Ο αριθμός των online αγοραστών στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 1% το 2023, ωστόσο, ο αριθμός των τακτικών πελατών παρέμεινε σταθερός, ενώ 7 στους 10 από αυτούς ήταν ενεργοί σε πλατφόρμες C2C, όπου αγόραζαν ή πουλούσαν μεταχειρισμένα προϊόντα.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από το E-shopper Barometer 2023 της Geopost, μιας γαλλικής εταιρείας logistics. Η έκθεση παρέχει πληροφορίες για τις τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στις ηλεκτρονικές αγορές. Συμμετείχαν περισσότεροι από 24.000 Ευρωπαίοι σε 22 χώρες, ηλικίας από 18 έως 70 ετών.
Σύμφωνα με την έκθεση, το μερίδιο των Ευρωπαίων διαδικτυακών αγοραστών μειώθηκε, τόσο το 2022 όσο και το 2023, κατά 1 ποσοστιαία μονάδα. Το μερίδιο των τακτικών αγοραστών παρέμεινε σταθερό. Σύμφωνα με το 65% από αυτούς, οι διαδικτυακές αγορές είναι ένας τρόπος εξοικονόμησης χρημάτων.
Η χρήση πλατφορμών καταναλωτή σε καταναλωτή (C2C) είναι πολύ συνηθισμένη για αυτούς, αφού το 70% αγόρασε ή πούλησε σε αυτές τις πλατφόρμες το 2023. Το ένα τρίτο είπε ότι αύξησαν τις αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων, ενώ όσοι κάνουν πωλήσεις, το κάνουν κυρίως για να ελευθερώσουν χώρο στο σπίτι.
Ταυτόχρονα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν σημαντικό ρόλο στις online αγορές. Πέρυσι, το 70% των τακτικών αγοραστών χρησιμοποίησε τα social media για να αντλήσει έμπνευση ή πληροφορίες και το 48% αγόρασε προϊόντα απευθείας μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.
Πηγή: ecommercenews