Έρευνα του Facebook, του ΟΟΣΑ και της Παγκόσμιας Τράπεζας αναδεικνύει το σημαντικό ρόλο τους στην εξωστρέφεια και ανάπτυξη των επιχειρήσεων
Η δυνατότητα των επιχειρήσεων να δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ενισχύει την αυτοπεποίθησή τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έκδοσης της «Έρευνας για το Μέλλον των Επιχειρήσεων»,
μελέτης που πραγματοποιείται από το Facebook, τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας & Ανασυγκρότησης (ΟΟΣΑ) και την Παγκόσμια Τράπεζα.
Η νέα έκδοση της έκθεσης Future of Business (Ιούλιος 2017) επικεντρώνεται στο ρόλο των διαδικτυακών εργαλείων αναφορικά με την ικανότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να πραγματοποιούν διεθνείς συναλλαγές και να αναπτύσσονται σε εξωστρεφές περιβάλλον.
Στην Ελλάδα, το 40% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται διεθνώς είναι ευχαριστημένες από την τρέχουσα επιχειρηματική τους κατάσταση, ενώ μόνο το 26% των επιχειρήσεων που δεν δραστηριοποιούνται μπορούν να αναφέρουν κάτι ανάλογο.
Η διαφορά αυτή μειώνεται όταν πρόκειται για μελλοντικές προοπτικές, αν και το 43% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο σε σύγκριση με το 32% των επιχειρήσεων που δεν το κάνουν, αισιοδοξούν.
Η εμπιστοσύνη των επιχειρήσεων έχει, επίσης,σημαντικό αντίκτυπο στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης:
19% των επιχειρήσεων που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο έναντι 9% των επιχειρήσεων που δεν έχουν τέτοια δραστηριότητα δήλωσαν ότι δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας το τελευταίο εξάμηνο και σχεδιάζουν να δημιουργήσουν περισσότερες το επόμενο (27% έναντι 12%).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαφορά μεταξύ επιχειρήσεων με διεθνή δραστηριοποίηση και μη, είναι σχετικά χαμηλότερη.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό αισθάνονται σε ποσοστό 6% μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για τις δραστηριότητές τους,ενώ έχουν 10% περισσότερες πιθανότητες να προχώρησαν σε προσλήψεις το τελευταίο εξάμηνο, απ’ ό,τι οι υπόλοιπες.
Όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα και όσον αφορά στις εξαγωγές των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων, το εμπόριο αποτελεί τον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου και την αιτία της επιτυχίας τους.
Μια στις πέντε ανέφεραν ότι άνω του 25% των εσόδων τους προέρχεται από το διεθνές εμπόριο.
Οι πωλήσεις τους στο εξωτερικό εξαρτώνται, βεβαίως, σε μεγάλο βαθμό από τα διαδικτυακά εργαλεία, όπως είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα, οι on line πληρωμές, η συμμόρφωση με το πλαίσιο και τις ιδιαιτερότητες του διαδικτύου, η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πελατών τους κλπ.
Τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα, σχεδόν οι μισές (45% και 39%, αντίστοιχα) των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα τους παραδέχθηκαν ότι άνω του 75% των διεθνών πωλήσεών τους εξαρτάται από αυτά ακριβώς τα διαδικτυακά εργαλεία.
Παρά τους ελκυστικούς αριθμούς, το διεθνές εμπόριο εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μόνο μια σχετική μειοψηφία εξ αυτών (ποσοστό 22%) πραγματοποιεί εξαγωγές.
Επίσης, σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων που εξάγουν προϊόντα ή/και υπηρεσίες (ποσοστό 64%) αναγνώρισαν ως πρόκληση την «πώληση σε ξένες χώρες», ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σε διεθνές επίπεδο είναι 48%.
Για περισσότερες πληροφορίες και πρόσβαση στα δεδομένα και την έκθεση, επισκεφτείτε τον σύνδεσμο www.futureofbusinesssurvey.org