eCommerce

Parcel Monitor: Έκθεση Τεχνολογικών Καινοτομιών στο retail & το eCommerce

Parcel Monitor: Έκθεση Τεχνολογικών Καινοτομιών στο retail & το eCommerce

Το λιανικό εμπόριο έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία δύο χρόνια. Από την ευρεία μετάβαση των φυσικών καταστημάτων στην διαδικτυακή σφαίρα (και τώρα το metaverse), μέχρι την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης και της τεχνολογίας blockchain στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, ο τομέας της λιανικής έχει γνωρίσει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογικών προόδων.

Και με τις online πωλήσεις να αυξάνονται σταθερά χρόνο με το χρόνο, οι μεγάλες και οι μικρές επιχειρήσεις κεφαλαιοποιούν ενεργά τον τεράστιο όγκο δεδομένων των πελατών τους με νέους, καινοτόμους τρόπους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η έκθεση State of Retail Tech 2023 της Parcel Monitor στοχεύει να φωτίσει το ταξίδι του μετασχηματισμού που έχει ξεκινήσει ο τομέας λιανικής. Με την αποκάλυψη των πληροφοριών που παρουσιάζονται σε αυτές τις σελίδες, οι ηγέτες του λιανικού και του ηλεκτρονικού εμπορίου και όλοι οι εμπλεκόμενοι, μπορούν να αξιοποιήσουν τη δύναμη της γνώσης, για να περιηγηθούν στην πολυπλοκότητα ενός κόσμου που βασίζεται στην τεχνολογία.

Η εξέλιξη στο τοπίο των πληρωμών

Η ψηφιακή επανάσταση έχει γεννήσει μια νέα εποχή συναλλακτικής ευκολίας, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο που οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με τους εμπόρους. Με την παγκόσμια αγορά ψηφιακών πληρωμών να έχει ήδη αποτιμηθεί σε 9 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2023, αναμένεται να εκτιναχθεί ακόμη υψηλότερα τα επόμενα δύο χρόνια και να φτάσει στα 15 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2027. Αυτή η εκρηκτική ανάπτυξη τροφοδοτείται κυρίως από ισχυρή δυναμική που αναδύεται από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

Ακρογωνιαίος λίθος αυτού του μετασχηματισμού, είναι η ταχεία εξάπλωση των κινητών συσκευών, η οποία έχει αναδείξει την τα ψηφιακά πορτοφόλια στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών πληρωμών. Γίγαντες του κλάδου όπως το PayPal, το Apple Pay και το Google Pay πρωτοστάτησαν σε αυτήν την εξέλιξη, προσφέροντας στους χρήστες ένα ασφαλές αποθετήριο για τα στοιχεία πληρωμής τους και επιτρέποντας τις συναλλαγές με ένα απλό πάτημα ή σάρωση. Αυτό όχι μόνο έχει επιταχύνει τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, αλλά έχει επίσης καλλιεργήσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ανοίγοντας το δρόμο για ευρύτερη αποδοχή πληρωμών με επίκεντρο τα κινητά.

Ενώ οι ψηφιακές πληρωμές προσφέρουν απαράμιλλη ευκολία, οι προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται. Για παράδειγμα, οι μεσάζοντες συχνά επιβάλλουν υψηλές προμήθειες συναλλαγής που μπορεί να φτάσουν έως και το 5% του ποσού της συναλλαγής, σε συνδυασμό με πάγιες προμήθειες.

Επιπλέον, οι διεθνείς μεταφορές μπορεί να χρειαστούν αρκετές εργάσιμες ημέρες για να ολοκληρωθούν, εμποδίζοντας την ταχύτητα των διασυνοριακών συναλλαγών. Επιπλέον, παραμένει ένα σημαντικό μέρος του πληθυσμού στις αναπτυσσόμενες χώρες χωρίς πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες. Αυτή η περιορισμένη πρόσβαση υπογραμμίζει τη σημασία της δημιουργίας λύσεων πληρωμής χωρίς αποκλεισμούς, που απευθύνονται σε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών.

