βασίλειο: Η Βρετανική εταιρεία οικοδομικών προϊόντων δίνει προτεραιότητα στην υπεύθυνη προμήθεια ξυλείας και δομικών υλικών, προωθώντας βιώσιμες δασοκομικές πρακτικές. Επενδύουν επίσης σε πρωτοβουλίες ενεργειακής απόδοσης και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών τους. Επιπλέον, συνεργάζονται ενεργά με τους προμηθευτές για την προώθηση ηθικών πρακτικών.

- Tchibo, Γερμανία: Η αλυσίδα καβουρδίσματος και λιανικής πώλησης καφέ είναι γνωστή για τη δέσμευσή της στο δίκαιο εμπόριο και τη βιώσιμη προμήθεια καφέ. Συνεργάζονται άμεσα με αγρότες και συνεταιρισμούς, διασφαλίζοντας δίκαιες τιμές και υπεύθυνες πρακτικές καλλιέργειας. Η Tchibo προωθεί επίσης τη βιολογική γεωργία και επενδύει σε πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος.

Μπορείτε να βρείτε το πλήρες άρθρο εδώ!

Το Parcel Monitor είναι μια κοινότητα που ξεκίνησε από λάτρεις των e-commerce logistics στο Parcel Perform. Στόχος τους είναι να εμπνεύσουν το οικοσύστημα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία παράδοσης για όλους.

Προσφέρει δωρεάν παρακολούθηση δεμάτων σε 900+ μεταφορείς παγκοσμίως σε μια ενιαία πλατφόρμα. Αξιοποιώντας τα δεδομένα του και την τεχνολογία, καταγράφει τις τάσεις των καταναλωτών, δίνει πολύτιμα στοιχεία στην αγορά και ενθαρρύνει τις συνεργασίες σε όλο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search