Στα τέλη Μαρτίου, όταν το Ecommerce Europe δημοσίευσε την πρώτη του έκθεση για τις χώρες σχετικά με τον αντίκτυπο της επιδημίας του νέου κορωνοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι περισσότερες χώρες της ΕΕ αντιμετώπιζαν τα αυστηρότερα μέτρα κλειδώματος. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα του Ecommerce Europe που διατέθηκε και περιλαμβάνει στοιχεία και από την Ελλάδα, φαίνεται ότι οι ευρωπαϊκές οικονομίες προσπαθούν σιγά-σιγά να βγουν από την κρίση, με το 95% των ερωτηθέντων να απαντούν ότι οι χώρες τους έχουν ξεκινήσει μια στρατηγική εξόδου.
Οι περισσότερες χώρες χαλαρώνουν αργά τα μέτρα και επιτρέπουν περισσότερες «φυσικές» εμπορικές δραστηριότητες, με διαφορετικά είδη καταστημάτων να ανοίγουν. Τις επόμενες εβδομάδες, θα ανοίξουν εστιατόρια και μπαρ, τα επαγγέλματα «επαφής» θα επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους, ενώ και τα σχολεία καλωσορίζουν ξανά τα παιδιά.
«Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου υπήρξε αξιόπιστος παράγοντας σε όλη την κρίση των τελευταίων μηνών. Βοηθά τους ανθρώπους σε χώρες με ακόμη και τα πιο αυστηρά μέτρα κλειδώματος για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αγαθά. Κατά την προσεχή περίοδο, αναμένεται ότι οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αγοράζουν περισσότερο από φυσικά καταστήματα, αυξάνοντας επίσης ορισμένες από τις πιέσεις στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα στοιχεία δείχνουν ότι, ενώ τον Μάρτιο μόνο το 27% των περιπτώσεων επιτρεπόταν να ανοίξουν τα καταστήματα τους, το 67% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχουν ανοίξει ξανά τα φυσικά τους καταστήματα», δήλωσε η Marlene ten Ham, Γραμματέας Στρατηγός του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη.
Παρά την έντονη ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο τους τελευταίους μήνες, η έρευνα δείχνει μια ποικιλία στην εικόνα του αντίκτυπου του COVID-19 στο χώρο. Ενώ πολλοί τομείς έχουν δει γενικά αυξημένες πωλήσεις, υπάρχει επίσης ένα σημαντικό τμήμα που ήδη αντιμετωπίζει ή και αναμένει μείωση των πωλήσεων, με ορισμένους τομείς να αντιμετωπίζουν ακόμη και την πλήρη έλλειψη πωλήσεων.
Για παράδειγμα, η βιομηχανία μόδας έχει σημειώσει σημαντική μείωση των πωλήσεων και η ζήτηση στον κλάδο των ταξιδιών και των εκδηλώσεων έχει μειωθεί σε χαμηλό όλων των εποχών. Επιπλέον, ακόμη και για τους τομείς που έχουν παρατηρήσει εξαιρετικό επίπεδο ζήτησης, οι αυξημένες πωλήσεις οδήγησαν επίσης σε υψηλότερο κόστος λόγω προβλημάτων στις προμήθειες, της ανάγκης για πρόσθετο προσωπικό και αυξημένων μέτρων ασφαλείας.
Σε σύγκριση με τον Μάρτιο, η νέα έρευνα δείχνει ότι ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου σημείωσε επίσης μια μικρή ανάκαμψη τους τελευταίους μήνες, καθώς λιγότεροι ερωτηθέντες αναμένουν επί του παρόντος μείωση των πωλήσεων (73% σε σχέση με 39%).
Συνέπεια της παγκόσμιας εξάπλωσης του κορωνοϊού, είναι ότι οι εταιρείες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην αλυσίδα εφοδιασμού τους. Τον Μάρτιο, το 60% των ερωτηθέντων αντιμετώπιζαν πρόβλημα στην αλυσίδα εφοδιασμού και οι περισσότεροι άλλοι περίμεναν να συμβεί σύντομα. Τα στοιχεία του Μαΐου δείχνουν ότι πράγματι περισσότερες χώρες αντιμετωπίζουν σήμερα προβλήματα αλυσίδας εφοδιασμού, σε ποσοτό 78%.
Μπορείτε να βρείτε την πλήρη έκθεση του Ecommerce Europe εδώ.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]