Η επόμενη μέρα είναι εδώ…και ήρθε για να μείνει. Ανακαλύψτε γιατί το m–commerce είναι η νέα ψηφιακή, φορητή «βιτρίνα» κάθε επιχείρησης.
Στο λεγόμενο window shopping, έχει προστεθεί το «screen shopping και τώρα ήρθε η ώρα του "mobile screen shopping".
Με την άνοδο των m-commerce πωλήσεων, η οn-line επιχείρηση μπορεί να θεωρεί ότι κερδίζει τη μάχη των πωλήσεων στο πιο διεισδυτικό, εύκολο και γρήγορο shopping.
Οι επιχειρήσεις -παγκοσμίως- αντιλαμβάνονται πλέον την κερδοφορία πίσω από την καινοτομία του e-commerce. Tώρα, καλούνται να επενδύσουν σωστά στο mobile commerce, αφού αυτό αναπτύσσεται παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το τυπικό e-commerce.
Το mobile commerce απαιτεί προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες και τάσεις. Η adaptive τεχνολογία σε συνδυασμό με μια αποτελεσματική στρατηγική mobile marketing είναι μονόδρομος στην κατεύθυνση μεγιστοποίησης των κερδών ενός e-shop. Συνδέεται, δε, άμεσα, με το πόσο user-friendly, ξεχωριστή και memorable είναι η εμπειρία της καινοτόμου τεχνικής για τον ίδιο το χρήστη. Το User Experience έχει, και εδώ, πρωταγωνιστικό ρόλο.
Γιατί το m-commerce έχει τεράστια σημασία για μια online επιχείρηση;
Το 2018 καταγράφηκε μεγάλη αύξηση των on-line αγοραστών στο internet «εν κινήσει» που έφτασε στο 60%, από το 39% που ήταν το 2017. Το m-commerce αναμένεται να αποτελέσει major shopping channel αλλάζοντας ριζικά τις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτή, σε λιγότερο από 5 χρόνια, περιορίζοντας δραστικά το μερίδιο όλων των άλλων συσκευών, φορητών ή μη.
Ανακοίνωση Tύπου, «Οι Προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα το 2019», Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Καθοριστική ήταν η συμβολή των δημοφιλών social media, που παρουσίασαν στο καταναλωτικό κοινό το κουμπί προτροπής αγοράς, το "buy button", διευκολύνοντας τους χρήστες να προβούν σε αγορές, χωρίς να πρέπει να εγκαταλείπουν το «ψηφιακό τόπο» στον οποίο βρίσκονταν.
Επιπλέον, οι τεχνολογίες βιομετρικής ταυτοποίησης (biometric authentication), μέσω retina scans, face ID, ή fingerprints κ.λπ., ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει m-commerce.
Το one–click checkout διευκολύνει το screen shopping «on the go» μιας και επιτρέπει την ολοκλήρωση μιας παραγγελίας με ένα κλικ, κυριολεκτικά.
Εν ολίγοις...
Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει «αδιαπραγμάτευτα» το m–commerce μιας online επιχείρησης;
STRUCTURE
Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι ένα λειτουργικό και αποτελεσματικό structure μπορεί να λειτουργεί άψογα στο περιβάλλον των μεγάλων οθονών αλλά να είναι ταυτόχρονα εξαιρετικά αντιπαραγωγικό και ενοχλητικό στο mobile χρήστη, καταδικάζοντας την πώληση.
VOICE SEARCH/ASSISTANCE
Όλο και πιο πολλοί users ψάχνουν κάποιο προϊόν χρησιμοποιώντας της φωνητική αναζήτηση ενώ παράλληλα, οι επερχόμενες γενιές είναι πιο εξοικειωμένες με την αξιοποίηση αυτής της λειτουργίας.
PUSH NOTIFICATION IN REAL TIME
Τα push notification με διάφορες προσφορές λαμβάνονται σε real time.
MICRO–INTERACTIONS
Ύπαρξη χαρακτηριστικών και εφαρμογών (micro-interactions) που υπάρχουν μόνο στις mobile συσκευές, όπως λειτουργίες tap-to-call, tap-to-SMS.
LOCATION BASED SERVICES
Υπηρεσίες που σχετίζονται με τη γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη, προσφέρουν εξατομικευμένη εμπειρία σε πραγματικό χρόνο.
ADAPTIVE. NOT RESPONSIVE TECHNOLOGY
Η μόνη μέθοδος που επιτρέπει τεχνολογία αναγνώρισης του είδους και του μεγέθους της συσκευής είναι η Adaptive τεχνολογία.
Με απλά λόγια, είναι η τεχνολογία αυτή που δεν «αντιδρά» (responds) το online shop στη smartphone συσκευή, αλλά «προσαρμόζεται» (adapts) το online shop στην smartphone συσκευή.
Όλη η διεθνής βιβλιογραφία αναφέρεται σε τουλάχιστον διπλασιασμό των m-commerce πωλήσεων από την αλλαγή τής πλατφόρμας από responsive σε adaptive.
Η Adaptive τεχνολογία πρέπει να περιλαμβάνει τον σχεδιασμό «από το μηδέν» διαφορετικού λειτουργικού περιβάλλοντος για τις mobile συσκευές σε σχέση με την αντίστοιχη desktop έκδοση.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
Κατά το σχεδιασμό, πρέπει να ληφθούν υπόψη όλων των ειδών οι συσκευές (π.χ. low–end) αλλά και η προσβασιμότητα για ειδικά κοινά (ΑΜΕΑ) προσφέροντας ίση πρόσβαση σε πληροφορία, περιήγηση και λειτουργικότητα σε όλους τους χρήστες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΥΨΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ
Η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί θα πρέπει να μας επιτρέπει την προσθήκη επιπλέον επιπέδων προσωρινής αποθήκευσης δεδομένων, εξασφαλίζοντας υψηλές ταχύτητες λειτουργίας του e-shop σε επίπεδα άνω του 90% σύμφωνα με τον μετρητή ταχύτητας της Google, για όλες τις σελίδες αλληλεπίδρασης με τον χρήστη, εφαρμόζοντας σύγχρονες caching τεχνικές. Είναι σύνηθες το φαινόμενο δημοφιλή e-shops να «μην περνούν τη βάση» της αξιολόγησης της Google, υπερ-επενδύoντας σε κονδύλια marketing και πληρώνοντας ακριβά και για πολύ χρόνο τη «οικονομία» που κάνουν μην αναβαθμίζοντας το e-shop τους για συσκευές mobile.
Σχεδιασμός βασικών σημείων πλοήγησης
Τα βασικά σημεία πλοήγησης (menu, αναζήτηση, αγαπημένα, καλάθι) πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε να διευκολύνεται ο χρήστης ανάλογα με τον τρόπο που έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί το smartphone του.
Τα CTA buttons έχουν στόχο το πιο γρήγορο interaction, ανεξάρτητα από το εάν ο χρήστης χρησιμοποιεί το ένα ή και τα δύο του χέρια, ενώ οι Artificial Intelligence εφαρμογές, «εκπαιδεύονται» στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του, προσφέροντας personalized πλοήγηση.
Είσης, σημαντική είναι η ενσωμάτωση έξυπνων φίλτρων για στοχευμένη και ταχύτερη αναζήτηση, όως και η Αναλυτική Παρουσίαση των προϊόντων μέσα από ανανεωμένες προϊοντικές σελίδες
Και η λίστα συνεχίζεται…
Ανακαλύψτε το πραγματικό mobile commerce, εδώ
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]