Σύμφωνα με την έκθεση DeliveryX Top1000 Europe 2023, καταγράφεται μια αυξανόμενη τάση πώλησης και αγοράς μεταχειρισμένων αγαθών. Στην έκθεση σημειώνεται ότι, ενώ το επανεμπόριο δεν είναι μια νέα έννοια, είναι μια τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο που έχει αναδειχθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια.
Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη του επανεμπορίου είναι 16 φορές ταχύτερη από το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, με το 66% των επιχειρήσεων να αναμένει ότι το ποσοστό του κύκλου εργασιών από το επαναεμπόριο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα τρία χρόνια.
Συνολικά, η αγορά recommerce στην Ευρώπη προβλέπεται να αυξηθεί κατά 60% έως το 2025, φτάνοντας στα 120 δισ. ευρώ.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η μεταπώληση δημοφιλών προϊόντων μόδας καταλαμβάνει μεγάλο ποσοστό στον κλάδο, με μερίδιο αγοράς 14,5%. Τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη και τα ανακατασκευασμένα προϊόντα τεχνολογίας ακολουθούν, με μερίδιο αγοράς 11% στη συνολική αγορά επανεμπορίου.
Η αξία του εμπορίου μεταχειρισμένων προϊόντων μόδας αναμένεται να φτάσει τα 37 δισεκατομμύρια ευρώ το 2025. Η Vinted είναι ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος παίκτης σε αυτόν τον κλάδο, με μια κοινότητα άνω των 65 εκατομμυρίων μελών. Ακολουθούν οι Ruby Lane και Vestiaire Collective. Αλλά δεν είναι μόνο οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες που οδηγούν αυτήν την επανάσταση στο εμπόριο.
Το πολυτελές πολυκατάστημα Selfridges έχει δεσμευτεί ότι οι μισές από τις δοσοληψίες με τους πελάτες του θα βασίζονται σε μεταπώληση, επισκευή ή ενοικίαση προϊόντων έως το 2030.
Επίσης, ο κλάδος μεταπώλησης ειδών μόδας της H&M που ονομάζεται Pre-Loved είναι πλέον διαθέσιμος σε 20 διαφορετικές αγορές. Από την H&M, όταν παρουσιάστηκε αυτή η δραστηριότητα, είχαν σημειώσει σχετικά ότι «η μόδα από δεύτερο χέρι (είναι) το νέο φυσιολογικό» και προέβλεψε μια κίνηση προς μια πιο κυκλική προσέγγιση της μόδας.
Το επαναεμπόριο, όχι μόνο εμποδίζει τα αντικείμενα να πηγαίνουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, αλλά αυξάνει επίσης τη μακροζωία των προϊόντων. Τα πολυτελή προϊόντα μόδας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα ειδών recommerce, όχι μόνο γιατί κατασκευάζονται για να διαρκέσουν, αλλά και για την υψηλή αξία μεταπώλησης που προσφέρουν.
Τα δεδομένα των ευρωπαίων καταναλωτών που παρουσιάζονται στην έκθεση, έδειξαν ότι το 54% αυτών ενδιαφέρεται να αγοράσει μεταχειρισμένα είδη πολυτελείας, ενώ το 47,6% αυτών αγόρασαν τα μισά είδη πολυτελείας τους το 2022 μεταχειρισμένα είδη.
Πηγή: internetretailing
Εικόνα: MART PRODUCTION