Ενίσχυση της διαφάνειας και της ασφάλειας των online πληρωμών μέσω Blockchain

Καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να παρέχουν απρόσκοπτες εμπειρίες συναλλαγών, τα μοναδικά χαρακτηριστικά του blockchain βρίσκουν εφαρμογές σε διάφορες πτυχές των πληρωμών ηλεκτρονικού εμπορίου.

Για αρχή, οι αγοραστές μπορούν να αξιοποιήσουν την τεχνολογία blockchain για να παρακολουθούν την πρόοδο των συναλλαγών τους, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών, με τη σιγουριά ότι το ψηφιακό αρχείο είναι αμετάβλητο και δεν μπορεί να αλλάξει από κανένα εμπλεκόμενο μέρος.

Επιπλέον, οι πελάτες συχνά αναζητούν αξιόπιστες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που αγοράζουν, όπως τον κατασκευαστή και την προέλευση του προϊόντος. Τέτοιες πληροφορίες μπορούν να αποθηκευτούν με ασφάλεια στο blockchain, παρέχοντας στους πελάτες τη διαφάνεια που αναζητούν.

Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά καταστήματα συχνά στοχοποιούνται από χάκερ, καθιστώντας την ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητα για τους διαδικτυακούς εμπόρους. Η τεχνολογία Blockchain μπορεί να αξιοποιηθεί για να εντοπίσει πιθανές απειλές στον κυβερνοχώρο και να επιτρέψει στους παρόχους υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια των ιστοσελίδων τους.

Χάρη στα ισχυρά χαρακτηριστικά ασφαλείας του blockchain, οι πελάτες μπορούν να εμπιστεύονται τις πληροφορίες που παρέχονται από προμηθευτές ηλεκτρονικού εμπορίου και και τα δύο μέρη μπορούν να παρακολουθούν τυχόν αλλαγές που γίνονται στη συναλλαγή.

Η ενισχυμένη επιχειρηματική αξιοπιστία που προκύπτει από τη χρήση του blockchain μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά διατήρησης πελατών, καθώς οι πελάτες τείνουν να προτιμούν προμηθευτές που μπορούν να εμπιστευτούν. Τα πλεονεκτήματα του blockchain δεν πέρασαν απαρατήρητα, με εταιρείες όπως η Unilever και η Walmart να χρησιμοποιούν ήδη την τεχνολογία blockchain για να αυξήσουν τη διαφάνεια στις επιχειρήσεις τους.

Εξατομίκευση με τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση

Χάρη στους αλγορίθμους Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και Μηχανικής Μάθησης (ML), οι επιχειρήσεις μπορούν να αναλύσουν μεγάλο όγκο δεδομένων πελατών, όπως ιστορικό περιήγησης και δημογραφικές πληροφορίες, για να προσφέρουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων, προωθήσεις, ακόμη και τιμολόγηση.

Για παράδειγμα, η Amazon χρησιμοποιεί τη μηχανή συστάσεων που υποστηρίζεται από AI για να προτείνει προϊόντα με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης και τις προηγούμενες αγορές ενός πελάτη, ενώ το Netflix αξιοποιεί την τεχνολογία ML για να προτείνει εξατομικευμένους τίτλους ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών.

Ένα άλλο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το AL και το ML ενισχύουν την εξατομίκευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι μέσω chatbots, τους εικονικούς βοηθούς που χρησιμοποιούν επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και να παρέχουν εξατομικευμένη υποστήριξη. Τα chatbots είναι χρήσιμα για να βοηθήσουν τους πελάτες να πλοηγηθούν σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου και να απαντήσουν σε ερωτήσεις που σχετίζονται με προϊόντα.

Το chatbot AI της H&M κάνει ένα βήμα παραπέρα, αναλαμβάνοντας τον ρόλο ενός προσωπικού ψηφιακού στυλίστα, θέτοντας στους χρήστες μια σειρά ερωτήσεων για να κατανοήσουν καλύτερα τα γούστα και τις προτιμήσεις στυλ τους. Στη συνέχεια προχωρά στην επιλογή μερικών αντικειμένων που μπορεί να είναι κατάλληλα για τους πελάτες, εξαλείφοντας την ανάγκη να αναζητήσουν οι ίδιοι εκατοντάδες είδη.

Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης βοηθά τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αφοσίωση των πελατών και να αυξήσουν τις πωλήσεις, οδηγώντας τελικά σε υψηλότερη ικανοποίηση των πελατών και αφοσίωση στο εμπορικό σήμα μακροπρόθεσμα.

Μεταμορφώνοντας το λιανικό εμπόριο μέσω καθηλωτικών εμπειριών

Στη συνέχεια, η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) προσφέρει στους χρήστες μια δυναμική και μερικώς καθηλωτική εμπειρία, ενσωματώνοντας εικονικά στοιχεία στo περιβάλλον, σε πραγματικό χρόνο. Οι συσκευές τεχνολογίας AR, όπως προβολές από τηλέφωνα, παρμπρίζ αυτοκινήτων και εξειδικευμένα γυαλιά, επιτρέπουν στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με διαδραστικές 3D επικαλύψεις, αυξάνοντας την αντίληψή τους για τον φυσικό κόσμο.

Η εικονική πραγματικότητα (VR), από την άλλη πλευρά, προσφέρει έναν πλήρως καθηλωτικό ψηφιακό "κόσμο", όπου τα περιβάλλοντα που δημιουργούνται από υπολογιστή αντικαθιστούν τον φυσικό κόσμο. Οι συσκευές τεχνολογίας VR, συμπεριλαμβανομένων των ακουστικών, μεταφέρουν τους χρήστες σε εντελώς καινοτόμους και διαδραστικούς τομείς, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εμπειρίες που ξεπερνούν τα όρια της συνηθισμένης πραγματικότητας.

Καθώς αυτές οι καθηλωτικές εμπειρίες εξελίσσονται, ανοίγουν το δρόμο για το "μετασύμπαν", ένα διασυνδεδεμένο εικονικό σύμπαν όπου τα άτομα μπορούν να αλληλεπιδράσουν, να κοινωνικοποιηθούν, να εργαστούν και να παίξουν. Αυτό το metaverse οραματίζεται έναν απρόσκοπτο συνδυασμό AR & VR, προσφέροντας έναν συλλογικό ψηφιακό χώρο που ξεπερνά τις παραδοσιακές διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις.

Στο πλαίσιο του λιανικού εμπορίου, το metaverse έχει τη δυνατότητα να αναδιαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με προϊόντα, καταστήματα και μεταξύ τους, δημιουργώντας μια νέα διάσταση των εμπειριών αγορών που γεφυρώνουν φυσικά και ψηφιακά όρια.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα λιανοπωλητή που μπαίνει στον κόσμο του metaverse είναι το project "Virtual Gucci", της Gucci. To πολυτελές brand δημιούργησε έναν εικονικό χώρο στη δημοφιλή διαδικτυακή πλατφόρμα τυχερών παιχνιδιών Roblox, όπου οι πελάτες μπορούν να εξερευνήσουν μια ψηφιακή έκδοση της έκθεσης Gucci Garden Archetypes, να αλληλεπιδράσουν με εικονικά προϊόντα Gucci, ακόμη και να αγοράσουν αποκλειστικά ψηφιακά αντικείμενα. Οι χρήστες μπορούν όχι μόνο να γνωρίσουν τα προϊόντα της Gucci, αλλά και να "βυθιστούν" στην αισθητική και τις αξίες της μάρκας μέσα στο metaverse.

Μπορείτε να κατεβάσετε το πλήρες report από εδώ!

Το Parcel Monitor είναι μια κοινότητα που ξεκίνησε από λάτρεις των e-commerce logistics στο Parcel Perform. Στόχος τους είναι να εμπνεύσουν το οικοσύστημα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία παράδοσης για όλους.

Προσφέρει δωρεάν παρακολούθηση δεμάτων σε 900+ μεταφορείς παγκοσμίως σε μια ενιαία πλατφόρμα. Αξιοποιώντας τα δεδομένα του και την τεχνολογία, καταγράφει τις τάσεις των καταναλωτών, δίνει πολύτιμα στοιχεία στην αγορά και ενθαρρύνει τις συνεργασίες σε όλο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search