Με το τοπίο του marketing να εξελίσσεται και με περισσότερα από 12.000 εργαλεία που ανταγωνίζονται για να λάβουν την προσοχή των εταιρειών, η κατανόηση των προκλήσεων και των ευκαιριών είναι πιο κρίσιμη από ποτέ.
Τα σωστά insights που προσφέρουν τα first party data μπορούν να σε βοηθήσουν να βρεθείς μπροστά από τον ανταγωνισμό και να επωφεληθείς από νέες ευκαιρίες για σύνδεση με τους πελάτες σου.
Ωστόσο, η γραμμή μεταξύ data και privacy είναι πολύ λεπτή και επικίνδυνη, αν δεν υπάρχει καλά σχεδιασμένη η κατάλληλη στρατηγική.
Η ισορροπία σε αυτή τη γραμμή περιλαμβάνει πέντε τομείς:
1. First Party Data
Αν και δεν είναι κάτι καινούριο, η απόκτηση των first party data παραμένει σημαντική πρόκληση για τους οργανισμούς παγκοσμίως. Η επικείμενη κατάργηση των third-party cookies είναι έτοιμη να πιάσει “στον ύπνο” πολλά brands.
Οι browsers εφαρμόζουν ήδη διάφορες μορφές αποκλεισμού των διαφημίσεων και cookies, με τον Google Chrome να μπαίνει σε αυτό το παιχνίδι το 2024. Αυτή η αλλαγή μάς υπενθυμίζει την ανάγκη των brands να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές των first-party data – και φυσικά, να τις προτεραιοποιήσουν.
2. Privacy, privacy, privacy!
Είμαστε στην εποχή που το privacy δεν είναι απλά ένα θέμα που συζητείται σε συνέδρια και webinars, αλλά αποτελεί μέρος των καθημερινών συνομιλιών των καταναλωτών και των brands και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε το εξελισσόμενο τοπίο.
Κανονισμοί όπως το GDPR και το CCPA έχουν αναδιαμορφώσει τις προσδοκίες των καταναλωτών και το απόρρητο έχει γίνει ένας ισχυρός παράγοντας διαφοροποίησης. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν τις περίπλοκες ροές των δεδομένων στους οργανισμούς, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξία στις πρακτικές απορρήτου τους.
3. Διαφοροποίηση προϊόντων μέσω του privacy
Το privacy δεν είναι απλώς μια “νομική” ανησυχία, είναι ένας στρατηγικός διαφοροποιητής. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η Apple, η οποία αξιοποιεί το privacy ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των παγκόσμιων ανταγωνιστών της. Κατανοώντας ότι οι καταναλωτές εκτιμούν και θέλουν προφυλάνε τα προσωπικά τους δεδομένα, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν, διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και τη λογική χρήση των δεδομένων αυτών.
Καθώς το privacy εξελίσσεται σε μια παγκόσμια συζήτηση (ακόμη περισσότερο με την ενίσχυση του AI), οι εταιρείες πρέπει να προετοιμαστούν, να κατανοήσουν τα data flows, και να διενεργούν τακτικούς ελέγχους στα λεγόμενα data dictionaries.
4. Μήπως ξέχασες τα Zero-Party Data;
Μέσα στις προκλήσεις, υπάρχει μια θετική σημείωση: οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιθυμούν την εξατομίκευση. Πέρα από τα first-party data, υπάρχει η έννοια των zero-party data, δηλαδή, είτε οι πληροφορίες που κοινοποιούνται ρητά από τους καταναλωτές μέσα από το consent option, είτε ζητώντας απευθείας πληροφορίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη. Έτσι, οι επιχειρήσεις μπορούν να χτίσουν την εμπιστοσύνη και να προσφέρουν πραγματική αξία σε αντάλλαγμα για τα δεδομένα.
5. Η μετάβαση από “assumed behaviors” στο “explicit data requests”
Οι άνθρωποι του marketing, είναι καιρός να επανεξετάσουν τις στρατηγικές γύρω από τις υποτιθέμενες συμπεριφορές, τα “πιστεύω ότι” και τα “νομίζω πώς” και να εστιάσουν στην κατανόηση των κινήτρων των χρηστών και όχι στα γενικά δημογραφικά στοιχεία τους.
Το μέλλον έγκειται στο να ζητάμε σαφείς πληροφορίες που βελτιώνουν τις εμπειρίες των χρηστών, ενισχύοντας μια βαθύτερη σύνδεση μεταξύ των brands και των καταναλωτών.
Δείτε περισσότερα στο grow-digital.gr
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης