Τα marketplaces έχουν γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος του ηλεκτρονικού εμπορίου. Μέχρι το 2020, οι πωλήσεις τρίτων στα online marketplaces αντιπροσώπευαν ήδη πάνω από το 60% των παγκόσμιων διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων.
Οι μεγάλοι παίκτες κυριαρχούν στον κόσμο των online marketplaces. Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές αγορές του κόσμου με βάση τις συνολικές πωλήσεις, Taobao, Tmall και Amazon, αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ του συνολικού GMV των 100 πιο δημοφιλών marketplaces το 2020.
Επίσης, σε επίπεδο χώρας, οι κορυφαίοι παίκτες συνήθως προηγούνται σε μεγάλη απόσταση και συνήθως κυριαρχούν έναντι των ανταγωνιστών τους, όσον αφορά στις πωλήσεις. Όμως αυτό το γεγονός αντανακλάται και στο ύψος των τιμών; Είναι οι μεγάλοι παίκτες φθηνότεροι ή ακριβότεροι από τους μικρούς ανταγωνιστές τους; Η Idealo, η γερμανική πλατφόρμα σύγκρισης τιμών, ανέλυσε τη γερμανική αγορά και αποκάλυψε μια ενδιαφέρουσα τάση.
Η Idealo ανέλυσε περισσότερες από 1.700 κατηγορίες προϊόντων για να ανακαλύψει πόσο συχνά τα online marketplaces της Γερμανίας προσφέρουν τη φθηνότερη τιμή στην πλατφόρμα της. Σε όλες τις ομάδες προϊόντων, τα τέσσερα μεγάλα marketplaces, Amazon, eBay, Otto και Kaufland προσέφεραν τη φθηνότερη τιμή μόνο στο 22% των περιπτώσεων ενώ στο συντριπτικό 78% των περιπτώσεων, κάποιος άλλος είχε καλύτερη τιμή.
Το χάσμα είναι ιδιαίτερα έντονο στην κατηγορία προϊόντων υγείας, όπου τα μικρότερα marketplaces προσέφεραν την καλύτερη τιμή σε ένα συντριπτικό 88% των περιπτώσεων. Η δεύτερη κατηγορία που οι "μικροί" είχαν με διαφορά χαμηλότερες τιμές, ήταν αυτή των προϊόντων σπιτιού και κήπου, όπου πρόσφεραν καλύτερη τιμή σε ποσοστό πάνω από 80% των προϊόντων.
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία κατηγορία στην οποία οι μεγάλοι κερδίζουν τη μάχη των τιμών! Η μοναδική κατηγορία στην οποία βρίσκονται κοντά στους μικρούς ανταγωνιστές τους είναι αυτή της μόδας και των αξεσουάρ, όπου καταφέρουν να έχουν καλύτερες τιμές σε ποσοστό 44%.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η ανάλυση δεν προσφέρει μια πλήρη εικόνα για κάθε κατηγορία προϊόντων, καθώς ορισμένοι από τους μεγάλους παίκτες εστιάζουν περισσότερο σε συγκεκριμένες κατηγορίες (π.χ. η Amazon στις ηλεκτρονικές συσκευές). Επίσης, μεγάλα marketplaces που ειδικεύονται αποκλειστικά σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων (όπως το Zalando και το AboutYou στη μόδα) δεν συμπεριλήφθηκαν.
Πηγή: ecommercedb