eCommerce

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Στα €15,8 δισ. ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα φέτος

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Στα €15,8 δισ. ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα φέτος

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, λαμβάνοντας υπόψη της τη σημαντική θέση που κατέχει πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, ως ένα αξιόπιστο σύστημα διανομής προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και τη δυνατότητα των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων να ευνοήσουν την ανάπτυξη στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στο ψηφιακό περιβάλλον, αποφάσισε ήδη από το 2020 την έναρξη κλαδικής έρευνας.



Όπως αναφέρεται στη σχετική έκθεση της Επιτροπής, η οποία δημοσιεύτηκε πριν μερικές ημέρες, η κλαδική έρευνα στο ηλεκτρονικό εμπόριο αποσκοπεί στο να βοηθήσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού να ερευνήσει σε βάθος τις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν στο ψηφιακό περιβάλλον, προκειμένου να ενισχύσει την ευημερία των καταναλωτών και την ενίσχυση της καινοτομίας, αλλά και να συνεισφέρει με τη δράση της στην ανασύσταση της οικονομίας και στην ψηφιακή μετάλλαξη της χώρας.



Η στόχευση της Ε.Α. ήταν σε συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους του B2C ηλεκτρονικού επιχειρείν, που προέκυψαν μετά από δημόσια διαβούλευση:

- Εμπορία αθλητικής ένδυσης και υπόδησης,
- Εμπορία οικιακών ηλεκτρικών συσκευών,
- Εμπορία ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών,
- Εμπορία βιβλίων και
- Εμπορία συμπληρωμάτων διατροφής και παραφαρμακευτικών προϊόντων.


Η πορεία ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα έχει ιδιαίτερη δυναμική, η οποία απεικονίζεται και στο διαχρονικά σταθερά αυξανόμενο ποσοστό που καταλαμβάνουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στο ΑΕΠ την προηγούμενη πενταετία.

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζεται η διαχρονική εξέλιξη του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) στην Ελλάδα, κατά το χρονικό διάστημα 2017-2022, καθώς και το ποσοστό που καταλαμβάνουν στο ΑΕΠ οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (E-GDP).

Πηγή: Κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο

 

Αυτό που είναι εμφανές, είναι ότι το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου ακολουθεί τα τελευταία 5 έτη ανοδική πορεία ενώ η πρόβλεψη για το έτος 2022 αναμένεται ότι θα υπάρχει μικρή πτώση στο ποσοστό μεν, αλλά αύξηση σε απόλυτο νούμερο της συμμετοχής των ηλεκτρονικών πωλήσεων στο ΑΕΠ της χώρας.

Όσον αφορά στον τζίρο του e-commerce στη χώρα μας, αναμένεται φέτος να φτάσει στα 15,8 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή επίδοση των 14,4 δισ. ευρώ.



Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, οι online πωλήσεις στην Ελλάδα υπερ-τριπλασιάζονται μέσα σε έξι χρόνια (2017-2022), αφού το 2017 κινούνταν στα επίπεδα των 5 δισ. ευρώ, ενώ όσον αφορά στους καταναλωτές, για το 2022 εκτιμάται ότι το 71% των Ελλήνων που έχουν πρόσβαση το Internet θα κάνει ηλεκτρονικές αγορές.


Πηγή: Κλαδική έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το ηλεκτρονικό εμπόριο

 

Όσον αφορά στους ρυθμούς ανάπτυξης για το 2021, σε έρευνα μεταξύ 38 ευρωπαϊκών χωρών, το υψηλότερο ποσοστό παρουσίασε η Εσθονία, με 47%, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία, με ρυθμούς της τάξεως του 29%. Η Ελλάδα κατέλαβε την 32η θέση με ποσοστό 8%.

 

Μπορείτε να βρείτε την πλήρη έρευνα της Eπιτροπής Aνταγωνισμού εδώ.


 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]





Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search