Την περασμένη εβδομάδα, το Twitter ανακοίνωσε τελικά την προσθήκη του κουμπιού «Share» στην εφαρμογή του για Android, ενώ η συγκεκριμένη δυνατότητα είναι ήδη στάνταρ στην εφαρμογή για iOS. Η πρόσφατη προσθήκη καθιστά το Twitter ιδιαίτερα αργοπορημένο και μάλιστα στο δικό του γήπεδο...
Το παραπάνω, είναι απλώς το πιο πρόσφατο παράδειγμα μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης που διεκδικεί έσοδα από ανταγωνιστές της.
Το Instagram αντιγράφει το TikTok
Έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που το Instagram αποφάσισε να αποκτήσει Reels και η υλοποίηση είναι... καρμπόν με τη λειτουργία στο TikTok. Ο επικεφαλής του επιχειρηματικού μάρκετινγκ για το Instagram Shopping, είχε πει τον Ιούνιο στο eMarketer ότι η πλατφόρμα «είναι επικεντρωμένη στα Reels, το εμπόριο και τους δημιουργούς».
Ωστόσο, το Instagram κλείνει τώρα τη σελίδα Αγορών και την καρτέλα Αγορές, καθώς επικεντρώνει εκ νέου τις εμπορικές του προσπάθειες στην ενσωμάτωση των αγορών στην κύρια εμπειρία της πλατφόρμας και όχι σε έναν προορισμό αποκλειστικά για αγορές. Οι αγορές είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το engagement των χρηστών, κάτι που χρειάζεται το Instagram για να αναπτύξει τα Reels.
Διότι, παρόλο που το Instagram θα έχει περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις φέτος, σε σύγκριση με τα σχεδόν 6 δισεκατομμύρια δολάρια του TikTok, η εφαρμογή της Meta θα σημειώσει μόλις 16,3% ανάπτυξη σε σύγκριση με το 184,4% της αντίπαλης πλατφόρμας.
Το TikTok αντιγράφει το YouTube
Στο TikTok εργάζονται για την εξέλιξη της πλατφόρμας. Φέτος, ο χρόνος που αφιερώνεται με το TikTok από τους χρήστες αναμένεται να ξεπεράσει ελάχιστα αυτόν του YouTube. Αλλά αυτός ο μικρός επιπλέον χρόνος, που είναι περίπου 12 δευτερόλεπτα, είναι σημαντικός. Το YouTube εξακολουθεί να έχει διπλάσιο αριθμό χρηστών από το TikTok και 2 δισεκατομμύρια δολάρια περισσότερα έσοδα από διαφημίσεις.
Το TikTok ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα παρουσιάσει βίντεο διάρκειας 10 λεπτών, παρόμοια με αυτά του YouTube. Και ενώ δεν πρόκειται να πλησιάσει στο ελάχιστο τους χρήστες που έχει το YouTube, η πρόβλεψη του eMarketer είναι ότι το θα το σε έσοδα από διαφημίσεις στις ΗΠΑ το 2024.
Το YouTube αντιγράφει το TikTok
Η ανάπτυξη του TikTok στον χρόνο που δαπανάται από τους χρήστες στην πλατφόρμα, σημαίνει ότι το... ατελείωτο σκρολάρισμα στην εφαρμογή δεν είναι αποτέλεσμα του κολλήματος κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ο χρόνος που δαπανούν οι χρήστες της πλατφόρμας εξακολουθεί να αυξάνεται, ακόμη και μετά τους κοινωνικούς περιορισμούς.
Από την πλευρά του, το YouTube, δημιούργησε στην εφαρμογή του έναν αντίχτοιχο χώρο για ατελείωτη κύλιση σε μικρού μήκους βίντεο, τα YouTube Shorts, στα τέλη του 2020.
Τα Shorts πέτυχαν; Υποτίθεται, ναι, αφού σύμφωνα με το YouTube έχουν περισσότερους από 1,5 δισεκατομμύριο συνδεδεμένους χρήστες παγκοσμίως το μήνα. Ωστόσο, το YouTube είχε λιγότερα έσοδα από τα προσδοκόμενα στα δύο πρώτα τρίμηνα της χρονιάς. Αυτό σημαίνει ότι η δημιουργία ενός ανταγωνιστικού χαρακτηριστικού του TikTok δεν αρκεί από μόνη της για να φέρει την.
Το Twitter εμπνέεται από όλους
Η εφαρμογή χάνει χρήστες στις ΗΠΑ και έχει ήδη μείνει πίσω από το TikTok στα έσοδα από διαφημίσεις. Το Twitter προσπάθησε να υιοθετήσει μια λειτουργία σαν τα Stories του Instagram, κάποια χαρακτηριστικά τού Snapchat, αλλά και Stories σαν του TikTok. Βέβαια, το Twitter δεν "κοπιάρει" κάποια άλλη πλατφόρμα, αφού ουσιαστικά είναι μια κατηγορία μόνο του, αλλά ψάχνει τρόπους για να βρει έσοδα. Δεν είναι τόσο άμεσος ανταγωνιστής με κάποια, όπως το Instagram με το Snapchat.
Γενικότερα, οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συγκλίνουν, μετά αποκλίνουν λίγο και μετά συγκλίνουν ξανά. Το ερώτημα είναι αν η Meta και η Alphabet μπορούν να παραμείνουν στην κορυφή, ή αν το TikTok θα αλλάξει τα πάντα - ενώ έχει ήδη αλλάξει τον κλάδο.
Πηγή: insiderintelligence.com
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]