Η αρμόδια ιρλανδική Αρχή επέβαλε πρόστιμο ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ στη Meta, τη μητρική των Facebook και Instagram, κρίνοντας ότι η εταιρεία έχει αναγκάσει τους χρήστες της να συμφωνήσουν σε εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι τους ευρωπαϊκούς κανόνες για την προστασία δεδομένων.
Η Meta υπέστη σήμερα μια «μεγάλη ήττα», όπως αναφέρουν σε άρθρο τους οι New York Times. Μια «μεγάλη ήττα» η οποία θα μπορούσε να υπονομεύσει σημαντικά και τις διαφημιστικές δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη μέσω Facebook και Instagram.
Oι ρυθμιστικές Αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκριναν ότι η Meta ανάγκασε τους χρήστες της να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αυτή η απόφαση μπορεί τώρα να αναγκάσει τη Meta να προχωρήσει σε δαπανηρές αλλαγές στις διαφημιστικές της δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία ξεχωρίζει όμως ως μια από τις μεγαλύτερες αγορές της.
Σύμφωνα με την αρμόδια Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας (που λειτουργεί ως ο κύριος ρυθμιστής της Meta στην ΕΕ επειδή τα κεντρικά ευρωπαϊκά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Δουβλίνο), οι Αρχές της ΕΕ έκριναν ότι εντάσσοντας τη νομική συναίνεση (legal consent) στους όρους παροχής υπηρεσιών (terms of service) η εταιρεία ουσιαστικά ανάγκασε τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις, παραβιάζοντας όμως έτσι την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πιο συγκεκριμένα τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων – GDPR.
Σημειώνεται ότι οι πρακτικές αυτές, για τις οποίες οι ευρωπαϊκές Αρχές επέβαλαν πρόστιμο στη Meta, συνέβαλαν ώστε η εταιρεία να έχει έσοδα ύψους 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.
Η Meta, από την πλευρά της, ανακοίνωσε ότι θα ασκήσει έφεση κατά της ευρωπαϊκής απόφασης.
Δείτε περισσότερα στο kathimerini.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]